Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 39

Temat: Jaki rozmiar śrub, zaślepek, czujnika oleju????

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piter
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    146 1,6 TS 2000r
    Postów
    603

    Domyślnie

    Przy obecnej temp. otoczenia po odpaleniu zimnego silnika pokazuje 5,5 bar, po rozgrzaniu na jałowym - 2 bary. W czasie jazdy 4 bieg, obroty ok. 4 tys. - ok. 4,5 bar.
    Temp. oleju w czasie jazdy 70-80st. Czasem dochodzi do 90st. (jazda miejska, korki). Olej mam 10W40 Agip Synt 2000.

  2. #12
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar alfaradek146
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Wodzislaw Śląski
    Auto
    Alfa Romeo 146, 1,6 16V, TWIN SPARK
    Postów
    218

    Domyślnie

    Ja no tak jak pisałem wyżej z tym że ja jeżdze na oleju lotos semisyntetic 10w40, to może mieć znaczenie od oleju??
    Alfy to zaczarodziejskie samochody

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfaradek146 Zobacz post
    OK więc tak.
    zimny silnik 6 bar, a nawet troszkę wiecej ponad 6 jazda spokojna.
    woda 90 stopni, olej jakies 70, ciśnienie 5 barów jazda spokojna ,na luzie 4 bary.
    woda 90,olej 110, ciśnienie 5 barów,jazda normalna, wolne obroty 3 bary.
    jazda pedał w podłodze temperatura wody 90, olej, 110, ciśnienie miedzy 5 a 6 bar.
    Czy jest to w miare jasno opisane, i czy tak powinno być???
    poczytałem i doszedłem do wniosku, że takie wysokie ciśnienie na zimnym silniku jest powodem wkręcenia czujnika ciśnienia 'przed' filtr oleju i wskazania są błędne
    po zamianie czujników miejscami (jeśli jest cz. temperatury), ciśnienie będzie mierzone 'za' filtrem, a co za tym idzie na głównej magistrali olejowej
    wg mnie różnica między 7 bar a 3 bar na biegu jałowym jest zbyt duża
    miałem czujnik ciśneinia w poprzednim aucie, na trójniku w miejscu oryginalnego czujnika od kontroki i na zimnym na biegu jałowym było 0,5-0,8 bar więcej niż na gorącym kiedy olej miał 80*C, oczywiście ciśnienie wg producenta w dobrym zakresie
    proponowałbym, jeśli ktoś ma możliwość, wykręcić czujnik od kontrolki (na końcu magistrali głównej), wkręcić zegar i porównać wskazania z tymi w aucie

    verdebiancorosso

  4. #14
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar alfaradek146
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Wodzislaw Śląski
    Auto
    Alfa Romeo 146, 1,6 16V, TWIN SPARK
    Postów
    218

    Domyślnie

    A jeśli wkręcić czujniki odwrotnie tzn. zamienić je miejscami myślisz że coś to da???
    Alfy to zaczarodziejskie samochody

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    no właśnie tak się zastanawiam i pytam jak macie czujniki wkręcone, bo może to jest powodem takich wskazań na zimnym
    nie wiem jeszcze który korek jest na kanale zasilającym filtr, ale wg mnie górny, bo jest w osi filtra, a tamtędy olej jest do niego podawany i wraca 'do okoła' filtra, czyli dolny mógłby być kanałem na magistralę
    możnaby zdjąć filtr, wykręcić korki i dmuchnąć od strony filtra, powinno w ten sposób dać się określić którędy olej leci w którą stronę
    na forum jest gdzieś link do opisu nglojęzycznego montażu wskaźników i czujników i tam czujnik ciśnienia jest w dolnym korku, a gość opisuje, że ciśnienie na zimnym jest koło 5,5 bar, a na ciepłym 2 bar na biegu jałowym
    też duża różnica jak dla mnie, zrozumiałbym 1,5 bar'a różnicy, ale nie 4
    poprzednie auto - Fiat - nie wykazywało takich objawów

    verdebiancorosso

  6. #16
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar alfaradek146
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Wodzislaw Śląski
    Auto
    Alfa Romeo 146, 1,6 16V, TWIN SPARK
    Postów
    218

    Domyślnie

    no własnie on ma wkręcony czujnik w dolne gniazdo a ja w górne może dlatego taka różnica... musiał bym przekręcić czujniki ale w moim przypadku wiązało się to będzie z dodatkowymi uszczelkami miedzianymi bo chyba za przekręceniu samych czujników się nie obejdzie, dziś nie da rady ale jutro jak dokupie uszczelki to aż sam sprawdze czy jest różnica...
    Alfy to zaczarodziejskie samochody

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    jak masz miedziane, to mozesz prekręcić
    wyciągałem w poprezdnim aucie 3 razy trójnik z czujnikami i nie było mowy o wycieku
    jak nie zmasakrowałeś podkładek mocnym dokręceniem, to na pewno wytrzymają
    zamień je miejscami i powiedz jaka jest różnica, bo chyba tak to ma być założone, a najlepiej czujnik ciśnienia dać na trójniku w miejscu czujnika do kontrolki, albo dać czujnik z dwoma wyjściami - wskaźnik i kontrolka - i będzie po kłopocie, w końcu producent wie najlepiej (miejmy wielką taką nadzieję) gdzie go umieścił i gdzie najlepiej sprawdzać jego brak zapalającą się kontrolką

    verdebiancorosso

  8. #18
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar alfaradek146
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Wodzislaw Śląski
    Auto
    Alfa Romeo 146, 1,6 16V, TWIN SPARK
    Postów
    218

    Domyślnie

    no postaram się jutro zamienić czujniki i dam znać co ze wskazaniami bo normalnie poszedł bym dziś bo mnie ciekawość zrzera ale pada na dworze i pogoda do dupy... co do czujnika kontrolki oleju to ja osobiście nie chcę tam nic grzebać... wskaźnik to dodatek a kontrolka jednak jest potrzebna zawsze działająca...
    Alfy to zaczarodziejskie samochody

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    jeśli się boisz, to powiem, że sam zaprojektowałem i zakładałem, a trójnik dałem dorobić tokarzowi - pierwsza klasa jeśli chodzi i działanie i zero problemów >KLIK<
    niby tylko Uno, ale ciśnienie było

    verdebiancorosso

  10. #20
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar alfaradek146
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Wodzislaw Śląski
    Auto
    Alfa Romeo 146, 1,6 16V, TWIN SPARK
    Postów
    218

    Domyślnie

    nie no nie że się boje hehehe ale poprostu mam już zamontowane tam w tych zaślepkach i po zamianie ich miejscami zobacze co i jak a jeśli sie okaże że to nic nie dało to może pokusze się jakiś trójnik na czujnik do kontrolki ciśnienia oleju z jakąś przejściówką
    Alfy to zaczarodziejskie samochody

Podobne wątki

  1. Jaki opornik do czujnika poziomu oleju?
    Utworzone przez perek16 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-05-2015, 22:48
  2. [MiTo] Jaki rozmiar śrub do felg stalowych?
    Utworzone przez krzychol w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 03-11-2014, 00:22
  3. [GTV] Rozmiar śrub do kół
    Utworzone przez Wedżi w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-12-2013, 19:18
  4. Rozmiar zaślepek do felg telefonów
    Utworzone przez Tomekkk w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 10-05-2011, 16:19
  5. [156] Jaki rozmiar śrub do alufelg 16 ?
    Utworzone przez danloo23 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 29-10-2008, 23:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory