Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: [156 2.5 v6] Problem z sygnałemtemperatury do kompa

  1. #1
    Grociu
    Gość

    Domyślnie [156 2.5 v6] Problem z sygnałemtemperatury do kompa

    Witam

    Ostatnio po przejechaniu 25 km zaczęło mi się ksztusić auto, potem chodziła tylko na wolnych obrotach, po wciśnięciu pedału gazu auto tak jak by chciało wejść na obroty, ale efekt był taki jak by miało odcinkę przy 1100 obr/min.
    Temperatura na wskaźniku 90st. podczas tej sytuacji lampka kontrolna wtrysku nie sygnalizowała żadnych błędów. Po scholowaniu auta do domu zostawiłem je na noc na dworze (-5st). Rano odpalam w celu sprawdzenia czy wjedzie o własnych siłach do garażu i wjechała bez najmniejszych problemów. jednak w garażu chwile pochodziła (3 minuty od odpalenia) i znowu to samo, nie wkręca się na obroty...

    Jako że tego dnia nie miałem za bardzo czasu na pracę przy niej zostawiłem ją tak na 2 dni. Po tym czasie od razu przychodzę bez odpalania i atakuję ją komputerem. I tak...
    -Błędów nie było
    Silnik nie odpalany 2 dni temperatura w garazu 15 st a na monitorze:
    - Temperatura silnika 54st.
    - Temperatura zasysanego powietrza 65st.
    - Sonda lambda 722mV na odłączonej 703 mV
    po odpaleniu i pracy przez ok 4min:

    - Temperatura silnika 130st
    - Temperatura zasysanego powietrza 150 st
    - Sonda lambda 741mV
    Silnik na pewno się nie rozgrzał w takim czasie do takiej temperatury węże do nagrzewnicy były letnie, wskaźnik w kokpicie ledwo się podniósł


    Co może być przyczyną tych wariacji? Dodam że podmieniałem czujnik temperatury silnika i były takie same wskazania.

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Sprawdź masy wiązki sterownika PB. Czasem jak ucieknie masa podkręcania do dekla rozrządu przedniej głowicy potrafi świrować.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    Grociu
    Gość

    Domyślnie

    Sprawdzałem obie masy na obydwu podłużnicach, na skrzyni i na głowicy, dałem dodatkową masę do komputera i dalej to samo...

  4. #4
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Sprawdz jakie napięcie ci wychodzi na sondę ale w wiązce przy samym kompie.
    Najlepiej gdybyś mierzył po wypięciu akurat tego kabla.
    Podobnie zrób z kablem od przepływki.
    Nie spawałeś coś ostatnio w samochodzie?
    Jeżeli masy rzeczywiście masz ok.
    To albo masz usmarzoną gdzieś wiązkę kabli albo walnięte ECU.
    Zakładam ,że napięcia wchodzące na ecu pomierzyłeś i są ok .
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  5. #5
    Grociu
    Gość

    Domyślnie

    Dzisiaj podmieniłem komputer na inny, objawy te same. Wyjąłem całą wiązkę od kompa, zdjąłem peszel, parcianą izolację i przejrzałem każdy kabel, wszystkie były ok, ponownie zaizolowałem i wsadziłem w peszel, dalej bez zmian...
    Posiada ktoś może schemat instalacji elektrycznej?
    W aucie nie było nic spawane.
    Sprawdzałem wszystko na dwóch akumulatorach.

  6. #6
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Ale czy pomierzyłeś napięcia?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  7. #7
    Grociu
    Gość

    Domyślnie

    Tak

    Do komputera dochodzi takie samo napięcie jakie jest na akumulatorze
    Na sondę idzie 0.7 V
    na czujnik temperatury silnika 7V
    na przepływomierz 5V
    Takie same wartości są przy czujnikach jak i przy samym kompie

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał Grociu Zobacz post
    Tak

    Do komputera dochodzi takie samo napięcie jakie jest na akumulatorze
    Na sondę idzie 0.7 V
    na czujnik temperatury silnika 7V
    na przepływomierz 5V
    Takie same wartości są przy czujnikach jak i przy samym kompie
    gdzieś musi być zwarcie, musisz po kolei odłączać czujniki i patrzeć, na sondzie nie powinno być napięcia na zimnym silniku więc zacznij od niej.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Piotras
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 2.5 \6/
    Postów
    529

    Domyślnie

    ja mialem to samo tylko nei spr. kompem nie wiem co jest grane po pewnym czasie sie uspokoilo a teraz swieci marchewka

  10. #10
    pastooh
    Gość

    Domyślnie

    Witam ja może trochę z innej beczki a mianowicie jakim programem łączysz się z kompem? mam taki sam silnik ale niestety żaden z programów u mnie nie działa jedynie fiatecuscan łączy się z airbagiem i abs ale nie obsługuje motronica 2.1, mam kabel od viakena, jeśli nie sprawiło by Ci to większego problemu to mógłbyś mi przesłać swój program na maila? byłbym bardzo wdzięczny mój mail to pastuszynskimoto@op.pl pozdrawiam Mateusz

Podobne wątki

  1. [145] Interfejs do kompa
    Utworzone przez Bushido w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-12-2013, 20:40
  2. Problem z centralką, klaksonem i podłączeniem pod kompa
    Utworzone przez suden77 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-02-2013, 17:08
  3. Błędy kompa P0100 i P0170 i problem z FES
    Utworzone przez Alfa156bb w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-11-2011, 07:57
  4. jak podłaczy alfe pod kompa? problem ;/
    Utworzone przez nerlo1991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 09-11-2009, 20:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory