Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: 1.9 JTD kopci i jedzie dopiero po 2-2500 tys/obrotów

  1. #1
    Ramzes82
    Gość

    Unhappy 1.9 JTD kopci i jedzie dopiero po 2-2500 tys/obrotów

    Witam
    Koledzy potrzebuję waszej pomocy po raz kolejny. Coś niedobrego stało mi się z silnikiem. Pewnego dnia straciłem moc tzn. do 2-2500 tys/obr auto nie ma mocy i strasznie kopci a po podanych obrotach jedzie już normalnie i nie kopci. Kiedyś ta sytuacja pojawiała się raz na jakiś czas ale ostatnio aż silnikiem zaczęło trząść i obroty skakały. Oddałem do tzw. mechanika komp nic nie pokazał i stwierdził, że trzeba przeczyścić wtryski. Skasował mnie 250 za usługę i pomogło na tyle, że silnikiem już nie trzęsło. Nie mam pojęcia co to może być a nie chcę stracić kolejnych stówek na strzelanie może to a może to. Proszę was o pomoc.
    Dziękuję

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Serock/Bydgoszcz
    Auto
    156 2,4 JTD CF2, 159 1,9JTDm
    Postów
    165

    Domyślnie

    Sprawdź szczelność dolotu. Niewłaściwy stosunek powietrza do paliwa powoduje, że spalanie jest nieoptymalne i silnik dymi na czarno.

    W pierwszej kolejności sprawdź węże turbo-intercooler oraz intercooler-kolektor dolotowy. Jak tam nic nie znajdziesz to przyjrzyj się dokładnie samemu intercoolerowi (może puszcza na łączeniu metal-tworzywo).

    Jak to nic nie da to sprawdź czy działa sterowanie ciśnieniem doładowania. Napisz dokładnie co to za model silnika, bo 1,9 jtd różniły się sterowaniem ciśnienia doładowania w zależności od wersji turbo i generowanej mocy.

  3. #3
    Ramzes82
    Gość

    Domyślnie

    silnik 105 KM i nic więcej nie wiem. Może powiesz gdzie to odczytać tzn. model. Dzisiaj oddałem do speca i zacznie sprawdzać od czujnika ciśnienia na listwie i regulatora ciśnienia a jutro powiem mu to co mi napisałeś.
    Dzięki

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Ceasar07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Speyer, Germany, Germany, Ząbkowice Śl
    Auto
    Alfa Romeo 156 JTD
    Postów
    226

    Domyślnie

    miałem dokładnie to samo i okazało się że pękła mi rura dolotowa od intercoolera nad akumulatorem, efektem był spadek mocy oraz kopcenie, dodam jeszcze że musiałem później wycierać silnik bo trochę się pobrudziło.
    PS. Kontrolka wtrysku (marchewka) nie zapaliła się ?

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Serock/Bydgoszcz
    Auto
    156 2,4 JTD CF2, 159 1,9JTDm
    Postów
    165

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ramzes82 Zobacz post
    silnik 105 KM i nic więcej nie wiem. Może powiesz gdzie to odczytać tzn. model. Dzisiaj oddałem do speca i zacznie sprawdzać od czujnika ciśnienia na listwie i regulatora ciśnienia a jutro powiem mu to co mi napisałeś.
    Dzięki
    Czyli masz turbinę bez zmiennej geometrii - to w takim razie trzeba sprawdzić wężyk ciśnieniowy pomiędzy ujściem turbo, a gruszką otwierającą zawór upustowy (wetgate) spalin. To jest w tym modelu regulator ciśnienia doładowania. Działa na zasadzie za duże ciśnienie puszcza spaliny bocznym torem z pominięciem wirnika napędowego turbiny.

  6. #6
    Ramzes82
    Gość

    Domyślnie

    spece mówią, że wtryski mi leją i muszę ich regenerować tylko czekam na info ile to może kosztować. co śmieszniejsze brak mocy zaczyna się odczuwać tylko na rozgrzanym silniku jak jest zimny jest ok jedzie i nie kopci. marchewka nie świeci chyba, że lampka jest spalona na bieżąco przekazuję mechesowi wasze uwagi. mam nadzieję, że już niedługo i małym kosztem czarnulka wróci na szosę

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Serock/Bydgoszcz
    Auto
    156 2,4 JTD CF2, 159 1,9JTDm
    Postów
    165

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ramzes82 Zobacz post
    spece mówią, że wtryski mi leją i muszę ich regenerować tylko czekam na info ile to może kosztować. co śmieszniejsze brak mocy zaczyna się odczuwać tylko na rozgrzanym silniku jak jest zimny jest ok jedzie i nie kopci. marchewka nie świeci chyba, że lampka jest spalona na bieżąco przekazuję mechesowi wasze uwagi. mam nadzieję, że już niedługo i małym kosztem czarnulka wróci na szosę
    Kontrolka nie powinna się spalić. Tylko podświetlenie zegarów masz na żarówkach. Reszta kontrolek jest na diodach, nie licząc rezerwy paliwa i ostrzeżenia o przekroczeniu temperatury cieczy chłodzącej.

  8. #8
    siweczek25
    Gość

    Domyślnie

    Panowie podobnie-mam 156 2,4 jtd z 99r i tak do 2,500 praktycznie bardzo powoli przyspiesza-ale nie kopci.Powyzej 2-2500 idzie jak burza.Rura dolotowa nad aku jest chyba dziurawa i jest założony na nią kawałek innej(chyba przyklejony) czy to moze byc przez to?

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Cytat Napisał siweczek25 Zobacz post
    Panowie podobnie-mam 156 2,4 jtd z 99r i tak do 2,500 praktycznie bardzo powoli przyspiesza-ale nie kopci.Powyzej 2-2500 idzie jak burza.Rura dolotowa nad aku jest chyba dziurawa i jest założony na nią kawałek innej(chyba przyklejony) czy to moze byc przez to?
    Może być. Niestety zalepianie tego to tylko środek doraźny. Jak turbo zaczyna dmuchać to rura dość mocno pęcznieje. Najlepiej jest zrobić metalową wstawkę, bądź wymienić rurę na nową.

  10. #10
    Ramzes82
    Gość

    Domyślnie

    witam
    wymienili mi czujnik sprzęgła i jest już ok.
    pozdrawiam wszystkich

Podobne wątki

  1. Czarny dym i ciągnie dopiero od 2500 obr. 2.4 JTDm 175KM
    Utworzone przez adrian1115 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-07-2014, 06:36
  2. Alfa 147 jtd szarpie od 2500 obrotów
    Utworzone przez prezes2124 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-09-2012, 19:23
  3. 2.4 JTDM 20V - brak mocy do 2500 obrotów
    Utworzone przez snogas w dziale 166
    Odpowiedzi: 61
    Ostatni post / autor: 12-09-2012, 08:34
  4. [GTV] V6 Turbo - dławi się powyżej 2500 obrotów. Co to może być?
    Utworzone przez MEXX84 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-01-2010, 16:18
  5. [156] ciągnie dopiero po 2500 obr/min
    Utworzone przez mlesiakowski w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-10-2008, 22:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory