Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: 2.4 Jtdm słabo ciągnie, wariuje turbina i wentylator

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar Nuno
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Okolice Strzelina
    Auto
    159 2.4JTDM SW Distinctive TI Rosso Rubino
    Postów
    9

    Domyślnie 2.4 Jtdm słabo ciągnie, wariuje turbina i wentylator

    Witam. Jako świeży posiadacz alfy mam parę pytań co do usterek w moim autku. Silnik 2.4 jtdm 2006 rok, 200km, ogólnie jest jakiś słabowity, jeździłem 1.9 jtdm podczas szukania mojej alfy i był dużo szybszy. Udało mi się ledwie wyciągnąć 205 km/h ,słabo przyspiesza, przy 2000obr czuć szarpnięcie, ciśnienie turbiny spada o 0,5 bara mimo że nie zmieniłem pozycji pedału gazu, turbina włącza jakby 2 bieg.
    Ponadto przy ekonomicznej jeździe spalanie w trasie to 9l. (rzadko przekraczam 100 km/h)
    Temperatura silnika zależy od stylu jazdy i wacha się między 60 a 80 stopni, nigdy nie dochodzi do 90.
    Auto na postoju przy włączonym silniku ( nawet zimny) co chwilę włącza wentylator na jakieś 3s i wyłącza. Za pół minuty sytuacja się powtarza.
    Auto dopiero co kupiłem i nie byłem jeszcze w serwisie. Niby ma zaślepiony EGR i usunięty DPF. Proszę o pomoc. Co to może być? Termostat i turbina? Oprogramowanie silnika? Może ktoś tak miał?
    Za pomoc z góry dziękuję...

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Hej,

    1. Termostat do wymiany.
    2. Spalanie - może trochę zawyżone z powodu uszkodzonego termostatu.

    Sprawdzałeś czy nie ma żadnych błędów?
    Upewnij się, czy EGR na pewno jest zaślepiony. Do tego przydałoby się sprawdzić błędy, zobaczyć czy przepływomierz pracuje poprawnie.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    szarpnięcie przy 2000 tys obr to moze byc przycięta zmienna geo turbiny. Trzeba rozebrać i wyczyścić. Do tego j/w termostat do wymiany. Co do wentylatora to zwróc uwagę czy masz załączoną klimę - jeśli nie a wentylator sie zalącza - j/w termostat i czujnik temp. jeśli masz załączoną klimę a wentylator co chwile sie załącza i huczy jak oszalały tzn że masz uszkodzony opornik 1 biegu wentylatora.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łęczyca
    Auto
    były dwie Alfa Romeo 159 SW 2.4 jtd 235 km, 147 1.9 jtd, jest brera 2.2
    Postów
    81

    Domyślnie

    Zgadzam się z kolegom Pampik...jak dla mnie zmienna geometria zawalona...koszt nie powinien przekroczyć 300 zł albo wieczór w garażu...
    kwestia termostatu - do wymiany ...

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Koszt 300zł w 2.4? A kto się tam dostanie do tego? Przecież trzeba sporo rozbierać.

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    A mi się wydaje, że zamiast ruszać turbiny trzeba zacząć od pełnego zaślepienia EGR oraz usunięcia klap wirowych wraz z czyszczeniem kolektora ssącego. Obie te dwie rzeczy poprawiają diametralnie osiągi auta w zakresie obrotów, o których mówimy. I są to typowe sprawy od których zaczyna się oglądanie silnika 2.4.

    Oczywiście termostat do wymiany również obowiązkowo.

  7. #7
    Użytkownik Embrion Avatar Nuno
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Okolice Strzelina
    Auto
    159 2.4JTDM SW Distinctive TI Rosso Rubino
    Postów
    9

    Domyślnie

    A może to być przepływka? Muszę poszukać więc dobrego serwisu który nie zedrze ze mnie skóry. Dzięki za zainteresowanie tematem, mam przynajmniej ogólne rozeznanie.
    Przede wszystkim trzeba go podpiąć do kompa i zobaczyć co pokaże.
    A tak przy okazji czy przy wymianie oleju trzeba go podpinać pod kompa żeby wyzerować licznik czy istnieje jakaś sekwencja żeby to zrobić samemu?

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Trzeba skasować inspekcję, ale zależy co ile wymieniasz olej.
    Bo jak wczesniej niż komp krzyczy to nie musisz kasować przy każdej wymianie (według kompa chyba co 30tyś km wymiana)

Podobne wątki

  1. Alfa słabo ciągnie 1.9 JTD
    Utworzone przez superzajac w dziale GT
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 02-01-2015, 16:17
  2. Czarny dym i ciągnie dopiero od 2500 obr. 2.4 JTDm 175KM
    Utworzone przez adrian1115 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-07-2014, 06:36
  3. [146] Turbinka słabo ciągnie
    Utworzone przez Dedzio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-06-2013, 18:56
  4. Ciężko zapala, słabo ciągnie..
    Utworzone przez Fucel w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-04-2012, 08:38
  5. [75]Przegrzewanie silnika, wentylator wariuje 1,8IE
    Utworzone przez romski w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-05-2010, 22:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory