Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 57

Temat: Blow-off w V6 TB

  1. #41
    Użytkownik Znawca Avatar bimsky
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    Toyota Camry + 75 3.0M
    Postów
    1,485

    Domyślnie

    Cytat Napisał Strzala_1 Zobacz post
    silnik napędza pompę olejowa, ona daje ciśnienie rzędu 4 barów przy 4 tysiącach obrotów, max do 5 barów bo inaczej nie wytrzyma filtr oleju, turbina stoi w miejscu silnik pracuje na jałowych obrotach, przez turbo nadal płynie olej około 0,5 bara ciśnienia, turbina kreci max ma smarowanie zatrzymuje się nadal ma smarowanie bo silnik nadal pompuje do niej olej

    turbina zasuwa gasisz silnik znika smarowanie bo niby co ma pompować olej ?? i tak się turbina zaciera i zrywa jej się film olejowy na łożyskowaniu

    brak bov może oznaczać szybsze zużycie ale na pewno nie szybsze niż osoby nie znające zasady smarowania tej oto turbiny

    co do dziury to nie musi ona wcale mieć swej racji gdyż powietrze kumuluje się w dolocie, jedynie może być nie pełna moc odrazu przez utratę prędkości wirnika ale w dolocie nadal jest ono pod ciśnieniem a nie w naturalnym stanie

    dziura powstaje gdy w dolocie robi się próżnia a turbina nie daje rady jej wyeliminować

    brak bova jest bardzo często stosowany w naprawde wykrzesanych silnikach wiec jest to jednak jakas zaleta rowniez
    Próbowałem już to wytłumaczyc.

    Co ciekawe - kolejne kilometry przejechane, kręcenie pod czerwone pole obrotomierza również było. I co? Turbo dalej działa, objawów opisanych przez mistrzów teorii brak. I jakoś nie zauważyłem znaczącego pogorszenia reakcji na pedał przyspieszenia ani wolniejszej reakcji turbiny. Śmiem twierdzic, że większośc specjalistów tutaj zgromadzonych by tego nie zauważyła.
    http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)

  2. #42
    Użytkownik Znawca Avatar bimsky
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    Toyota Camry + 75 3.0M
    Postów
    1,485

    Domyślnie

    marek230482, wywołuję Cię do tablicy. Co powiesz na to?
    http://www.youtube.com/watch?v=MDZfE...exp_rn-1r-5-HM

    Słychac brak blow offa wielokrotnie. Przecież to wyczynowe jednostki audi, czyżby ich specjaliści nie wiedzieli o zrywaniu filmu olejowego na wirniku?
    http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)

  3. #43
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    bimski.... po pierwsze nie widzę sensu dalej polemizować-już to pisałem.... pod drugie blow offa fabrycznego nigdy nie słychać. Ja mam fabryczny blow off (jak każdy użytkownik V6TB albo R4/R5 VT made in italy) i też go nie słychać. Nigdy go nie słychać bimski.... Sykanie słychać jak kupisz zabawki tuningowe z gwizdkiem. I może dlatego się spieramy bo nie wiesz że fabrycznych nie słychać (sądząc po ty wezwaniu do tablicy). Fabrycznie jest to zabudowane na dolocie nie słychać nawet jak maskę podniesiesz. Po trzecie jeszcze raz powtarzam. Nie twierdzę że zawsze i wszędzie na świecie jest. Ale jak jest fabrycznie to musi być. A jak go nie ma to są inne obejścia bo blow off to nie jedyny sposób.
    Ok. Ja idę jeść

  4. #44
    Użytkownik Znawca Avatar bimsky
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    Toyota Camry + 75 3.0M
    Postów
    1,485

    Domyślnie

    KICDEN Das ist kein BOV, dass du da hörst. Die haben gar keine, der Sound kommt vom Strömungsabriss am Verdichterrad, wenn sich die Drosselklappe schliesst. Und da die ganze Luftsäule im Ansaugtrakt schwingt (Also mehrmals gegen das Laderrad "prallt") hört man zwei oder mehr kurze Pfeifgeräusche
    'Das ist kein BOV' jest całkiem wymowne. Gdy jest dumpvalve nie słychac charakterystycznego 'ćwierkania', gdy jest BOV - jest tylko syk wypuszczanego do atmosfery powietrza. Wiem na czym polega różnica. Ja mam alfę 1.8 turbo bez żadnego zaworu (oprócz fabrycznego wastegate), mój tata ma 1.8 turbo w skodzie z fabrycznym dumpvalvem. Nie można uogólniac i wmawiac wszystkim, że 'jakiś' zawór jest konieczny, bo wcale nie jest. Jego brak nie wpływa AŻ TAK na żywotnośc układu. Mam nakręcic jakiś film z moją alfą w roli głównej?
    http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)

  5. #45
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Tak, ale fabrycznie nie było. A to co innego. Już na samym początku powiedziałem że jeżeli fabrycznie nie ma to całkowicie inna sprawa. Są inne układy, czytałem o tym wiele literatury i są takie układy. Wtedy turbiny są inaczej przeliczane, inaczej łożyskowane, mają inną nadąrzność itd. Ale V6TB mają uturbione (fabrycznie) fiaty też i jak w tym usuniesz to daleko nie pociągnie. Ale i tak to nie zmienia postaci rzeczy że fabryczne blow offy są bezdźwięczne. Choćby dlatego że nie upuszczają do atmosfery tylko w dolot. Naprawdę nie usłyszysz go więc takie wywoływanie do tablicy to raczej nie wypał.
    I teraz to już naprawdę idę jeść, w końcu święta

  6. #46
    Użytkownik Znawca Avatar bimsky
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    Toyota Camry + 75 3.0M
    Postów
    1,485

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Tak, ale fabrycznie nie było. A to co innego. Już na samym początku powiedziałem że jeżeli fabrycznie nie ma to całkowicie inna sprawa. Są inne układy, czytałem o tym wiele literatury i są takie układy. Wtedy turbiny są inaczej przeliczane, inaczej łożyskowane, mają inną nadąrzność itd. Ale V6TB mają uturbione (fabrycznie) fiaty też i jak w tym usuniesz to daleko nie pociągnie. Ale i tak to nie zmienia postaci rzeczy że fabryczne blow offy są bezdźwięczne. Choćby dlatego że nie upuszczają do atmosfery tylko w dolot. Naprawdę nie usłyszysz go więc takie wywoływanie do tablicy to raczej nie wypał.
    I teraz to już naprawdę idę jeść, w końcu święta
    No i pudło - seryjna 1.8 turbo ma dump valve. Moja z racji przebudowanego dolotu i zmiany z wtrysku na gaźnik - nie ma. I jakoś jeszcze 'ciągnie'. ;P
    http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)

  7. #47
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Bimski....
    możemy się tak na kruczki ścigać w nieskończoność i na wzajem dowodzić sobie racji ....
    Idę znowu jeść

  8. #48
    Użytkownik Romeo Avatar Yacek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Warszawa-Ursus
    Auto
    BMW E38
    Postów
    809

    Domyślnie

    Panowie... dajcie już spokój

    niech każdy pozostanie przy swoich słusznych poglądach
    jak rasowi naukowcy
    Były: AR 164 2.0V6 TB 1995, AR 164 Q4 1994...... jest BMW E38

  9. #49
    Gvidon
    Gość

    Domyślnie

    Marek jestem z Tobą Masz dużą wiedzę a Pan Bimski zamiast ignorować powienien słuchać.... blov-off to tylko dodatek, żeby było słychać świst (czy jak kto to nazywa) to poprostu upust ciśnienia przed przepustnicą polecam firme ProPerfect z Bydgoszczy, któa trudni się w tych zaworach

  10. #50
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gvidon Zobacz post
    . blov-off to tylko dodatek, żeby było słychać świst (czy jak kto to nazywa) to poprostu upust ciśnienia przed przepustnicą
    Może mało takich autek widziałem ale zgadzam się b-off to tylko gadżet dla szpanu. W autach z mocno podkręconą turbiną i brakiem wolnych obrotów to te urządzenie spełnia pożyteczną funkcję

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. [159] Blow off. W 2.2 jts
    Utworzone przez kochan159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 12-02-2014, 18:09
  2. [156] Blow off do 2.4 JTD
    Utworzone przez Starscream w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 08-06-2012, 10:06
  3. [164] blow off
    Utworzone przez berciko1 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-10-2010, 18:52
  4. [145] Blow Off w jtd
    Utworzone przez AR1451,9JTD w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-04-2009, 21:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory