Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Temat: kontrolka oleju

  1. #11
    Miss Alfaholicy 2011 Romeo Avatar Lutraki
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Mito Distinctive 1.4 MPI MultiAir 16v 105 KM
    Postów
    547

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    To lepiej nie jeździj tym autem na razie
    Nie jeżdżę, nie mam zamiaru rozkraczyć się na środku skrzyżowania. Muszę tylko zastanowić się czy jechać do Twardowskiego czy do inne serwisu. Przy okazji czas na wymianę oleju.

    Póki co jeszcze nie umówiłam się na wizytę z braku czasu


    Cytat Napisał metan Zobacz post
    Tak jak Maciek napisał-pojechac do ASO i podpięcie do magistrali olejowej miernika ciśnienia oleju.
    Takiej rzeczy raczej nie pożyczysz a jeśli Ci się uda, wchodzenie pod samochód wypinanie czujnika i wkręcanie do plującej olejem dziury manometru to chyba nie jest to co Lutraki lubi najbardziej .
    Prawdopodobne diagnozy to albo pad czujnika albo pompy oleju, ewentualnie usterka elektryczna.
    Mam nadzieję jednak, że to nic poważnego.
    Pewnie Ciebie zaskoczę, ale z chęcią sama zajrzałabym pod nadwozie

  2. #12
    Miss Alfaholicy 2011 Romeo Avatar Lutraki
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Mito Distinctive 1.4 MPI MultiAir 16v 105 KM
    Postów
    547

    Domyślnie

    Byłam w serwisie u Twardowskiego. Ilość oleju w normie, ciśnienie w normie. Prawdopodobnie padł czujnik, ale niestety nie został wymieniony gdyż nie mieli go na stanie.
    Znów muszę tam jechać a póki co mam obserwować kiedy czujnik zapala się, bo jak to pan powiedział może to były chwilowe kaprysy.

  3. #13
    Mila
    Gość

    Domyślnie

    ach te nasze Mitki..... kapryśne

  4. #14
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lutraki Zobacz post
    bo jak to pan powiedział może to były chwilowe kaprysy.
    Ciekawe kaprysy, silnik rozgrzany na wolnych obrotach miga kontrolka braku ciśnienia, ja tu nie widzę kaprysu tylko ewidentną usterkę układu smarowania lub czujnika

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #15
    Miss Alfaholicy 2011 Romeo Avatar Lutraki
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Mito Distinctive 1.4 MPI MultiAir 16v 105 KM
    Postów
    547

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Ciekawe kaprysy, silnik rozgrzany na wolnych obrotach miga kontrolka braku ciśnienia, ja tu nie widzę kaprysu tylko ewidentną usterkę układu smarowania lub czujnika
    Sam widzisz ...czujnik stwierdzono, że padł. Dzisiaj przejechałam przeszło 60 km i kontrolka nie pojawiła się. Myślę, że jednak po świętach pojadę na wymianę.

  6. #16
    lukasz-m
    Gość

    Domyślnie

    Albo czujnik jest padnięty i nie działa, co sygnalizuje ciągłym wyświetleniem komunikatu, albo działa i wtedy zgłasza komunikaty, gdy coś nie jest tak z układem smarowania i ciśnieniem.

    Jeśli Tobie to pasuje i chcesz odwlekać wymianę, a kontrolka raz się zapala, a raz nie, co raczej nie oznacza padniętego na amen czujnika, a jakieś problemy ze smarowaniem...
    Od tego jest gwarancja, by natychmiast zgłaszać takie problemy i wymagać naprawy w jak najkrótszym możliwym czasie.

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukasz-m Zobacz post
    Od tego jest gwarancja, by natychmiast zgłaszać takie problemy i wymagać naprawy w jak najkrótszym możliwym czasie.
    I niech to odnotują w książce serwisowej gdyby - odpukać - miało się przydarzyć coś złego w przyszłości...

  8. #18
    lukasz-m
    Gość

    Domyślnie

    Dokładnie - każda wizyta w serwisie i wykonywane w tym czasie czynności serwisowe mają być odnotowywane, co daje możliwość na przyszłość odnoszenia się do wykonanych spraw przy samochodzie.

  9. #19
    Miss Alfaholicy 2011 Romeo Avatar Lutraki
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Mito Distinctive 1.4 MPI MultiAir 16v 105 KM
    Postów
    547

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukasz-m Zobacz post
    Albo czujnik jest padnięty i nie działa, co sygnalizuje ciągłym wyświetleniem komunikatu, albo działa i wtedy zgłasza komunikaty, gdy coś nie jest tak z układem smarowania i ciśnieniem.

    Jeśli Tobie to pasuje i chcesz odwlekać wymianę, a kontrolka raz się zapala, a raz nie, co raczej nie oznacza padniętego na amen czujnika, a jakieś problemy ze smarowaniem...
    Od tego jest gwarancja, by natychmiast zgłaszać takie problemy i wymagać naprawy w jak najkrótszym możliwym czasie.
    Tak jak było wcześniej, info nie wyświetla się cały czas.

    Rozmawiałam z serwisem w którym byłam z tą przypadłością i usłyszałam, że gdyby się nie zapalało to nie ma sensu wymieniać, a tak sobie myślę, po waszych sugestiach, że może jechać jeszcze do innego serwisu skoro nie zapala się lampa za każdym razem to może jak jak piszesz jest problem ze smarowaniem?
    Sprawdzano niby i jest ok, ale jednak jest inaczej?

    Co myślicie o wizycie w innym ASO?

    Z gwarancji trzeba korzystać póki jest, wiadomo.

    chciałam na miejscu dokonać wymiany, ale musieli ściągnąć czujnik.

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Jeśli to sie pojawia tylko na jałowych to symptomatyczne dla układu smarowania. Cisnienie rośnie wraz z obrotami i na jałowych możliwe że spada poniżej tej progowej wartości wskazywanej przez kontrolkę. Na wyższych obrotach lampka się nie zaświeci przy lekko niewydolnej pompie oleju co nie znaczy że ciśnienie w układzie jest takie jak przewidziano. Ale jak mierzyli ...

Podobne wątki

  1. [MiTo] Twinair 105 - Kontrolka oleju i silnika i poziom oleju na bagnecie.
    Utworzone przez PanPe w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-08-2014, 01:44
  2. kontrolka oleju
    Utworzone przez hubus20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-12-2012, 20:56
  3. [145] Kontrolka oleju
    Utworzone przez maniek015 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 20:17
  4. [145] Kontrolka Oleju 145
    Utworzone przez Misiek145ts w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 21-12-2009, 20:58
  5. [145] Kontrolka oleju
    Utworzone przez Gopcio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 10-09-2008, 18:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory