Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Spawanie, zajechane śruby......

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie Spawanie, zajechane śruby......

    Witam.

    Szybkie pytanko....nie chce mojej "niuni" oddawać do jakiegoś rzeznika, a mam okazje zrobic to samemu.
    Mianowicie, śruby od elektrozaworu wariatora na kolektorze ssącym mam zajechane na amen.Wydaje mi sie jedynym rozwiązeniem jest przyspawanie do łebków jakiejś dzwigni i bedzie po sprawie.
    Pytanie 1)Akcja odbedzie sie za pomącą migomata, co z elektroniką?odpiąć aku?Czy niesie to za sobą jakieś zagrorzenie?
    Nie mam doświadczenie w spawaniu na aucie.
    2)Czy odpięcie aku spowoduje reset parametrów?Jaką procedurę zachować po odpięciu aku.

    ps.mam zacięty elektrozarór, albo do wymiany albo do "naoliwienia"

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    ja bym tam nie spawał bo bym się najnormalniej w świecie bał!
    jest tam listwa wtryskowa itp.
    wolałbym rozwiercić śruby
    też miałem problem z jedną śrubą ale to była ta bliżej szyby i dostęp jest lepszy
    wziąłem kombinerki, ścisnąłem je żabką i śruba puściła.
    Cytat Napisał kabanow Zobacz post
    Czy odpięcie aku spowoduje reset parametrów?
    nic się niestanie, reset zrobisz tylko i wyłącznie przez komputer

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał zaviaseq Zobacz post
    wziąłem kombinerki, ścisnąłem je żabką i śruba puściła.
    No i gitara, Twoja metoda sie sprawdziła!!!Dzieki piekne.
    Jak człowiek pyta nie błądzi

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Jak już pisałem udało mi się wyciągnąć elektrozawór wariatora.
    Wyczyściłem,umyłem,nasmarowałem,wywaliłem stary olej.
    Teraz test sprawności:
    -styk 1-2 10.9-11.5 ohm
    -wale w niego 12V z zasilacza i czopek się wysuwa, nie zdejmując napięcia naciskam palcem na czopek i się nie chowa.Tak powinno chyba być??
    -jak odepnę zasilanie czopek dalej wystaje, ale delikatne dotknięcie czopka powoduje jego schowanie ( za to schowanie odpowiada tłoczek ze sprężynką)???

    Jutro podłącze miernik pod wtyczke i w droge.....zobacze czy ECU podaje 12V w czasie jazdy.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    Cytat Napisał kabanow Zobacz post
    jak odepnę zasilanie czopek dalej wystaje, ale delikatne dotknięcie czopka powoduje jego schowanie
    tzn że się zacina!
    tam jest taka mała sprężynka która ma go wrócić z powrotem.
    właśnie u siebie grzebałem przy tym.
    mi też się przycinał w pozycji wyciśniętej

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    uuuu to mnie zaniepokoiłeś.....
    Jak dałeś Sobie z tym rade???smarować,smarować,czyścić, przpłukiwać???az zacznie sie chować??
    Wydaje mi sie ze sprężynka z tłoczkiem na na tyle siły zeby go cofnąć.Wystarczy lekkie muśnięcie zeby sie schował.
    ......a miało byc tak pieknie.....


    "tam jest taka mała sprężynka która ma go wrócić z powrotem."
    Która sprężynka??? Ta która jest pod tłoczkiem czy w środku elektrozaworu??
    Ostatnio edytowane przez kabanow ; 08-01-2011 o 21:02

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał kabanow Zobacz post
    uuuu to mnie zaniepokoiłeś.....
    Jak dałeś Sobie z tym rade???smarować,smarować,czyścić, przpłukiwać???az zacznie sie chować??
    ...
    Kolego wariator się po prostu wymienia. Te zestawy naprawcze nic nie dają - sam go nie zregenerujesz tak żeby działał prawidłowo, co najwyżej nie będzie hałasował.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    Maciek-156 ma rację, ale my piszemy o elektrozaworze który otwiera dopływ oleju do niego.
    Cytat Napisał kabanow Zobacz post
    Która sprężynka??? Ta która jest pod tłoczkiem czy w środku elektrozaworu??
    ta w środku.
    rozebrałem ten elektrozawór. w środku jest taki duży "bolec", który naciska "cycek" pod którym jest sprężynka. dopiero ten "cycek" naciska na tłoczek ze sprężynką.
    zmieniłem tą sprężynkę pod cyckiem na "mocniejszą" i działa. wiem że to druciarstwo, ale do testów i przybycia nowego w sam raz.
    efekt? po skasowaniu błędów wydaje mi się że autko jest mocniejsze.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Jak dałeś mocniejszą sprężynkę to zmienił się punkt (ciśnienie) otwarcia/zamknięcia zaworu i wariator pracuje teraz inaczej
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    może to mieć negatywny wpływ na pracę silnika?
    będę jeździł tak do jutra, bo czekam na nową część

Podobne wątki

  1. 2.0 TS - panewki zajechane - wał igła ?
    Utworzone przez gord w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 08-07-2015, 20:48
  2. [146] Spawanie wariatora
    Utworzone przez Jankes21 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 15-11-2013, 22:17
  3. Spawanie aluminium
    Utworzone przez michal87tg w dziale Małopolskie
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-07-2010, 18:06
  4. [33] Mcpherson - zamiana (mocowanie 3 śruby - 4 śruby)
    Utworzone przez markat w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-03-2010, 10:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory