dzięki to było to. Framework uaktualnił się do 4.0 wróciłem do 3,5 i alfadiag zaczął śmigać
dzięki to było to. Framework uaktualnił się do 4.0 wróciłem do 3,5 i alfadiag zaczął śmigać
Witam
Czy słaby akumulator może być przyczyną braku połączenia z głównym ECU komputera? Jaki mogą być inne przyczyny? [pomijając sprawy z kompem bo z centralką airbag i ABS się łączy bez problemu]
Ostatnio edytowane przez Kazek ; 17-02-2011 o 21:29
156 1,9 M-jet 150KM 2005r
- czy było już kiedyś połączenie z ECU silnika.
- ABS, AIRBAG są na innych pinach.
- niskie napięcie akumulatora może być przyczyną kłopotów z połączeniem, jeśli moduł wejściowy interfejsu jest na tranzystorach a nie na obwodzie scalonym.
- wtedy można uruchomić auto, napięcie skoczy do góry i powinno być dobrze z połączeniem.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Auto nieznanego pochodzenia więc brak historii - pali się immo, nie podaje zasilania na pompę paliwa więc dlatego chęć podłączenia pod kompa.
Piny przełączałam, interfejs jest na mikrokontrolerze [VAG KKL].
156 1,9 M-jet 150KM 2005r
Witam na wstępie wszystkich alfaholików...
Czytam wasze forum z dużym zaciekawieniem i podziwiam waszą wiedzę na temat diagnostyki
Jako ,że jeżdżę autem z tej samej stajni mam nadzieje,że uda mi sie rozwiązać moje problemy zautem dzięki waszej pomocy...
a więc...pacjent to bravo hgt rocznik 1996 silnik 2.0 20v ze sterownikiem me 2.10.4
Objawy zaobserwowane to : po dłuższym postoju<mam drugie służbowe auto> po odpaleniu zaczynają się cyrki..pali ładnie, po czym przy próbie odjazdu okazuje się że auto nie ma w ogóle mocy, pracuje nierówno, wypadają chyba zapłony...jak zgaśnie to ciężko odpala z gazem w podłodze, jakoś dziwnie luźno kręci rozrusznik..jak już odpali to wszystko jest ok...dodam jeszcze ,że objawy nasilają się im niższa temperatura zewnętrzna.
Podłączenie pod fes , a następnie alfadiaga nie pokazało nic niepokojącego oprócz rozjechanych parametrów tra i fra
oto logi:
Napiecie sondy lambda: 862,7 mV
Integrator sondy lambda: 2,4
Stan sondy lambda: Bogata
Parametr samodopasow.FRA: 4,8
Parametr samodopasow.TRA: -96
Poz. ped. przyspieszn.: Poza bi.jalow.
Docelowe obroty biegu jalowego: 890 rpm
Po wykasowaniu błedów i odpięciu akumulatora.. logi wygladają tak(5 dni po resecie):
Temperatura wody: 92 °C
Wyprzedzenie zaplonu: 6,00 stopni.
Stan sondy lambda: Ubogi
Parametr samodopasow.FRA: 1,6 <to przed odpaleniem wynosilo 1 >
Parametr samodopasow.TRA: -76
Podmieniłem już przepływke, sonda oscyluje 50-900mv, czyściłem krokowy, dolot szczelny, zdaje mi się ,że łącznik wydechu jest dziurawy ,ale chyba pękł już po zaistnieniu objawów
mam zamiar podmienić czujnik wału i dalej brak mi pomysłów...
edit:
zapomnialem dodac , ze przy wcisnietym rowno pedale gazu obroty faluja lekko..+/- 30
Liczć tu na kolegę bubu321, bo widzę ,że zna się na rzeczy...
Ostatnio edytowane przez lukaszzsch ; 22-02-2011 o 14:35
Witam i proszę serdecznie o pomoc ekspertów...
http://otomoto.pl/alfa-romeo-159-kra...C16916672.html
Jestem po oględzinach tego auta w ASO i mam problem. Stan techniczny wg serwisantów zgodny z przebiegiem na liczniku : 47483km
Ale odczytu z Examiner Smart nie potrafię zinterpretować:
Hodometr ostat. wymiany oleju: 22604km - to się zgadza z książką
Ap. pomiar ostatnia wym. ECU 46533 km
Ilość ponown. zapisow 0 km
Hodometr ostatni zapis 0 km
Ilosc poza obrotow 0 km
Nie wiem jak te zera interpretować. Diagnosta też był skołowany. Podprowadził inną alfę, jak twierdził z pewnym przebiegiem i ta tez miała zera w tych miejscach...
Ktoś ma jakiś pomysł jak to rozumieć?
Dzięki z góry...
- jaka to alfa, rok produkcji.
- te dane są ważne, ECU mozna zmienić, zaprogramowac jak się chce lub jak sobie klient życzy.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
A czy ktoś zna jakiś program działający pod Windows Mobile 6.5 do wyświetlania parametrów pracy silnika? Dla androida jest w tym celu Torque, ale pech chciał że zainteresowałem się nim na poważnie w chwili gdy sprzedałem swój sprzęt działający na androidzie.
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]