Kolego, ja mam 1.9 JTD 105 KM i kupiłem ją ze względów ekonomicznych, bo bardzo dużo jeżdżę. A co do dynamiki, cóż... Jeśli chcesz wozić babcię do kościoła, to w zupełności wystarczy![]()
Kolego, ja mam 1.9 JTD 105 KM i kupiłem ją ze względów ekonomicznych, bo bardzo dużo jeżdżę. A co do dynamiki, cóż... Jeśli chcesz wozić babcię do kościoła, to w zupełności wystarczy![]()
Alfa jest jak prawdziwa piękna Włoszka - może być czułą matką i namiętną kochanką, ale jeśli przez chwilę ją zaniedbasz, może natychmiast stać się kapryśna...
Osobiście posiadam 2.4 jtd, i kupiłem 156 w dieslu żeby oszczędzać, tym czasem - myślę że zwroty kosztów paliwa zrównają się z kosztami droższej eksploatacji części pewnie w momencie sprzedaży auta.
Polecam 1.9 jtd. Mam 156 w SportPack 3, zdążyłem już urwać miskę i różnica jest kolosalna, w 1.9 300-500 zł do 2.4 1370 zł, to samo tyczy się reszty części. Odłóż trochę kasy i kup 1.9 MJTD 150KM.
Diesel R5 nie jest zły, już to jakoś pracuje fajnie ciągnie w dość szerokim zakresie RPM, ale R4 w dieslu tragedia, zresztą i R4 w benzynie nie jest rewelacją.
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
Jak na kieszeń studenta to diesel - i to R4 JTD 1.9 - eksploatacyjnie Cię nie zrujnuje, a sprawnie będziesz się pouszał. 2.4 JTD jak sam robiłem rozeznanie przed kupnem - fajny motor, trwały, bardzo dobra dynamika, ale eksploatacja kosztuje więcej, czasem sporo więcej. Zależy jednak ile km rocznie pokonujesz, dla małych przebiegów diesel nie jest opłacalny w dzisiejszych czasach. Nie zapominaj, że zadbany diesel nie będzie tani. Nie patrz nawet na "okazje".
Benzyna - ja sam wybrałem R4 1.8 TS - patrząc z perspektywy mogłem posłuchać na forum kolegów i kupić właśnie V6, dlaczego? A no przy R4 AR dość szybko dostrzega się brak kucyCo do pracy benzynowego TS'a to całkiem fajna sprawa, brzmienie, moc rozwijana jest jak na benzynę przystało, jestem zadowolony. Minusy TS'a - a no, potrafi spalić nieco, wymaga rzetelnej i dobrej jakościowo obsługi, umiejętnego traktowania - najgorsze w przypadku używanych benz. TS'ów jest to że nigdy nie wiesz do końca jak traktował go poprzedni właściciel... ja też tego nie wiem pomimo iż auto mam z pierwszej ręki. V6 jest duuużo bardziej odporny, przy właściwej eksploatacji trwały, to jest de facto motor który powinien być tylko montowany w AR
Nie wspominam tu o osiągach i pracy samego motoru bo jest to chyba klasa sama w sobie... wady - potrafi spalić swoje.
P.S. GrzesiekK R4 benzyny nie są złe, to dobre motory, fakt wymagają więcej uwagi od innych, ale to chyba domena każdego dość wysilonego motoru. Wiem, wiem... z perspektywy posiadacza V6 Busso wszystko inne to miernota![]()
Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...
yhym tez dałem identyczny post kiedyś na forum no i wybrałem diesla ale z ciekawości pojechałem na v6 luknąć no i "erekcja murowana" przejedz się tym motorem to ci rura zmięknie
wczoraj np bawiłem się z kolega co ma octavie rs tdi + chip i jak wbiłem pierwszy 180 na budziku to już się tak nie uśmiechał
diesel przy żwawej jedzie lub w korku potrafi średnio 9-10 l wiec bierz v6 i śmigaj bracie
pozdrawiam
Witam
To i ja dorzucę 3 grosze. Mam i V6 i 1.9 jtd 16v. Diesel nowszy kupiłem po sprzedaniu poprzedniej v6. trochę pojeździłem i dałem żonie a sobie kupiłem kolejną v6 ciut starszą. Chyba wszystko na temat. Oczywiście jest LPG i nie jest to profanacja. na zbiorniku 50 litrów robię w zależności od chwilowego nastroju od 280 do 450 km (11 - 18l) przeciętnie około 13 - 14 l gazu. ciagnie równo i nawet nie zauważysz kiedy jesteś po drugiej stronie 200 km/h. Dieslem nie udał mi się zejśc poniżej 5.6 a śrenio ok 6.5 - 6.8, przy bardziej dynamicznej jeździe nawet 8,5 spaliła. Instalację doradzam zrobić w doswiadczonym zakładzie i tylko wtrysk sekwencyjny gazu.
Ostatnio edytowane przez kubacik ; 26-02-2011 o 23:40
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Chyba jednak przekonaliście mnie do zagazowania V-ki. Ile mniej więcej wynosi koszt założenia dobrej instalacji LPG do Alfy 156 2.5 V6 (słyszałem, że instalacje BRC są dobre: http://www.lpg-brc.pl/index5.html ) oraz gdzie polecacie dokonać zagazowania Alfy i na co warto zwracać uwagę? Pozdrawiam![]()
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
Dość sporo za tą instalację gazową.. Myślicie, że warto kupić używaną instalację?