Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Alfa 156 1,8 ts 144KM & 140KM

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Alfa 156 1.8
    Postów
    34

    Domyślnie Alfa 156 1,8 ts 144KM & 140KM

    Witam.
    Jak wiadomo alfy 156 1,8 ts od 10.1997–10.2000 miały 144KM a do 10.2000–12.2005 już tylko 140KM.
    Co ona takiego zrobili , że znikło te 4KM? Zmienili to w sposób mechaniczny czy elektroniczny?
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    to sie nazywa ekologia. Swego czasu ktos to ładnie opisał na forum. Ta nowasz konstrukcja - bardziej ekologiczna miała już np. 2 sondy lambda, a starsza 1 sonde.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Alfa 156 1.8
    Postów
    34

    Domyślnie

    Czyli te 4 konie znikły przez dodanie 2 sądy?

  4. #4
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Jeszcze ma inny sterownik silnika (ecu). Nie wiem czy on miał nastawy bardziej ekologiczne

  5. #5
    bocik_156
    Gość

    Domyślnie

    Roznice pomiędzy wersją sprzed października (chyba paździrnika) 2000r. i po październiku 2000r.:
    1. dodatkowe dwa kalizatory na portkach, sumarycznie ilość katalizatorów 3 szt.
    2. dodatkowe dwie sondy lambda przed dodatkowymi katalizatorami na portkach, sumarczyna ilośc sond 3 szt. Sonda przed wspólnym katalizoadorem jest już inna niż w wersji z jedną sondą.
    3. zlikwidowanie długichj kalbi wysokiego napięcia, w wersji po 2000 r. cewka napięciowa podaje napięcie przez krótki przewód wysokiego napęcia na świece w tym samym cylindrze. Zlikwidowali mieszanine przedowdów wysokiego napięcia. Minus tego jest taki, że gdy padnie Ci jedna cewak samochód już może nie odpalić w wersji sprzed 2000 roku TS pojechał na dwóch odpowiednich cewkach. Fajki cewek też troszke inaczej wyglądają.
    4 I jak apisał poprzednik inne ECU
    Przez te zmiany Alfka zaczeła spełniać normy EURO 3, bo wczesniej było EURO 2. Wiecej zniam nie kojarzę
    Pozdrowienia

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Domyślnie

    No właśnie... "ekologia", temat niezwykle drażliwy - czy spełnienie tej normy Euro3 daje aż takie wymierne korzyści? Więcej elementów które mogą ulec awarii to raz, dwa, większe spalanie w 1.8 TS 140 KM, wersja 144 KM nie dość że ciut bardziej elastyczna to i mniej spala... Wkurza mnie to, często zadaje sobie pytanie ekologia tylko dla kogo, aby jakiś ustawodawca poczuł się lepiej? Bo nie widzę nic ekologicznego w tym iż jestem narażony na wymianę dodatkowych podzespołów i wydalam w atmosferę więcej gazów... no tak, ale jest Euro3. Dodatkowo rozmija się to z moim portfelem. No nic, pozostaje się cieszyć że nie mam diesel'a z Euro4, DPF'a i kupy elektroniki, czujników pod maską
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,413

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocik_156 Zobacz post
    Roznice pomiędzy wersją sprzed października (chyba paździrnika) 2000r. i po październiku 2000r.:
    1. dodatkowe dwa kalizatory na portkach, sumarycznie ilość katalizatorów 3 szt.
    2. dodatkowe dwie sondy lambda przed dodatkowymi katalizatorami na portkach, sumarczyna ilośc sond 3 szt. Sonda przed wspólnym katalizoadorem jest już inna niż w wersji z jedną sondą.
    3. zlikwidowanie długichj kalbi wysokiego napięcia, w wersji po 2000 r. cewka napięciowa podaje napięcie przez krótki przewód wysokiego napęcia na świece w tym samym cylindrze. Zlikwidowali mieszanine przedowdów wysokiego napięcia. Minus tego jest taki, że gdy padnie Ci jedna cewak samochód już może nie odpalić w wersji sprzed 2000 roku TS pojechał na dwóch odpowiednich cewkach. Fajki cewek też troszke inaczej wyglądają.
    4 I jak apisał poprzednik inne ECU
    Przez te zmiany Alfka zaczeła spełniać normy EURO 3, bo wczesniej było EURO 2. Wiecej zniam nie kojarzę
    Pozdrowienia
    Poza tym inna konstrukcja silnika.
    Inny blok, inne tłoki, inna uszczelka pod głowicą - wcześniej grafitowa, potem metalowa. Blok niższy od starszego.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  8. #8
    bocik_156
    Gość

    Domyślnie

    Pablo serio tak daleko sie posuneli ??? Aż musze to sprawdzić. Czy to może mieć związek ze zmianą zapłonu mieszanki i zniknieciem tej plontaniny przewodów wysokiego napięcia ???
    Nie jeździłem alfką po zmianach, bo moją mi się super śmiga wiec nie wiem jak tam z elastycznością w nowszej wersji. Te zmiany to niby dla tej "ekologi" ???

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Otwock
    Auto
    Alfa Romeo 156 2001r. 2.5 V6 + LPG
    Postów
    24

    Domyślnie

    A jak się ma ekologia w 2.5 V6? Z tego co się orientuje po październiku 2.5 V6 również spełniał normy EURO 3 a moc wzrosła ze 190 do 192KM

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał turosgt Zobacz post
    A jak się ma ekologia w 2.5 V6? Z tego co się orientuje po październiku 2.5 V6 również spełniał normy EURO 3 a moc wzrosła ze 190 do 192KM
    Tak, ale zmienił się przebieg momentu, z tego co wiem, jest wyżej i krótszy jest "powerband" - silnik stracił na elastyczności, a zyskał 1% mocy max.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-10-2015, 09:47
  2. Wymiana głowicy 140KM-144KM
    Utworzone przez mbart21 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 20-02-2012, 20:29
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-06-2010, 05:20
  4. 1.8 TS (144km rocznik 2000) a 1.8 TS(140km rocznik 2004)
    Utworzone przez gizmocs w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 07-07-2007, 08:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory