No ludu... Weźta coś poradźta kobiecie!!!
No ludu... Weźta coś poradźta kobiecie!!!
Ale co tu mozna poradzic? Trzeba jechac do ASO, ktore ma pojecie o tych skrzynniach podlaczyc pod kompa i sprawdzic wszystkie parametry. Jesli tak nie bylo tylko cos sie zmienilo w pracy skrzyni tzn ze jest jakas usterka...
Blann, zarejestruj się na forum159.com i tam podpytaj - kilku userów posiada tam skrzynie automatyczne w swoich samochodach i może ktoś coś wie w tym temacie...
Jednak bezapelacyjnie najlepszym wyjściem będzie wizyta w ASO albo przynajmniej w serwisie zajmującym się automatycznymi skrzyniami - to są na tyle skomplikowane podzespoły, że my zwykli użytkownicy raczej przy nich nie "grzebiemy", stąd też nasza wiedza na nic się tu nie przyda (to nie jest rura od turbo na której gołym okiem widać dziurę czy przepływomierz, który można odpiąć i sprawdzić czy jest przyczyną spadku mocy). Takie moje zdanie...
AR 147 1.9 JTD 8V (2004)
AR 159 1.9 JTDm 16V (2007)
Audi A6 Avant 3.0 TDI V6 (2012)
po pierwsze nie kupuje się 159 ze skrzynią automatyczną to jest totalny kataklizm
usterka leży prawdopodobnie po stronie sprzęgła hydrokinetyczneggo który był podstawową udręką lub elektrozawory ale jeśli ta skrzynia ma
przebieg ponad 100000 nie chę cię straszyć ale czeka jej remont koszt remontu w zależności od warsztatu od 5500 do 7000 brutto
przerabiałem już kilka razy naprawę tego dziadostwa , na 5 uratowali tylko 1 więc już nie sprowadzam ar 159 z automatem
Czym ten kataklizm w alfa romeo jest spowodowany? Przeciez AF-40 uzywana jest w tak wielu markach m.in. ford, volvo, citroen przez koncern GM itd.
w sb automatycznej prawidłowy stan oleju, oraz systematycze wymiany to podstawa, nie moze go byc za duzo i nie moze byc za mało
poza tym co jakis czas nalezy sciagnac miske olejowa i zmienic lub wyczyscic filtr oleju skrzyni w zaleznosci jaki jest zamontowany
ze wzgladu na budowe i zasade działania sb automatyczna jest znacznie odporniejsza na obciazenia niz mechaniczna z sprzegłem ciernym
ze wzgledu na to iz elektronika zawitała takze do skrzyn automatycznych powszechne stało sie sterowanie elektroniczne co zwiększyło
wytrzymałosc na awarie, w dodatku pojawiła sie mozliwosc samodiagnozy, czyli zasada ta sama co w ster silnika, potrzebny jest komp i lista kodów
najprostrze co mozna sprawdzic to stan oleju, olej sprawdza sie zawsze na zapalonym silniku, olej powinien byc koloru malinowego,
nie powinno go byc czuc spalenizną, i nie powinien byc za gesty od opiłków, moze sie lekko mienic jak lakier metalic
wez spusc olej do jakiejs czystej miski, i sprawdz jego stan według w/w wskazówek
zdemontuj miske, si zobacz co jest na jej dnie jesli pojawia sie duze opiłki to problem
jesli tylko drobny pył z okładzien umyj ja
zdemontuj smok oleju, tam przewaznie jest filtr z metalowa siatka, umyj go, jesli jest papierowy - wymien na nowy
poskładaj z powrotem i zalej czystym olejem ATF Dextron 3/4 a najlepiej zalecanym przez producenta
mozesz dolac go wiecej z 1/2 litra
nie znam tej skrzyni i nie jestem Ci w stanie wiecej pomóc (naprawiam duzo wieksze)
ale wiem ze naczestsza przyczyna awarii jest zbyt mały stan oleju lub zatkany filtr
miałem wiele przypadków iz po wykonaniu porzadnego serwisu olejowego skrzyni, zaczynała pracowac normalnie
tu macie przykładowa automatyczna sb Allison HT 750
Ostatnio edytowane przez george11 ; 21-01-2011 o 21:55