Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: 2.0 TS - panewki zajechane - wał igła ?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147
    Postów
    280

    Domyślnie 2.0 TS - panewki zajechane - wał igła ?

    Koledzy,

    miał ktoś z Was taką sytuację, że panewki korbowodowe mieliście porysowane, a wał był nietknięty?

    Mam właśnie taką sytuację, że przy naprawie silnika z innego powodu zdemontowałem stopy korbowodów i niestety panewki korbowodowe wyglądają fatalnie - rysy, wżery, natomiast panewki główne idealne. Co prawda stuków nie było podczas pracy silnika. Ponadto obejrzałem dokładnie czopy wału i są idealne, zero rys, po prostu lustro. Jak to możliwe, że w parze współpracującej panewki są zniszczone, a wał nieruszony?

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Miałem już dwa takie przypadki, w sama porę

    Wysłane z mojego MB525 za pomocą Tapatalk
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Tak to możliwe, że w ostatnim momencie do nich zajrzałeś
    Sprawdzałeś czy jaja się nie porobiły?

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147
    Postów
    280

    Domyślnie

    Jutro pomierzę, bo muszę mikrometra załatwić. Ale skoro czopy są idealne, to nie powinny być zoowalizowane raczej...

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Jaj nie będzie,ja otwierałem z innego powodu oba silniki ale po pomiarze mikrometrem było ok więc nowe panewy i heja.Oba auta ponad rok już nawijają kilometry i jest ok.Po prostu stopu starczyło na styk ale daleko do awarii już nie było-będzie chodzić
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147
    Postów
    280

    Domyślnie

    Cytat Napisał darek2116 Zobacz post
    Jaj nie będzie,ja otwierałem z innego powodu oba silniki ale po pomiarze mikrometrem było ok więc nowe panewy i heja.Oba auta ponad rok już nawijają kilometry i jest ok.Po prostu stopu starczyło na styk ale daleko do awarii już nie było-będzie chodzić
    Zresztą materiał, z którego wykonane są te panewki to straszna lipa, porobiły się rysy, wżery, pęcherze...

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Sprawdź ciśnienie oleju, żeby kolejnych panewek szlag nie trafił.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Drążyłem temat tego stopu jeszcze nie dawno i konkluzja jest taka że ekologia że złoża cyny się kurczą że ołów jest bleee itd itp
    Czysty biznes jeśli się szybciej zużyje to się więcej zarobi więc profilaktycznie powinno się zaglądać do tych silników ale każdego prywatna sprawa
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar CINEKX81
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    LIBIĄŻ
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 2019, ALFA ROMEO 159 1.9 JTDM 16V EX HIGH SPORT 2009
    Postów
    466

    Domyślnie

    od świeże temat, dziś zdemontowałem miche w celu diagnozy panewek bo coś ostatnio było słychać dziwne stukanie, wiec tak, panewki główne lux, panewki korbowodowe totalnie zajechane ale czopy idealne, jutro będę montował nowe panewki. teraz pytanie czy na nowych panewkach może być jakiś luz czy powinny idealnie przylegać do czopu?

Podobne wątki

  1. [156] Alfa 2.5 V6 igła z Niemiec
    Utworzone przez alphamale w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 07-05-2015, 21:58
  2. Spawanie, zajechane śruby......
    Utworzone przez kabanow w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 17-01-2011, 08:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory