Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 39

Temat: Grzejace sie ciagle lewe przednie koło

  1. #21
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Bez obrazy, ale widzę, że kolega bardziej teoretyk niż praktyk.
    Może najpierw spróbuj wymienić, a potem pisz.
    Oczywiscie, że można to zrobić, ale to nie będzie dane każdemu, bez problemów, jak np. wymiana świec.
    Może na początek (tak dla sportu) spróbuj odkręcić nakrętkę zabezpieczającą piastę, a potem pogadamy.
    A tu poczytaj jeszcze trochę teorii, bo masz pewne braki
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...obil_ktos.html
    Temat był niedawno i właściwie wyjaśnia wszystko.
    Niestety coraz więcej osób jest zdania, że poradzą sobie ze wszystkim... Pamiętam jeden temat, jak ktoś rozkręcił tylne zaciski a potem pytał na forum, jak to złożyć!

    Polacy już tak mają, że skoro inni umieją to ja też. Nie ukrywam, że wiele rzeczy również robię sam w moich AR ale nie rzucam się z motyką na księżyc. Osobiście byłem przy wymianie łożyska z piastą przy poprzedniej 156 i potwierdzam, że bułka z masłem to nie jest a już na pewno nie ma co porównywać z demontażem zacisków.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 19-01-2011 o 18:01

  2. #22
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    SG0240 jakieś 2 tygodnie temu sam wymieniłem przed domem piasty i łozyska prawa, lewa strona przod.Nie miałem problemów.

    Dzieki Twojemu opisowi.......

    """"""""Koledzy trochę demonizują.
    Zwykle samego łożyska się nie wymienia - tylko razem z piastą, co jest normalnie do kupienia w komplecie, np. tu:
    http://allegro.pl/lozysko-piasta-kol...357852735.html
    Wtedy się nie narobisz i sam spokojnie wymienisz.
    Jeśli chciałbyś zaś wyjąć łożysko ze starej piasty i wprasować nowe, to bez specjalistycznych narzędzi i prasy nie jesteś rzeczywiście w stanie tego wykonać.
    Pamietaj też, że do tej pracy trzeba się zaopatrzyć w nową nakrętkę kołnierzową, zabezpieczającą piastę, no i musisz mieć czym tę nakrętkę odkręcić, a potem przykrecić, a to nie takie proste bo tam prawidłowy moment wynosi 67-72Nm+62 stopnie.
    Więc bardzo mocny długi klucz będzie potrzebny, a najlepiej klucz udarowy."""""""

  3. #23
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał kabanow Zobacz post
    SG0240 jakieś 2 tygodnie temu sam wymieniłem przed domem piasty i łozyska prawa, lewa strona przod.Nie miałem problemów.

    Dzieki Twojemu opisowi.......

    """"""""Koledzy trochę demonizują.
    Zwykle samego łożyska się nie wymienia - tylko razem z piastą, co jest normalnie do kupienia w komplecie, np. tu:
    http://allegro.pl/lozysko-piasta-kol...357852735.html
    Wtedy się nie narobisz i sam spokojnie wymienisz.
    Jeśli chciałbyś zaś wyjąć łożysko ze starej piasty i wprasować nowe, to bez specjalistycznych narzędzi i prasy nie jesteś rzeczywiście w stanie tego wykonać.
    Pamietaj też, że do tej pracy trzeba się zaopatrzyć w nową nakrętkę kołnierzową, zabezpieczającą piastę, no i musisz mieć czym tę nakrętkę odkręcić, a potem przykrecić, a to nie takie proste bo tam prawidłowy moment wynosi 67-72Nm+62 stopnie.
    Więc bardzo mocny długi klucz będzie potrzebny, a najlepiej klucz udarowy."""""""
    Tylko szkoda, że od razu koledze nie napisałeś o kluczu dynamometrycznym (którego pewnie nie ma...), nakrętce, czujnikach ABS niejednokrotnie zapieczonych, nowych śrubach do piasty (nie w każdym zestawie są) itd.

  4. #24
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A to co innego - gratuluję i cieszę się, że jest jeszcze jeden gość w naszym gronie. który ma jakieś pojęcie.
    No, ale jak to robiłeś to wiesz, że nie każdy ma czym odkręcić nakrętkę i potem ją odpowiednio zakręcić, nie mówiąc już o sposobie wyjęcia piasty koła.
    Niektórzy, jak można było przeczytać, to nawet wyjmują całą zwrotnicę w tym celu.

    ---------- Post dodany o godzinie 18:11 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 18:08 ----------

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Tylko szkoda, że od razu koledze nie napisałeś o kluczu dynamometrycznym (którego pewnie nie ma...), nakrętce, czujnikach ABS niejednokrotnie zapieczonych, nowych śrubach do piasty (nie w każdym zestawie są) itd.
    O przepraszam - parametry dokręcenia nakrętki podałem i napisałem, że trzeba zaopatrzyć się w nową nakrętkę kołnierzową. Jeśli ktoś kumaty, to więcej mu nie trzeba, a śruby do piasty można z powodzeniem użyć dotychczasowe - nie ma potrzeby ich wymiany na nowe.

  5. #25
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    A to co innego - gratuluję i cieszę się, że jest jeszcze jeden gość w naszym gronie. który ma jakieś pojęcie.
    No, ale jak to robiłeś to wiesz, że nie każdy ma czym odkręcić nakrętkę i potem ją odpowiednio zakręcić, nie mówiąc już o sposobie wyjęcia piasty koła.
    Niektórzy, jak można było przeczytać, to nawet wyjmują całą zwrotnicę w tym celu.

    ---------- Post dodany o godzinie 18:11 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 18:08 ----------



    O przepraszam - parametry dokręcenia nakrętki podałem i napisałem, że trzeba zaopatrzyć się w nową nakrętkę kołnierzową. Jeśli ktoś kumaty, to więcej mu nie trzeba, a śruby do piasty można z powodzeniem użyć dotychczasowe - nie ma potrzeby ich wymiany na nowe.
    Ja nie pisałem do Ciebie. Cytowałem post kolegi kabanow.

  6. #26
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Nie wiem o co takie zamieszanie??
    Pytanie o wymianę łozyska/piasta.Dajecie instrukcję krok po kroku jak to zrobić.
    Jak ktoś bedzie miał problemy z zapieczonymi śrubami lub z czujnikami to zgłosi sie o pomoc.Ja akurat nie miałem problemów, chociaż robiłem to pod blokiem bez profesjonalnych narzędzi z info ktore wyczytałem na tym forum.Satysfakcja ze sie udało....bezcenna
    Nie wiem, żal wam dupę sciska ze da rade to samemu zrobić???a Wy płaciliście....
    Gdyby mechanicy byli tacy super, brali grosze i każdy miał kasy jak lodu to nie było by tego forum.

    Odniosłem wrażenie ze sie czepaicie.
    Ostatnio edytowane przez kabanow ; 20-01-2011 o 01:14

  7. #27
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał kabanow Zobacz post
    Nie wiem o co takie zamieszanie??
    Pytanie o wymianę łozyska/piasta.Dajecie instrukcję krok po kroku jak to zrobić.
    Jak ktoś bedzie miał problemy z zapieczonymi śrubami lub z czujnikami to zgłosi sie o pomoc.Ja akurat nie miałem problemów, chociaż robiłem to pod blokiem bez profesjonalnych narzędzi z info ktore wyczytałem na tym forum.Satysfakcja ze sie udało....bezcenna
    Nie wiem, żal wam dupę sciska ze da rade to samemu zrobić???a Wy płaciliście....
    Gdyby mechanicy byli tacy super, brali grosze i każdy miał kasy jak lodu to nie było by tego forum.

    Odniosłem wrażenie ze sie czepaicie.
    Co Ty za bzdury wypisujesz z tą dupą i żalem.
    Jak bym nie chciał żeby ktoś sam robił, to bym nie udzielał instrukcji.
    A z usług warsztatów nie korzystam wcale - jeszcze nigdy moja alfa tam nie gościła.
    Gdybyś nie użył słów " mi wydaje się" w poście nr 19 to nawet nie próbowałbym Cię instruować.
    Bo zwykle jest tak, że niektórym się różnie wydaje, a rzeczywistość jest całkiem inna.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 20-01-2011 o 11:26

  8. #28
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    Cytat Napisał kabanow Zobacz post
    Nie wiem o co takie zamieszanie??

    Odniosłem wrażenie ze sie czepaicie.
    Czasem,też mi sie tak wydaje,ze sa tu tacy forumowicze,którzy traktuja innych jak by dopiero zeszli z drzewa i poza odganianiem sie od dzikich zwierząt nie potrafią nic wiecej, a moje zdanie jest takie poparte długoletnim doswiadczeniem,ze skoro ktos juz to kiedys zrobił i był to człowiek, to ja tez dam rade. Czasem chodzi tylko o to, ze nie mamy pojecia jak sie za cos zabrac i do tego słuzy to forum CHWAŁA MU ,czasem jest tak ,ze nie każdy ma gdzie i czym sie za dany problem zabrac i dla tego stworzono mechaników którzy jacy sa kazdy widzi i poczuł na własnej kieszeni

  9. #29
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    I to ja miałbym być "takim forumowiczem"?

  10. #30
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Cubus00 Zobacz post
    Czasem,też mi sie tak wydaje,ze sa tu tacy forumowicze,którzy traktuja innych jak by dopiero zeszli z drzewa i poza odganianiem sie od dzikich zwierząt nie potrafią nic wiecej, a moje zdanie jest takie poparte długoletnim doswiadczeniem,ze skoro ktos juz to kiedys zrobił i był to człowiek, to ja tez dam rade. Czasem chodzi tylko o to, ze nie mamy pojecia jak sie za cos zabrac i do tego słuzy to forum CHWAŁA MU ,czasem jest tak ,ze nie każdy ma gdzie i czym sie za dany problem zabrac i dla tego stworzono mechaników którzy jacy sa kazdy widzi i poczuł na własnej kieszeni
    Nie wiem czy raczyłeś zauważyć, że to właśnie SG0240 podał instrukcję wymiany łożyska... Ja też staram się pomagać na ile mi czas i wiedza pozwala. Ale jeśli komuś nie podam konkretów to nie piszę mu, żeby się za coś brał. Natomiast kolega kabanow stwierdził, że to w sumie nic trudnego nie podając wówczas żadnych wskazówek.

    To co jest lepsze? Wpuścić kogoś w meandry techniczne tylko z życzeniami powodzenia, czy może ostrzec, że łatwo nie będzie i mogą wyniknąć różne problemy?!

Podobne wątki

  1. [159] Przednie lewe koło skrzypienie
    Utworzone przez kamil8746 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 02-03-2015, 19:46
  2. Skrzypi lewe koło przednie
    Utworzone przez Knd18 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-08-2010, 21:59
  3. Tylne lewe koło????
    Utworzone przez majcher70 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-02-2010, 20:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory