Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: problem z silnikiem

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar puszuszek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SUCHEDNIÓW
    Auto
    byla alfa 156 2.0ts 1999, była 156sw 1.9jtd 2000,jest 147 2.0ts selespeed
    Postów
    294

    Post problem z silnikiem

    witam mam taki problem obrucilo mi panewke na wale ale to nie o to chodzi bo wal juz po szlifie i nowe panewki tylko byl tez wymieniony rozrzad i po odpaleniu cos stuka,silnik to 2.0ts gdy podpiolem komputer z fiat ecu scan wyskoczyl mi blad:
    Camshaft Position Sensor A circuit malfunction (Bank 1 or Single Sensor)
    The reason for this fault is that ECU has received very high signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.

    po przetlumaczeniu to cos takiego:
    Czujnik położenia wałka rozrządu awarii przemysłowej (Bank 1 lub pojedynczego czujnika) Przyczyną tego błędu jest to, że ECU otrzymał bardzo wysoki sygnał z czujnika. Wina jest obecny teraz. Podejmuje odpowiednie działania w celu rozwiązania tego błędu czujnika. Panel światła ostrzegawcze został uruchomiony w tym winy.

    moje pytanie czy moze to byc wina zle ustawionego rozrzadu???????????
    stuka tak jakby zawory a glowica zrobiona i te szklanki do zaworow nowe,wariator tez nowy,przyspiesza i wogole tylko cos stuka.
    co to moze byc???bylbym wdzieczny za podpowiedz
    robil mi to znajomy i wlasnie sie zastanawiamy ze moze to rozrzad.prosze o pomoc

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A czy kontrolka, tzw. marchewka się świeci?
    Jeśli tak, to by wyglądało na błąd PO340. Ten błąd pojawia sie w przypadku braku albo niewłaściwego sygnału z czujnika Halla. Być może czujnik został uszkodzony podczas montażu rozrządu.
    Niedawno kolega bubu321 pisał o błędzie tego czujnika w aspekcie kąta przestawienia rozrządu, ale niestety zapomniałem danych.
    No i to stukanie jest bardzo niepokojące. Kto wie, czy ma ono związek z czujnikiem? No chyba, że rozrząd został tak bardzo przestawiony, że został uszkodzony zawór.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Miałem podobne rzeczy gdy robiłem głowicę. po prostu źle założyłem popychacze. Są one hydrauliczne. Przy ich montażu nie "spuściłem" z nich ciśnienia oleju więc zostały cały czas otwarte
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar puszuszek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SUCHEDNIÓW
    Auto
    byla alfa 156 2.0ts 1999, była 156sw 1.9jtd 2000,jest 147 2.0ts selespeed
    Postów
    294

    Domyślnie

    wlasnie glowica byla robiona.silnik chodzi rowno przyspiesza i wogole

    ---------- Post dodany o godzinie 04:57 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 04:53 ----------

    swieci sie marchewa i wyskakuje blad p0340
    ale najbardziej mnie niepokoi to stukanie

  5. #5
    Adampoz
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał puszuszek Zobacz post
    wlasnie glowica byla robiona.silnik chodzi rowno przyspiesza i wogole

    ---------- Post dodany o godzinie 04:57 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 04:53 ----------

    swieci sie marchewa i wyskakuje blad p0340
    ale najbardziej mnie niepokoi to stukanie

    Podejrzewam że pewnie twoje autko troche stało może olej zleciał cały i aby przestał pukać to trzeba odczekać aż się wyciszy tak aż tem. silnika nabierze 80C i ze dwa odpalenia, ale nie gazuj jego przy tym!!.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - procedura dla głośnej pracy popychaczy, jeśli to popychacze
    - jeżeli występuje głośna praca popychaczy należy dokonać jego odpowietrzenia w następujący sposób:

    - należy zwiększyć obroty silnika do ok. 2500 obr/min i utrzymać je przez około 4 minuty
    – następnie pozostawić silnik pracujący na wolnych obrotach przez ok. 30 sekund i kontrolować czy stuki ustały.
    - jeżeli stuki nie ustały popychacze należy wymienić na nowe.
    - są dwie metody założenia nowych popychaczy,

    - A. jedna podana wyżej, czyli wyciskamy popychacze z oleju , tak ze 2-3 mm i zakładamy wałki rozrządu normalnie, Czas operacji zakładania wałków nie może przekroczyć 20 minut, po tym czasie sprężyna popychacza spowoduje to że popychacz naciągnie oleju od nowa.

    - B. czesto stosowana przez mechaników przy instalacji nowych popychaczy, założenie wałków i powolne dokręcanie półpanewek zaczynająć od prawej strony.
    w tej metodzie potem używamy boostera ( taki wóżek z akumulatorami na kółkach ) , odłączamy zasilanie od ECU i krecimy rozrusznikiem przez 10 - 15 minut aby olej doszedł do popychaczy.
    dopiero wtedy uruchamiamy silnik.

    - która metoda jest lepsza, na pewno używane popychacze powinny mieć przed ponowną instalacją spuszczony olej aby nie spowodować uszkodzenia, zeszlifowania krzywki wałka rozrządu.
    - nie zastosowanie tej procedury skutkuje w krótkim czasie zeszlifowaniem jednej z krzywek, samochód dalej bedzie chodził i przy kolejnej wymianie rozrządu eureka ,
    ma Pan wałek uszkodzony i do wymiany !!
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 13-05-2010 o 09:20
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał Adampoz Zobacz post
    Podejrzewam że pewnie twoje autko troche stało może olej zleciał cały i aby przestał pukać to trzeba odczekać aż się wyciszy tak aż tem. silnika nabierze 80C i ze dwa odpalenia, ale nie gazuj jego przy tym!!.
    przeczytaj jeszcze raz to co napisał autor tematu. jeśli wyskakuje mu błąd to nie może to być wina tego, że "olej nie dochodzi".

    ten błąd to tak jak sugeruje SG0240 może to być czujnik halla. przy składaniu rozrządu łatwo uszkodzić (wygiąć) kołnierz który podaje sygnały do czujnika i uszkodzenie czujnika gotowe.

    jesli chodzi o stukanie to spróbuj chociaz zdiagnozować skąd ten odgłos - z góry silnika, z dołu, z prawej strony czy z lewej? będzie nam łatwiej coś powiedzieć...
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  8. #8
    Adampoz
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał ziomster Zobacz post
    przeczytaj jeszcze raz to co napisał autor tematu. jeśli wyskakuje mu błąd to nie może to być wina tego, że "olej nie dochodzi".

    ten błąd to tak jak sugeruje SG0240 może to być czujnik halla. przy składaniu rozrządu łatwo uszkodzić (wygiąć) kołnierz który podaje sygnały do czujnika i uszkodzenie czujnika gotowe.

    jesli chodzi o stukanie to spróbuj chociaz zdiagnozować skąd ten odgłos - z góry silnika, z dołu, z prawej strony czy z lewej? będzie nam łatwiej coś powiedzieć...

    Błąd nie jest powodem stuków, nie wiem o co Ci chodzi ???

  9. #9
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał Adampoz Zobacz post
    Błąd nie jest powodem stuków, nie wiem o co Ci chodzi ???
    mea culpa...źle zrozumiałem twojego posta

    sorry

    Ps. chociaż autor pisze że odpalał auto (nawet dwa raz) wiec olej nie powinien być problemem
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Błąd PO340 to na pewno Hall. A czy stuki są związane z Hallem to trudno na odległość stwierdzić. Jeśli mechanik uszkodził wieniec impulsowy i ociera on o czujnik to być może to są właśnie te stuki.
    Ale stukać może też gdzie indziej, np. na jednej z wymienionych panewek, na zaworach, itd. - to trzeba dokładnie sprawdzić. Może coś zostało źle zrobione.

Podobne wątki

  1. [159] Problem z silnikiem
    Utworzone przez Pharmaton w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-01-2016, 20:34
  2. Problem z silnikiem
    Utworzone przez kurly w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-11-2014, 22:27
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 16:41
  4. [33] Problem z silnikiem
    Utworzone przez alfa 33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 31-05-2011, 08:38
  5. Problem z silnikiem.
    Utworzone przez ssman122 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-03-2011, 09:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory