Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Czarny dym i ciągnie dopiero od 2500 obr. 2.4 JTDm 175KM

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adrian1115
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Mielec
    Auto
    ex GT 1.9 JTD/ex 166 FL 2.4 JTDm
    Postów
    312

    Domyślnie Czarny dym i ciągnie dopiero od 2500 obr. 2.4 JTDm 175KM

    Witam
    Nowe auto i pierwszy problem a mianowicie auto przy gazie w podłodze powoli przyśpiesza do 2500 obr a następnie włącza się turbo i ciągnie dobrze aż do końca skali ale przy tym z wydechu wydobywają się kłęby czarnego dymu (jest go naprawdę sporo). Czasami przy delikatnym dodaniu gazu przy małych obrotach puści jednego dużego bąka. Odpinałem przepływkę jednak to nic nie dało, dzisiaj wyczyszczony EGR i przeczyściłem zaworek VGT tyle ile się dało bez rozbierania czyli nalałem preparatu pod ciśnieniem do rurek i żadnej poprawy. Dodam, że sztangę w gruszce z oporem mogę wcisnąć na jakieś 5mm i dalej koniec. Przed czyszczeniem egr i zaworku auto jechało lepiej od 2000 po czym łapało muła na sekundę i ciągnęło dalej już dobrze oczywiście mega kopcenie cały czas. Czyżby zapieczone kierownice lub grucha była winna? Można do niej psiąknąć WD40 i spróbować rozruszać czy lepiej się nie bawić nawet?

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Kolego. W naszych autach podstawą absolutną jeżeli chodzi o postawienie diagnozy jest podpiecie pod komputer. Kup poprosty kabelek, sciagnij fiat ecu scan i zczytaj błędy. Samemu co możesz zrobić to dobrze sprawdź gumowe przewody dolotu ic-turbo itp. Wymień filtr paliwa, powietrza. Jeżeli dolotu jest nieszcxelny to może dyma puszczać. Być może coś z układem wtryskowym też być nie tak.ale tu już tylko komp wchodzi w grę. W sumie to już chyba wiesz dlaczego poprzedni właściciel sprzedał to auto.

    wysłane z WC
    [C

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adrian1115
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Mielec
    Auto
    ex GT 1.9 JTD/ex 166 FL 2.4 JTDm
    Postów
    312

    Domyślnie

    Raczej nie z tego powodu właściciel sprzedał auto Nic pozostaje mi wpiąć w kompa w przyszłym tygodniu i może coś wyjdzie. Ale każde sugestie co mogę zrobić jeszcze w własnym zakresie mile widziane.

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Lucas
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Chojna
    Auto
    AR 156 2.4JTD '99 136KM, AR 156 SW TI 20V 175km
    Postów
    268

    Domyślnie

    W dziale 156 poszukaj obszernego tematu o MCSF i bierz się za czyszczenie całego dolotu, poza tym wskazana kuracja olejem do dwusuwów - http://www.forum.alfaholicy.org/foru...y_pigulce.html - daje efekty po przepaleniu 2-3 pełnych baków i dobra rada - ten silnik lubi być regularnie ostro przepalany pod 4tys obr. - ciągła jazda w ruchu miejskim strasznie go zamula i potem są takie objawy.
    AR 156 2,4JTD 136KM '99 Blue Cosmo met.
    Nissan Navara 4x4 D22 DoubleCab 2,5TD 103KM '01
    Polcomtex.pl - usługi brukarskie

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    dopne się, bo też mam problema z kopceniem przy ruszaniu, ostrym kickdownie i powyżej 4k obrotów. Przy spokojnej jeżdzie jest ok. Niestety auto ma o 1 kat więcej niż seria i ostatnio ujeżdżane głównie przez żonę po mieście. Dolot (rury) mam cały wymieniony na kwasówkę. Podejrzewam zasyfiony i zarośnięty kolektor ssący. Kopcenie przy kickudownie wygląda tak, jakby wtryski już podały większą dawkę a nie zdążył dobić ciśnienia powietrza. Ale do meritum. Widział ktoś manual odnośnie wyciągania i czyszczenia kolektora ssącego z 2.4 20V ?
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland
    Auto
    156SW 2.4 175@218KM Powerd by Cinsoft.pl
    Postów
    360

    Domyślnie

    Załatw sobie kabelek i FES.
    Zaloguj parametry podczas przyśpieszania na 4/5 biegu i może będzie coś widać.

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Cytat Napisał danus77 Zobacz post
    Widział ktoś manual odnośnie wyciągania i czyszczenia kolektora ssącego z 2.4 20V ?
    a dziale zrób to sam kolega wino-w2 zrobił DIY odnośnie czyszczenie kolektora w 1,9 JTDm. W 2.4 wygląda to identycznie pod względem technicznym aczkolwiek w 2.4 trzeba sie więcej nagimnastykować bo komora w 159 jest znacznie mniejsza niż w 166.

Podobne wątki

  1. 2.4JTDm 175KM 20v CF3 - od ilu rpm ciągnie ?
    Utworzone przez KaaC w dziale 166
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 07-08-2015, 13:35
  2. [159] 2.4 Jtdm słabo ciągnie, wariuje turbina i wentylator
    Utworzone przez Nuno w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-12-2014, 17:56
  3. 2.4 JTDM 20V - brak mocy do 2500 obrotów
    Utworzone przez snogas w dziale 166
    Odpowiedzi: 61
    Ostatni post / autor: 12-09-2012, 08:34
  4. 1.9 JTD kopci i jedzie dopiero po 2-2500 tys/obrotów
    Utworzone przez Ramzes82 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 14-04-2011, 23:16
  5. [156] ciągnie dopiero po 2500 obr/min
    Utworzone przez mlesiakowski w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-10-2008, 22:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory