Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: Kłopot ze świecą

  1. #1
    jesse_w
    Gość

    Domyślnie Kłopot ze świecą

    Witam!
    Mam taki problem po odpaleniu auta przez jakies 15 sekund swieci mi sie kontrolka od swiec (ta sprezynka). Auto odpala natychmiast nie musze kreci nawet jak bylo 0 stopni u mnie to odpala z kopyta. Byłem w serwisie powiedzieli że to swieca któraś nie dogrzewa i że dopuki nie ma mrozow to spokojnie moge jezdzi. Mnie to jednak drażni i chce wymienic ta uszkodzona( w ASO powiedzieli ze mozna wymienic jedna) i teraz moje pytanie. Jak sie dobrac do tych swiec i je wykrecic??jakie klucze sa potrzebne i na co uwazać?? Jest to skomplikowane?? i drugie pytanie jak rozpoznać ktora swieca nie dogrzewa. Bedzie na niej jakis osad?? bedzie miala inny kolor??

    Prosze o pomoc.
    Tak dla info podam że ASO w Poznaniu za sama wymiane chce 300zł. a jedna swieca Bosch'a kosztuje 90zł.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Jak padła ci jedna to lepiej jest wymienić wszystkie (chociaż są tacy którzy wymieniają tylko tą uszkodzoną). Żeby dowiedzieć się która to świeca to trzeba odpiąć od nioch zasilanie i zmierzyć oporność świecy (jak masz miernik) lub podłączyć przewód elektryczny do "+" akumulatora i kolejno dotykać do końcówki każdej świecy - sprawne będą iskrzyć. Wymiana jest niestety upierdliwa bo dostęp kiepski.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Bienio
    Gość

    Domyślnie

    Witam.

    Wymienialiśmy ostatnio z kolegą świece w JTD - u niego padły dwie w Bravo 1.9 JTD i u mnie jedna w 156 2.4 JTD. Świece NGK po 55 zł. Jeśli chodzi o wymiane mozna to spokojnie zrobic samemu, tylko nie do wszystkich jest dobry dostęp.

    Zmierz sobie najpierw oporność na każdej, bo bez sensu wymieniać wszystkie. Mierząc na świecy powinno być 0.2, a na kostce 0.3, bo dochodzi kabel jeszcze. Ogólnie to są granice, w których świeca jest na 100% dobra.

Podobne wątki

  1. [155] Kłopot z ruszaniem 1.6 16V
    Utworzone przez stannley100 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-06-2013, 15:40
  2. Kłopot z silnikiem.
    Utworzone przez Demon 156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30-03-2011, 18:50
  3. [146] kłopot z kierunkowskazem
    Utworzone przez Hands w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-06-2010, 17:38
  4. Kłopot po zatankowaniu 75 2.4 TD
    Utworzone przez Gregu155 w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 01-03-2010, 20:01
  5. [GTV] Moje lampy słabo świecą. Jak świecą Wasze lampy? Jak rozebrać lampę?
    Utworzone przez DARO-RT w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 14-10-2009, 11:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory