Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Stuki z przodu samochodu

  1. #1
    janio
    Gość

    Domyślnie Stuki z przodu samochodu

    Zaczęło się to około 1,5 roku temu. W trakcie normalnej spokojnej jazdy coś zaczęło postukiwać z przodu moim zdaniem przy przednim prawym kole. Stukanie nasilało i wyraźnie było uzależnione od prędkości obrotowej koła, im większa prędkość, tym częstotliwość stukania większa. Po kilku kilometrach stukanie przeszło w łupanie, do tego stopnia, że postanowiłem zakończyć jazdę, a alfiszonowi zafundować wycieczkę na lawecie do znajomego mechanika. Ponieważ była to niedziela, samochód zostawiłem u niego, w poniedziałek od rana mieli się nim zająć. W poniedziałek dzwoni do mnie mechanik i mówi, że to wahacze. Ok, wahacze, to wahacze - zamówiłem nowe, mechanik wymienił i wszystko wróciło do normy. Kilka miesięcy później stukanie powróciło, tym razem jednak na tyle słabe, że sam dojechałem do tegoż samego mechanika. Podnieśli samochód, pokręcili kołami - nic nie słychać. Zestawili samochód - przejażdżka próbna - nic, cicho jak w kościele po śmierci organisty. Dobra, myślę sobie, "nie będę dziesięć razy jeździł". Alfa została, a chłopaki mieli ją potestować. Na drugi dzień dzwoni, że łożysko prawego przedniego koła, ok - łożysko, to łożysko - wymieli, przy okazji uszkodzeniu uległ czujnik ABS - wymienili. Minął prawie rok, znowu spokojna jazda i znowu, najpierw słabe, ale z każdym kilometrem coraz głośniejsze łupanie - postój - laweta. Tym razem ugadałem się z innym mechanikiem - diagnoza - przegrzane klocki i końcówka drążka do wymiany - wymienione. Minęły dwa tygodnie, znowu to samo, najpierw delikatne stuki, a następnie łupanie. Kolejna wizyta i kolejna diagnoza - przegub zewnętrzny lewego koła - wymieniony. Minął kolejny tydzień, znowu to samo. Znowu wizyta u tego samego mechanika, podnieśli przy mnie samochód - nic, cisza. Jazda próbna - nic, cisza. Wnioski, nie jest to wina wahaczy, łożyska koła, klocków, przegubu - więc czego? Jak się okazuje, podniesienie samochodu i pokręcenie kołami powoduje, że łupanie ustępuję, co więc może to być? Czy ktoś może spotkał się z takim zjawiskiem? W zasadzie nie za bardzo można zdiagnozować źródło stukania, mnie się wydaje, że to prawe koło, albo środek - ale pewności nie mam, bo dźwięk może się przenosić. Dźwięk jest dosyć charakterystyczny, jest to łupanie przechodzące w trzaskanie o częstotliwości uzależnionej od prędkości obrotowej koła.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Po wysprzęgleniu ustaje? Nie zmienia się częstotliwość ze zmianą biegu? Ja bym się czepił układu przeniesienia napędu i tylko jego - sporo rzeczy wymieniłeś IMO na darmo. Dyfer, skrzynia, przeguby wewnętrzne sprawdź.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Jerry1
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    KRA
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    1,145

    Domyślnie

    Takie same objawy miałem gdy smar mi uciekł z obu łożysk.Też stuki i trzaski a po podniesieniu i zakręceniu kołem cisza.
    Jeszcze zapytam czy w 145 na dłuższej półosi jest przegub i łożysko.Też można by to sprawdzić.

  4. #4
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    ja bym szukal na lini polos, podpora polosi, przegub wewnetrzny mechanizm roznicowy
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  5. #5
    Qkiz
    Gość

    Domyślnie

    podepne sie pod temat bo odczuwam to samo - jakby ktos uderzal w plastikowa pałeczką w spód plastikowej miski w okolicach prawego przedniego koła.
    Prawidłowość zdaje się zachodzić przypadkowo, najczesciej na rozgrzanym silniku.

    Czestotliwosc stuków wzrasta wraz z predkoscia auta i obrotami silnika.
    wgdy wciskam sprzegło - ustaje. po puszczeniu sprzegła natychmiast sie pojawia.
    bez roznicy czy auto jedzie prosto czy skreca.
    wiem ze do wymiany mam koncówki drążków ( gdyby to mialo jakiekolwiek znaczenie)

    doadm ze wczesniej pojawily sie coraz silniejsze drgania ( na pedale gazu bylo to odczuwalne) na wysokich biegach( 4rtym, 5tym, ) podczas przyspieszania.

    boje sie nawet myslec ze to dwumas. A jesli , to mozna zmienic na jakis jednomas? slyszalem gdzies ze valeo robi zamienniki. i pewnie tez niezaleznie od jednomasu/dwumasu trzeba wymienic sprzegło ?

    dzieki z góry!

    auto to alfa 146 po lifcie, 1.9.jtd 8v

  6. #6
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    valeo robi jednomas ale....daj sobie spokoj. co do wibracji. dwumas puka na pocztaku przy ruszaniu ciagle stuki przy rozlaczeniu sprzegla to raczej przegub wewnetrzny
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar Jerry1
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    KRA
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    1,145

    Domyślnie

    Cytat Napisał Qkiz Zobacz post
    boje sie nawet myslec ze to dwumas.
    W 145 jtd nie ma dwumasowych kół.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar Zet
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    AR 159 ti tbi
    Postów
    94

    Domyślnie

    Przerabiałem ostatnio u siebie dokładnie to samo co opisujecie i to dwa razy, za pierwszym razem był środkowy przegub na prawej półosi, a za drugim lewy zewnętrzny. byłem przy naprawie i faktycznie mimo że guma była cała w środku była woda i się pozacierały przeguby. Mechanik powiedział, że pewnie niedługo przyjadę z prawym zewnętrznym, no ale biorąc pod uwagę przebieg (270tys. o których ja wiem) to nie jest chyba tak źle .
    159 tbi Ti
    Giulietta 1.4 MA TCT
    Były Alfa 146 ti, 156 2,4 jtdm 20V

  9. #9
    janio
    Gość

    Domyślnie

    U mnie puka niezależnie od tego, czy sprzęgło jest wciśnięte, czy nie. Jeśli chodzi o przeguby wewnętrzne, to chyba pukanie nie ustawałoby. W końcowym stadium, które skłoniło mnie do przewiezienia alfiszona na lawecie, to były już trzaski, powiedziałbym nawet, że takie charakterystyczne strzelanie - odgłos identyczny jak przy zużytym przegubie, w ostatnim jego stadium. Trop z mechanizmem różnicowym może być bliski, ale na razie poczekam do kolejnych objawów, bo to zbyt poważna naprawa, żeby robić ją w ciemno.

  10. #10
    Qkiz
    Gość

    Domyślnie

    spojzalem pod auto i mam : obie manzety przegubów peknięte ( prawe, lewe koło)i brudne d smaru - musialem jezdzic z tym juz troche.., podobno wycieka tez z przegubu wewnetrznego, ale nie tego od skrzyni biegów. Zastanawiam sie czy aby nie wymienic wszystkeigo, ale koszty chyba bedą wysokie? można to zrobić samemu?

    //edit:

    czy poza dwoma przegubami zewn (z abs?) i jednym od skrzyni ( z lewej strony; od kierowcy) sa jeszcze jakies ( np z prawej) ktore trzeba wymieniac? a moze inne elementy łączące rownież nalezy wymienic ?

    //edit2

    naprawione -okazało się iż przyczyną jest przegub wewnetrzny ( nie 'krzyżak' ale z 'kulkami') od pasażera pogruchotany - po wymianie jest malinowo
    Ostatnio edytowane przez Qkiz ; 11-05-2011 o 15:12 Powód: dodanie pytania./ rezultat naprawy

Podobne wątki

  1. Stuki z przodu auta
    Utworzone przez Arczi w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 31-01-2016, 17:59
  2. Stukanie z przodu samochodu
    Utworzone przez Iwan87 w dziale GT
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 09-04-2015, 22:47
  3. stuki w zawieszeniu z przodu
    Utworzone przez daniel675 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 02-10-2011, 22:57
  4. Skrzypienie z przodu samochodu....
    Utworzone przez xshopper w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-07-2011, 21:05
  5. Stuki z przodu
    Utworzone przez rafaddd w dziale GT
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-04-2011, 10:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory