Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Temat: Pytanie o powazne naprawy przedniego zawieszenia

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał RafcioL27 Zobacz post
    Ja zmienialem u siebie gorny wachacz i nie potrzebowałem ściagacza do sprężyn, przecież wyjmujemy cały amortyzator razem ze sprężną.
    Cytat Napisał suchy Zobacz post
    sciskacz do sprężyn potrzebny jest tylko do wymiany amortyzatorów, przy wymianie wahaczy nie jest konieczny
    Już po tych wypowiedziach widać, że technologie pracy mogą się różnić.
    Jeden uważa, że do wymiany amortyzatora potrzeba ściskacza, a drugi wyjmuje cały amortyzator ze sprężyną, żeby wymienić wahacz i ściskacza nie potrzebuje.
    A ja wiem, o czym myślę i o czym piszę.
    I zwykle tak kombinuję, żeby się jak najmniej narobić.
    Dlatego do wymiany górnego wahacza nie wyjmuję kolumny z amortyzatorem, bo to nie jest niezbędne - chociaż można i tak.
    Natomiast dobrze jest dysponować ściskaczem, żeby mieć ułatwione zadanie - aczkolwiek można wykonać tę pracę bez niego.
    Kanał Sueski też wykopano ręcznie i działa.
    I tak proszę rozumieć to, co napisałem.

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    Dasz radę! Nie trzeba być fachowcem by to zrobić samemu, trochę zabawy jest ale da się. Klocki i tarcze nie powinny przysporzyć kłopotów czy niespodzianek. Wahacze to pestka choć z początku groźnie wyglądają, gumy na stabilizatorze to już surwiwal prawie jest. Sciągacz do sworzni konieczny, kilka kluczy i koniecznie duży młotek jakby coś nie szło. Wiedzę jak to zrobić znajdziesz na forum bo jest o tym sporo tematów więc powodzenia i do dzieła!
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Pewnie, że wszysko jest dla ludzi.
    Ale ja bym tak bezkrytycznie nie zachęcał każdego do zabierania się za takie naprawy.
    Jeśli ma się jakieś doświadczenie i choćby podstawowe narzędzia to na pewno problemu nie będzie.
    Gorzej, jeśli ktoś stawia pierwsze kroki. Wtedy jednak radzę zlecić wykonanie takich prac warsztatowi, bo może się okazać, że wyjdzie przerost ambicji nad możliwościami.

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kynium
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Żary/Grabik
    Auto
    Alfa 166 3.0 '02 AT + Toyota Corolla Verso '04 na ropa + jakiś tam kombiaczek (Focus 1.6TDCI '05)
    Postów
    393

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o wymianę górnego to pierwszy wymieniałem przy użyciu ściągacza, gdyż nie wiedziałem, że mocowanie wahacza do macpersona nie jest na stałe i nie mogłem wyjąć sruby (tej długiej). Z drugiej strony poszło lżej, ale w obydwu przypadkach odkręcałem srubę widełki<>wahacz. I wszystko spadło na dół. Problem miałem ze sworzniem na dolnym. Prawie połamałem 2 ściągacze, ale żeby nie odkręcać centralnej sruby to odkręcałem półoś od skrzyni i wtedy wszystko razem na zewnątrz. Wtedy udało się go wybić bo bez kanału nie było opcji, żeby to zrobić. Może to mało profesjonalne ale w moim przypadku najłatwiejsze i co ciekawe skuteczne. Jedno "normalne" potraktowanie i sprawa załatwiona.
    Alfa Romeo 156 2.0TS '99 MOMO Nero 601- była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 manual '01 Blue Odyssey - była
    Lancia Phedra 2.0 JTD '05 Automatic - była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 automatic '02 nero vulcano - jest
    plus dwa jakieś wozidełka do szurania na ropę

    Była jeszcze masa innych, mało znaczących samochodów.

  5. #15
    1984
    Gość

    Domyślnie

    No już troszkę grzebałem przy alfie, więc myślę, że jakoś się to uda. Macie może jakieś sklepy znajome, internetowe, gdzie można by kupić wszystkie potrzebne części? gdzie ktoś mógłby też właśnie doradzić..

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar rolek
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Wyszków
    Auto
    była 156 SW 2.4 JTD powered by cinsoft.pl
    Postów
    431

    Domyślnie

    Jeśli nie posiadasz ściągacza do sprężyny to poradzisz sobie bez niego tylko będziesz musiał wyciągnąć całą kolumnę. Kiedyś mój sąsiad wymieniał sprężyny w cieniasie za pomocą druta i sznurka
    A co do części poszukaj jakiegoś sklepu u siebie w okolicy, jeśli będziesz kupował na raz tyle części, o których piszesz możesz liczyć na dobry rabat, albo poszukaj na allegro.

  7. #17
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    po co wyciągać całą kolumnę?, opuszczasz tak żeby mieć dojście, wykręcasz stary wahacz, wkręcasz nowy i po robocie. Całe pół godziny.

  8. #18
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2002r
    Postów
    184

    Domyślnie

    Mnie jak kolegę czeka wymiana przedniego zawieszenia. Mam pytanko co do Sciągacz do sworzni bo na allegro są różnych rozmiarów możecie mi jakiś polecić lub napisać jaki do 156 powinien być. W sumie nigdy nie robiłem zawieszenia ale czas mam klucze mam, tych narzędzi co nie mam to dokupię lecz mam problem bo nie mam kanału i moje zapytanie czy da rady wymienić wszystkie wahacze i drążki i gumy bez kanału ???

    A i jakie polecicie wahacze ?? Wiem że ogólnie TRW , ale skoro sam będę wymieniał to i tak gwarancję stracę to może coś innego założyć ??

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tomas1907
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Ornontowice
    Auto
    BMW 320d, Giulietta
    Postów
    261

    Domyślnie

    A co ty masz to 156 na gwarancji jeszcze, to przecież jak ci coś tłucze to do serwisu zasuwaj

  10. #20
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2002r
    Postów
    184

    Domyślnie

    Nie mam , chodziło mi o to że jak kupujesz np. wahacze TRW to masz na nie gwarancje , ale muszą być założone u mechanika który ci wystawi zaświadczenie że były zakładane w fachowym zakładzie a nie u jakiegoś Genak w garażu i jak padną wcześniej to dostaniesz drugie. No może się mylę to mnie poprawcie bo ja to słyszałem ostatnio od mechanika

Podobne wątki

  1. [159] Stukanie z przedniego zawieszenia
    Utworzone przez FredzioPL w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 82
    Ostatni post / autor: 25-04-2021, 18:13
  2. Rozporki zawieszenia przedniego
    Utworzone przez popi w dziale 166
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 04-05-2020, 20:21
  3. [GTV] Gumy do przedniego zawieszenia
    Utworzone przez Oktan w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-06-2014, 20:11
  4. [146] Tykanie z zawieszenia przedniego
    Utworzone przez czupi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-11-2012, 16:20
  5. [156] Remont przedniego zawieszenia
    Utworzone przez Sebastoss w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-04-2008, 07:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory