Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Ostatnie dwie usterki mojej alfy

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ExO
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 2.5 V6
    Postów
    415

    Domyślnie Ostatnie dwie usterki mojej alfy

    Doprowadziłem moją malutką prawie do stanu jakie zamierzyłem.

    Pozostały dwie usterki, które mnie irytują. Prosze was o pomoc w diagnostyce przyczyny:

    1. Piszczący pasek.

    Zaczniemy od tego, że piszczy czasami, którko na zimnym silniku.
    Druga sprawa, moja alfa czasami przy wysprzeglaniu gubi obroty i spadaja ponizej stałych 500/min (motor 2.5), w tedy pasek również popiskuje.

    Co może być powodem takiego popiskiwania? Rolki prowadzące zostały wymienione. Czy pozostaje sam napinacz, czy coś jeszcze?

    2. Odwieczny problem pedału sprzęgła ^^

    Tak wymienilem całe sprzęgło, pedał owszem chodzi już lekko, alejego położenie nie jest właściwe.

    Po pierwsze znajduje się troche wyżej niż pedał hamulca, a dwa jest na nim taki luz na 2cm (takie martwe pole na, którym sprzęgło w ogole nie łapie)

    Mechanik przy okazji tam zagklądał i mówił coś, że przy pompce pedału brakuje jakiejś tuleji.

    Proszę o pomoc i z góry dzięki

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Po objawach stawiam na akumulator. Słabo naładowany-zużyty powoduje spore obciążenie alternatora i przy starcie kiedy pasek jest zimny może się uślizgiwać. Ewentualnie napinacz słaby i pasek nie naciągnięty odpowiednio.
    Co do sprzęgła to ja też mam leciutko wyżej pedał i luz, może nie 2 cm ale mam. Wina wysprzęglika to nie jest bo mam wymieniony (sprzęgło też). Poza tym wszystko chodzi ok więc w to nie wnikam. A spadki obrotów - gdzieś już widziałem taki temat, nie pamiętam jaka była przyczyna ale normalne to nie jest, sprawdź szczelność dolotu.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ExO
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 2.5 V6
    Postów
    415

    Domyślnie

    Cytat Napisał slavol Zobacz post
    Po objawach stawiam na akumulator. Słabo naładowany-zużyty powoduje spore obciążenie alternatora i przy starcie kiedy pasek jest zimny może się uślizgiwać. Ewentualnie napinacz słaby i pasek nie naciągnięty odpowiednio.
    Co do sprzęgła to ja też mam leciutko wyżej pedał i luz, może nie 2 cm ale mam. Wina wysprzęglika to nie jest bo mam wymieniony (sprzęgło też). Poza tym wszystko chodzi ok więc w to nie wnikam. A spadki obrotów - gdzieś już widziałem taki temat, nie pamiętam jaka była przyczyna ale normalne to nie jest, sprawdź szczelność dolotu.
    1. Akumulator jest w bardzo dobrym stanie. Samochód potrafi stac 2 dni na mrozie bez rozruchu, po czym odpala bez problemu.

    2. Ten luz jest bardzo irytujący i chciałbym go wyeliminować.

    3. Dolot szczelny i brak błędów jakich kolwiek na kompie.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Luz masz prawdopodobnie spowodowany wyrobioną tulejką łączącą pedał z wysprzęglikiem. Tutaj masz wszystko na temat: http://www.forum.alfaholicy.org/156/..._sprzegla.html

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    Cytat Napisał ExO Zobacz post
    1. Akumulator jest w bardzo dobrym stanie. Samochód potrafi stac 2 dni na mrozie bez rozruchu, po czym odpala bez problemu.

    2. Ten luz jest bardzo irytujący i chciałbym go wyeliminować.

    3. Dolot szczelny i brak błędów jakich kolwiek na kompie.
    Te dwa dni stania na mrozie nic nam nie mówi o stanie akumulatora, mój samochód stoi czasami cały tydzień i odpali a akumulator nie jest super, stracił już swoją pojemność i wydaje mi się że jest już trochę zasiarczony bo jak go podłączę pod prostownik to po jakichś 40 minutach zaczyna się gotować w nim elektrolit, pozatym mam za małą pojemność bo tylko 50 Ah. a powinien mieć 60Ah.
    Zauważyłem jedno że jak mam dobrze naładowany akumulator to przy odpalaniu nie zapala mi się kontrolka abs i hamulca ręcznego natomiast jak już z miesiąc go nie podładuję to kontrolki podczas kręcenia rozrusznikiem się czasami zapalają i powstaje takzwane zachwianie obrotami przy dojeździe do skrzyżowania tak z 700 obrotów i powrót na 1200 i na 900. Takie falnięcie występuje bardzo żadko ale wydaje mi się że zawsze gdy jest słabszy aku.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Kolego u mnie podobnie jest z piskiem przy starcie.Krotki pisk przy samym odpalaniu i to jest rozrusznik,musze go rozebrac,wyczyscic i nowy smar zaaplikowac.Poza tym wymienialem rolki na osprzecie oraz pasek i nie pomoglo na piski,do roboty lozyska alternatora.Co do tych obrotow sprawdzic mozna duzo...Stan cewek ale raczej tych lacznikow albo samych swiec bo moze gubic zaplon poza tym przepustnica badz przeplywka i sonda

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ExO
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 2.5 V6
    Postów
    415

    Domyślnie

    Cytat Napisał darek2116 Zobacz post
    Kolego u mnie podobnie jest z piskiem przy starcie.Krotki pisk przy samym odpalaniu i to jest rozrusznik,musze go rozebrac,wyczyscic i nowy smar zaaplikowac.Poza tym wymienialem rolki na osprzecie oraz pasek i nie pomoglo na piski,do roboty lozyska alternatora.Co do tych obrotow sprawdzic mozna duzo...Stan cewek ale raczej tych lacznikow albo samych swiec bo moze gubic zaplon poza tym przepustnica badz przeplywka i sonda
    Szczerze mówiąc większość z wymienionych przez Ciebie rzeczy wykazał by komputer. Na Tą chwilę stawiam z waszych wypowiedzi na akumulator. Wydaje się najbardziej logicznym wytłumaczeniem.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Sasza
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Pł‚ock, Poland, Poland
    Auto
    AR Giulia 2.0 Veloce Q2 Ti
    Postów
    272

    Domyślnie

    Niech Ci mechanik wyjmie pompke sprzegła, naszczescie jest demontowalna i można ją rozebrać. Sprawdź stan sprężynki i gumek w pompce. Sprezynka mogła peknac i sie wkrecic w siebie dlatego moze byc luz, jesli to bylyby uszczelki to tez trzeba wymienic bo inaczej pompka moze nie wytwarzac potrzebnego cisnienia, co za tym idzie sprzeglo moze nie dociskac. Nie masz problemu z wbijaniem biegów??
    Co do falujacych obrotów, sprawdz silniczek krokowy, zawsze mogl sie zabrudzic wiec trzeba by bylo przeczyscic, mycie jeszcze nikomu nie zaszkodzilo
    <-- Mi amore, meravigliosa belladona

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ExO
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 2.5 V6
    Postów
    415

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sasza Zobacz post
    Niech Ci mechanik wyjmie pompke sprzegła, naszczescie jest demontowalna i można ją rozebrać. Sprawdź stan sprężynki i gumek w pompce. Sprezynka mogła peknac i sie wkrecic w siebie dlatego moze byc luz, jesli to bylyby uszczelki to tez trzeba wymienic bo inaczej pompka moze nie wytwarzac potrzebnego cisnienia, co za tym idzie sprzeglo moze nie dociskac. Nie masz problemu z wbijaniem biegów??
    Co do falujacych obrotów, sprawdz silniczek krokowy, zawsze mogl sie zabrudzic wiec trzeba by bylo przeczyscic, mycie jeszcze nikomu nie zaszkodzilo
    Co do biegów, jedynie wsteczny czasami nie chce wejść, ale to sporadycznie.

    Silniczka krokowego nie podejrzewam, obroty nie falują ale CZASAMI spadają przy dojeżdżaniu do skrzyżowania.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Sasza
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Pł‚ock, Poland, Poland
    Auto
    AR Giulia 2.0 Veloce Q2 Ti
    Postów
    272

    Domyślnie

    jesli masz jakiekolwiek problemy z wbijaniem biegow to lepiej to sprawdz, tez tak mialem na poczatku ze sporadyczne problemy a potem zostalem tylko z 4 zapieta i tak musialem 15km do mechanika grzac.
    <-- Mi amore, meravigliosa belladona

Podobne wątki

  1. Dwie Alfy
    Utworzone przez Si3b0 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 12-05-2015, 12:22
  2. Dwie Alfy 156 JTD
    Utworzone przez jersey w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-09-2013, 17:37
  3. dwie alfy 159 do oceny
    Utworzone przez kwarc w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-05-2012, 19:58
  4. [33] ostatnie godziny mojej 33 :/
    Utworzone przez Abarth92 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-01-2012, 09:28
  5. Dwie Alfy 156 3.0 V6
    Utworzone przez proh w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 02-08-2011, 14:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory