Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 39

Temat: Alfa Romeo 156 - dylemat przy wyborze silnika

  1. #21
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar dafi1985
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Nowogard, Poland
    Auto
    Była: Alfa 156 1.9 JTD 105KM '99 r, jest Nissan Primera '03 1.9 dci
    Postów
    292

    Domyślnie

    Kolego, ja mam 1.9 JTD 105 KM i kupiłem ją ze względów ekonomicznych, bo bardzo dużo jeżdżę. A co do dynamiki, cóż... Jeśli chcesz wozić babcię do kościoła, to w zupełności wystarczy
    Alfa jest jak prawdziwa piękna Włoszka - może być czułą matką i namiętną kochanką, ale jeśli przez chwilę ją zaniedbasz, może natychmiast stać się kapryśna...

  2. #22
    enzo_pl
    Gość

    Domyślnie

    Osobiście posiadam 2.4 jtd, i kupiłem 156 w dieslu żeby oszczędzać, tym czasem - myślę że zwroty kosztów paliwa zrównają się z kosztami droższej eksploatacji części pewnie w momencie sprzedaży auta.

    Polecam 1.9 jtd. Mam 156 w SportPack 3, zdążyłem już urwać miskę i różnica jest kolosalna, w 1.9 300-500 zł do 2.4 1370 zł, to samo tyczy się reszty części. Odłóż trochę kasy i kup 1.9 MJTD 150KM.

  3. #23
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Diesel R5 nie jest zły, już to jakoś pracuje fajnie ciągnie w dość szerokim zakresie RPM, ale R4 w dieslu tragedia, zresztą i R4 w benzynie nie jest rewelacją.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  4. #24
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Domyślnie

    Jak na kieszeń studenta to diesel - i to R4 JTD 1.9 - eksploatacyjnie Cię nie zrujnuje, a sprawnie będziesz się pouszał. 2.4 JTD jak sam robiłem rozeznanie przed kupnem - fajny motor, trwały, bardzo dobra dynamika, ale eksploatacja kosztuje więcej, czasem sporo więcej. Zależy jednak ile km rocznie pokonujesz, dla małych przebiegów diesel nie jest opłacalny w dzisiejszych czasach. Nie zapominaj, że zadbany diesel nie będzie tani. Nie patrz nawet na "okazje".

    Benzyna - ja sam wybrałem R4 1.8 TS - patrząc z perspektywy mogłem posłuchać na forum kolegów i kupić właśnie V6, dlaczego? A no przy R4 AR dość szybko dostrzega się brak kucy Co do pracy benzynowego TS'a to całkiem fajna sprawa, brzmienie, moc rozwijana jest jak na benzynę przystało, jestem zadowolony. Minusy TS'a - a no, potrafi spalić nieco, wymaga rzetelnej i dobrej jakościowo obsługi, umiejętnego traktowania - najgorsze w przypadku używanych benz. TS'ów jest to że nigdy nie wiesz do końca jak traktował go poprzedni właściciel... ja też tego nie wiem pomimo iż auto mam z pierwszej ręki. V6 jest duuużo bardziej odporny, przy właściwej eksploatacji trwały, to jest de facto motor który powinien być tylko montowany w AR Nie wspominam tu o osiągach i pracy samego motoru bo jest to chyba klasa sama w sobie... wady - potrafi spalić swoje.

    P.S. GrzesiekK R4 benzyny nie są złe, to dobre motory, fakt wymagają więcej uwagi od innych, ale to chyba domena każdego dość wysilonego motoru. Wiem, wiem... z perspektywy posiadacza V6 Busso wszystko inne to miernota
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  5. #25
    Grociu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał ANN Zobacz post
    tyle lejesz? dość ciekawe.

    pozdrawiam
    Dokładnie wchodzi mi 7,3 litra po dokładnym spuszczeniu oleju i założeniu nowego filtra. Co Cię w tym dziwi? U siebie trzymasz poziom oleju na minimum?

  6. #26
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sebacfc
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    tarnów
    Auto
    156 2.5 V6 :D
    Postów
    55

    Domyślnie

    yhym tez dałem identyczny post kiedyś na forum no i wybrałem diesla ale z ciekawości pojechałem na v6 luknąć no i "erekcja murowana " przejedz się tym motorem to ci rura zmięknie wczoraj np bawiłem się z kolega co ma octavie rs tdi + chip i jak wbiłem pierwszy 180 na budziku to już się tak nie uśmiechał diesel przy żwawej jedzie lub w korku potrafi średnio 9-10 l wiec bierz v6 i śmigaj bracie
    pozdrawiam

  7. #27
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kubacik
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jest 156 JTD 16 V SW i 2.5 V6 SW była Berlina 156 2.5 V6
    Postów
    235

    Domyślnie

    Witam

    To i ja dorzucę 3 grosze. Mam i V6 i 1.9 jtd 16v. Diesel nowszy kupiłem po sprzedaniu poprzedniej v6. trochę pojeździłem i dałem żonie a sobie kupiłem kolejną v6 ciut starszą. Chyba wszystko na temat. Oczywiście jest LPG i nie jest to profanacja. na zbiorniku 50 litrów robię w zależności od chwilowego nastroju od 280 do 450 km (11 - 18l) przeciętnie około 13 - 14 l gazu. ciagnie równo i nawet nie zauważysz kiedy jesteś po drugiej stronie 200 km/h. Dieslem nie udał mi się zejśc poniżej 5.6 a śrenio ok 6.5 - 6.8, przy bardziej dynamicznej jeździe nawet 8,5 spaliła. Instalację doradzam zrobić w doswiadczonym zakładzie i tylko wtrysk sekwencyjny gazu.
    Ostatnio edytowane przez kubacik ; 26-02-2011 o 23:40

  8. #28
    kwadecki
    Gość

    Domyślnie

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Chyba jednak przekonaliście mnie do zagazowania V-ki. Ile mniej więcej wynosi koszt założenia dobrej instalacji LPG do Alfy 156 2.5 V6 (słyszałem, że instalacje BRC są dobre: http://www.lpg-brc.pl/index5.html ) oraz gdzie polecacie dokonać zagazowania Alfy i na co warto zwracać uwagę? Pozdrawiam

  9. #29
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał kwadecki Zobacz post
    Ile mniej więcej wynosi koszt założenia dobrej instalacji LPG do Alfy 156 2.5 V6
    3600-3800pln.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  10. #30
    kwadecki
    Gość

    Domyślnie

    Dość sporo za tą instalację gazową.. Myślicie, że warto kupić używaną instalację?

Podobne wątki

  1. Porada przy wyborze Alfy Romeo 156
    Utworzone przez el Dario w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-10-2014, 20:02
  2. [159] [159] Proszę o pomoc przy wyborze silnika
    Utworzone przez vvmkrkw w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 24-07-2013, 10:35
  3. [159] dylemat przy wyborze nawigacji
    Utworzone przez czolgista88 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14-03-2013, 13:44
  4. Dylemat przy wyborze samochodu. Alfa 147,Fiat Stilo,Renault Megane II
    Utworzone przez juandiego w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 27-01-2013, 21:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory