Strona 7 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 87

Temat: Brera 1.8 TBi vs Giulietta 1.4 MA Turbo

  1. #61
    Użytkownik Znawca Avatar pafka
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Jaworzyna Śląska
    Auto
    Alfa GT
    Postów
    1,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał CorsoComo Zobacz post
    Brera jak to usportowione coupe jest bardzo twarda.
    To wszystko zależy kto czym do tej pory jeździł...
    Mam drugie auto które jest dużo twardsze od Brery, a jak je kupowałem to zawieszenie było jeszcze bardziej twarde - praktycznie zero jakiejkolwiek amortyzacji
    W stosunku do tego mojego drugiego auta Brera jest bardzo komfortowa. Oczywiście czuć nawet małe niedoskonałości jezdni, ale za to te większe dziury i nierówności Brera wybiera całkiem fajnie.
    Julką nie jeździłem, ale rzeczywiście powinna mieć bardziej komfortowe zawieszenie niż Brera.

  2. #62
    CorsoComo
    Gość

    Domyślnie

    Pafka,

    jak jest u Ciebie, ja odkad jeżdżę Brerą to niemal codziennie spotykam inną na drodze - dopóki jej nie miałem to nie mogłem z kolei dobrze się nawet przyjrzeć poniewaz spotykałem kilka w roku

  3. #63
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar 145Q
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Piotrków Trybunalski/Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD M-Jet 2004
    Postów
    735

    Domyślnie

    Cytat Napisał kgv166 Zobacz post
    Witam
    przyznaje, że jakiś czas temu też miałem dylemat: Brera czy 159. Kupiłem...Giuliettę.
    Jak pierwszy raz zobaczyłem Brerę na żywo w salonie (czerwona z piękną brązową skórą - wersja z nowymi fotelami) to prawie padłem na kolana. Zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Przez jakiś czas byłem przekonany, że będzie to moje następne auto. Po jakimś czasie emocje trochę opadły i zacząłem analizować sytuację. Niestety, przy kolejnym spotkaniu z Brerą zwróciłem uwagę na taki szczegół jak miejsce z tyłu.
    Ustawiłem fotel kierowcy tak, żeby mieć wygodną pozycję. Przesiadłem się do tyłu i myślałem, że uduszę się własnymi kolanami. Wydaje mi się, że jazda tam dłużej niż przez kilkanaście minut nie jest możliwa, dorosła osoba nie ma szans na podróż w humanitarnych warunkach. Miałem zamiar traktować to auto jako główny środek transportu ale niestety - pewnie po roku - dwóch musiałbym zmienić auto na większe a to się zupełnie nie kalkuluje przy nowym aucie. Należy traktować Brerę jako auto 2 osobowe. (mam jeszcze stare ale dające frajdę z jazdy SLK więc ciężko uzasadnić posiadanie 2 dwuosobowych aut :-). Zacząłem zwracać uwagę na 159.
    Piękne reflektory, rewelacyjny przód i ładny tył. Z boku niestety nie robi juz takiego wrażenia choć ma niemal idealne proporcje. Brakuje mi troszkę jakiegoś ładnego przetłoczenia (wcześniej miałem 166). Ogólnie piękny samochód. Niestety cena nowego nie jest już taka piękna. Wersja na jaką mógłbym sobie pozwolić to praktycznie "golas" a to mnie kompletnie nie satysfakcjonowało (to samo dotyczyło Brery). Z dodatków chciałem koniecznie skórzaną tapicerkę (czasami wożę psa i welur ciężko wyczyścić z sierści), ksenony i blue&me. Cena była dla mnie nieosiągalna. I tu pojawiła się Giulietta.
    Jak pierwszy raz zobaczyłem reklamę zupełnie mi się nie spodobał nowy przód. Żal było, że Alfa zrezygnowała ze swoich unikatowych reflektorów i upodobniła się do innych aut. Nie byłem zbyt przekonany ale pojechałem na jazdę próbną.
    Auto jeździło rewelacyjnie (1,4 MAir 170KM). Na żywo samochód prezentuje się ZNACZNIE lepiej niż na zdjęciach. Wydaje mi się, że jasny kolor uwydatnia przetłoczenia na karoserii i powoduje, że auto wygląda świetnie.
    Reflektory nie są takie banalne, jak się początkowo wydaje. Mają bardzo wysmakowany kształt a skośnie świecące LEDy nadają nieco agresywnego wyglądu, wiem, kwestia gustu ale uważam, że w realu na ulicy przód auta naprawdę może się podobać nawet zapalonym miłośnikom potrójnych reflektorów. Tył auta jest przepiękny. Zamówiłem wersję distinctive 1,4 MAIR 170KM, białą z czerwoną skórą, panoramicznym dachem, pakietem sport2, felgami 18" 8c i czerwonymi zaciskami hamulców. Cena wyszła jak za podstawową 159. Uważam, że w takim zestawieniu Julka daje radę, wygląda i jeździ rewelacyjnie. Podsumowując: Brera pozostała w sferze marzeń, 159 była za droga, Giulietta była w sam raz. Patrząc na to auto mogę powiedzieć jedno - w odpowiedniej konfiguracji efekt "mumina" nie występuje.
    Hmmm,

    mam pytanie. Czemu nie myślałeś nad używaną 159tką?

    http://moto.allegro.pl/alfa-romeo-15...414899414.html

    http://moto.allegro.pl/piekna-alfa-r...416985412.html

    25tyś taniej niż nowa Giulietta...

  4. #64
    kgv166
    Gość

    Domyślnie

    Szczególnie klamka do otwierania bagażnika na środku klapy w astrze wygląda pięknie.
    Kwestia gustu, mi tył G bardzo się podoba, uważam, że jest dużo ładniejszy niż a Astrze, raz nawet udało mi się zaparkować przy A IV i Julka deklasuje ją ogólnym designem.
    Z Brerą jest podobnie jak z Julką: wg mnie na żywo oba auta prezentują się DUŻO lepiej, niż na zdjęciach.

  5. #65
    Użytkownik Znawca Avatar pafka
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Jaworzyna Śląska
    Auto
    Alfa GT
    Postów
    1,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał CorsoComo Zobacz post
    Pafka,

    jak jest u Ciebie, ja odkad jeżdżę Brerą to niemal codziennie spotykam inną na drodze - dopóki jej nie miałem to nie mogłem z kolei dobrze się nawet przyjrzeć poniewaz spotykałem kilka w roku
    Hehe, coś w tym jest - miałem podobnie, aż w końcu zacząłem sobie zapisywać kiedy widziałem Brerę (łącznie z numerem rejestracyjnym, żeby wykluczyć te same sztuki ).
    Wprawdzie podczas pierwszej trasy żadnej Brery nie spotkałem, ale już następna przejażdżka po mieście i myślałem, że mnie coś trafi, hehe. Nie po to kupowałem takie auto, żeby chwilę po wyjeździe z pod domu spotkać na ulicy takie samo...
    Kilka dni później idę sobie na parking do mojej Brerki, a na tym samym parkingu stoi sobie oczywiście inna Brera - piękna biała zresztą
    Dwie Brery na tym samym parkingu to już za dużo, hehe...
    Taka trochę śmieszna sytuacja miała też miejsce jak byłem nad morzem w maju. Na parkingu przy pensjonacie stała tylko moja Brera, nie było innych aut, ale na jedną noc obok mojej stała inna Brera. Nawet tego nie zauważyłem, tylko właścicielka pensjonatu mi o tym powiedziała, hehe. Okazało się, że to był pasjonat Alfy, a wcześniej przed tą Brerą jeździł... inną Brerą

    A odkąd mam Brerę, to spotkałem w ciągu roku dokładnie 9 Brer - w tym 2 razy tą samą. Jedną w Krakowie, resztę we Wrocławiu (jedna z nich należy do naszego forumowicza).
    W sumie we Wrocławiu doliczyłem się jak na razie 8 Brer - razem z moją

  6. #66
    Kowalski
    Gość

    Domyślnie

    pafka, ty chyba coś palisz) gdzie te wrocławskie brery??? ja widuję jedną, czerwona, jezdzi nią jakas sredniej urody lalunia. Moooze gdzieś tam mi mignęła druga ale dziewięć???

  7. #67
    CorsoComo
    Gość

    Domyślnie

    Pafka,

    a jak Ty robisz te niespełna 10 l/100 km...Bo mnie się nie udaje

  8. #68
    Użytkownik Znawca Avatar pafka
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Jaworzyna Śląska
    Auto
    Alfa GT
    Postów
    1,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kowalski Zobacz post
    pafka, ty chyba coś palisz) gdzie te wrocławskie brery??? ja widuję jedną, czerwona, jezdzi nią jakas sredniej urody lalunia. Moooze gdzieś tam mi mignęła druga ale dziewięć???
    Kupę lat już minęło kiedy ostatni raz coś paliłem, hehe...
    Jak już wspomniałem zapisuję sobie numery, więc jest tak jak napisałem. A prawdopodobnie jest ich jeszcze więcej...
    W ciągu ostatniego roku odnotowałem we Wrocławiu 8 Brer. 1 biała i 7 czerwonych. Białą koleś chciał sprzedać. Jak z nim gadałem to narzekał, że nie może jej sprzedać. To było w marcu. Jedną mam ja, drugą ma kolega z forum (ale nie na wrocławskich numerach). Piszesz o kobiecie w Brerze. Ja widziałem dwie różne. Jedną dwukrotnie w okolicach Psiego Pola.
    Biorąc pod uwagę, że tak ogólnie to mało jeżdżę po mieście, to wcale bym się nie zdziwił jak by się okazało, że we Wrocku jest jeszcze kilka sztuk...

    ---------- Post dodany o godzinie 17:09 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 16:51 ----------

    Cytat Napisał CorsoComo Zobacz post
    Pafka,

    a jak Ty robisz te niespełna 10 l/100 km...Bo mnie się nie udaje
    90% trasa. Poniżej 9 litrów bez problemu schodzę. Oczywiście przy w miarę spokojnej jeździe. Mój rekord to 8,1 l/100km, i co ciekawe przy dosyć dynamicznej jeździe (klima włączona przez ok. 30% trasy). Ale poza drogami ekspresowymi i autostradami jeżdżę koło 100 km/h, w terenie zabudowanym z 50-60 km/h. Także ogólnie jeżdżę spokojnie. Jak sobie mocniej depnę to spalanie rzadko przekracza 10 litrów.
    Wyraźnie wyższe spalanie na autostradzie. Przy tempomacie ustawionym na 140, i czasem trochę szybciej, a czasem trochę wolniej, spalanie mi wyszło 11,5 litra.
    A zdaje się, że już jechałeś autostradą, to przyznaj się ile, hehe - no i ile Ci wychodzi to spalanie?
    Ogólnie przy prędkości koło 100 km/h, nawet przy ostrzejszym traktowaniu pedału gazu, spokojnie poniżej 10 l w trasie da się zrobić

  9. #69
    kgv166
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał 145Q Zobacz post
    Hmmm,

    mam pytanie. Czemu nie myślałeś nad używaną 159tką?

    http://moto.allegro.pl/alfa-romeo-15...414899414.html

    http://moto.allegro.pl/piekna-alfa-r...416985412.html

    25tyś taniej niż nowa Giulietta...
    Myslałem, nawet oglądałem kilka. SW mnie nie przekonuje niestety, chciałem koniecznie sedana. Obejrzałem kilka sztuk, z każdą było coś nie tak. Miałem wcześniej używaną 166 i po kilku latach eksploatacji nabrałem dużej chęci na nowy samochód. Nie należę do osób, które często zmieniają samochody. Skoro już mam kupić auto za niemałe pieniądze to chciałbym, żeby było dobrze wyposażone i nawet po kilku latach mnie cieszyło. Dlatego nie chciałem podstawowej wersji a ze względu na cenę tylko taką 159 mógłbym kupić.
    Po 3 tys przejechanych km Julką uważam ją za rewelacyjne auto, świetnie wyglądające, z fajnym silnikiem i dające naprawdę przyjemność z jazdy.
    No i nikt przynajmniej mi nie mówił: Panie, zupełnie bezwypadkowa, tylko gałąź spadła i drzwi malowane i szyba. Aha i słupek, i czujnik deszczu nie działa bo złą szybę przysłali a tak poza tym to igła. Aha, i listwy w środku brakuje bo francuz to brudas i nie dbał i urwał....itp itd.

  10. #70
    CorsoComo
    Gość

    Domyślnie

    No niestety pierwsza wizyta na A4 odbyła się jeszcze na dotarciu - w drodze powrotnej stuknął pierwszy 1 000. Jazda max 180 a spalanie w granicach 11 litrów. Teraz średnia wychodzi w okolicach 10,5 litra a musze przyznać że tez raczej spokojnie jeżdżę ( poza faktem, że czasem sprawdzę co potrafi )

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Giulietta vs Brera
    Utworzone przez barnio w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 03-11-2015, 00:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory