Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Temat: Będę kupował - jakiej wersji szukać? Poważne pytanie...

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Czarna Żmijka
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS 1996, kiedyś również Alfa Romeo 164 2.5 TD Bordeaux 1995
    Postów
    53

    Domyślnie

    Ja mam dwie Alfy, pierwszą kupiłem GTV 2.0 TS, a od niedawna mam AR 164 Super po lifcie w jedynej wersji wysokoprężnej - 2.5 TD. Warto pamiętać, że 164-ka w turbodoładowanym dieslu ma moment obrotowy bliski 300 Nm (!) i jest to najwyższy moment spośród całej gamy silników tego modelu. Nawet wersja V6 Q4 ma moment mniejszy. Oczywiście diesel ma "jedynie" 125 KM, jednak w przełożeniu na benzynę odczuwalne jest, jakby miał więcej niż 150. Mam odniesienie do mojej GTV, która przy naprawdę sporej masie (prawie 1400 kg) i 150 koniach zbiera się wolniej niż limuzyna 164. Ja jestem bardzo zadowolony z jednostki dieslowskiej i myślę, że kulturę jej pracy mogą potwierdzić inni Koledzy z Forum.
    Oczywiście bardzo ważną kwestią jest zdobycie zadbanego egzemplarza. Ja moją kupiłem od znajomego, nie był więc to egzemplarz giełdowy. Znajomy posiadał ją ponieważ uważał, że jest piękna. Podzielam jego zdanie - to samochód o pięknej stylistyce Pininfariny, co dla mnie najbardziej ukazuje linia tylnych świateł - podobna dla 164 i GTV. Chyba żadna Alfa Romeo ani wcześniej, ani później nie miała takiego designu. To olbrzymia gablota, która pozwala poczuć się komfortowo. Moja 164 ma skórę, która wygląda na dwuletnią i pełne elektryczne wyposażenie, które działa pomimo kilkunastu lat funkcjonowania. Kiedy czasem widzę rocznikowo prawie nowe auta, oczy bolą od patrzenia na plastiki i tandetę wykonania (nawet w miarę nowych modelach topowych marek). Patrząc na Alfę Romeo widać, że przykładał do niej rękę mistrz.
    Ja uwielbiam jego ponadczasowość i klasykę, która bynajmniej nie oznacza powolności, co można doświadczyć przyciskając pedał gazu... Opowiadać o tym modelu można jeszcze długo. Warto znaleźć najlepszy dla siebie
    Alfa Romeo GTV 2.0
    Alfa Romeo 164 Super 2.5 TD

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar krawat
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 155v6; AR Stelvio Q
    Postów
    1,003

    Domyślnie

    Podkreślmy że z instrukcjami do 164 2,5 TD jest ciężko. Trzeba posiłkować się informacjami dotyczącymi innych samochodów (koncernu GM z tamtych lat). W tym czasie kiedy 164 2,5 wyszła na rynek miała największy moment w klasie btw ...
    W sumie jednak odradzałbym 2,5 i 2,0 V6 TB. No i chyba 2,0 R4 Turbo też odradzam. TS8v i V 12v są jednak najtrwalsze.. Pomyśl ile mocy potrzebujesz i jakie spalanie akceptujesz. Reszta to tylko kwestia $

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Mińsk Mazowiecki
    Auto
    156 SW Q2 2.5v6, 164 2.0 Turbo
    Postów
    60

    Domyślnie

    Cytat Napisał krawat Zobacz post
    Podkreślmy że z instrukcjami do 164 2,5 TD jest ciężko. Trzeba posiłkować się informacjami dotyczącymi innych samochodów (koncernu GM z tamtych lat). W tym czasie kiedy 164 2,5 wyszła na rynek miała największy moment w klasie btw ...
    W sumie jednak odradzałbym 2,5 i 2,0 V6 TB. No i chyba 2,0 R4 Turbo też odradzam. TS8v i V 12v są jednak najtrwalsze.. Pomyśl ile mocy potrzebujesz i jakie spalanie akceptujesz. Reszta to tylko kwestia $
    R4 turbo dlaczego odradzasz?? Chyba że z powodu małej podaży
    Ostatnio edytowane przez mativ8 ; 13-04-2011 o 07:30

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar krawat
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 155v6; AR Stelvio Q
    Postów
    1,003

    Domyślnie

    Głównie dlatego że każdy silnik z Turbiną sprawia mechanikom dużo problemów - stąd wolnossące jednostki są dużo lepsze IMHO (poza tym jednak koszt eksploatacji zdecydowanie wyższy). Swoją drogą uważam ten silnik za bardzo fajny

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar jary17
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Lidzbark Welski, Poland
    Auto
    164 3.0 12V była przesiadka na 166 3.0 V6 24V+156 1.6TS BMW E36 1.8is
    Postów
    504

    Domyślnie

    Chyba każdy z posiadaczy 164 będzie chwalił swój silnik jaki ma aktualnie u siebie pod maską. Ja dla przykładu polecam bardzo mocną i trwałą jednostkę 3.0 V6 12V można określić mianem niezniszczalny w gruncie rzeczy nie jest to zbyt kosztowna jednostka chyba że jest się posiadaczem zaniedbanego egzemplarza. To przywrócenie do stanu użyteczności może okazać się kosztowne ale to również tyczy się pozostałych jednostek napędowych.

  6. #16
    wedsew
    Gość

    Domyślnie

    Widzę, że wątek się rozwija jak dziki, fajnie
    Dziękuję wszystkim za opinie, w sumie cieszę się nawet, że w wiekszości popieracie moje pierwotne typy - mogę więc przypuszczać, że dobrze mi wychodzi gromadzenie informacji o samochodzie

    Odnosząc się do konkretnych uwag:

    - Samochód będę albo importował gdzieś z Europy - Niemcy, Szwajcaria, Włochy, Francja itp. albo szukał ofert w klubach miłośników. Z ogłoszeń na otomoto, Allegro itp. nie kupię na pewno, bo oglądałem do tej pory około pięciu egzemplarzy (bardziej w celach zapoznawczych niż faktycznie chcąc kupić) i niestety każdy z nich był totalnym wrakiem, podpicowanym i kapiącym plakiem.
    - Diesla nie biorę pod uwagę pod żadnym pozorem. Przy całym szacunku dla zwolenników ON - nie akceptuję charakterystyki silnika, odgłosów, kultury pracy, czarnego dymu i smrodu ropy. Alfa słynie z silników benzynowych i taki silnik chcę w aucie mieć.
    - osiągi mnie nie interesują. Jeśli byłby model 1.4 90KM ,a trafiłbym na godny uwagi egzemplarz, też bym go wziął. Od osiągów i pałowania mam inne auto.

    Oczywiście mój post nie o9znacza, że to koniec wątku, chętnie poczytam jeszcze jakieś rady

    Na razie gromadzę budżet. Myślę o kwocie 15k na kupno, opłaty, typowy pakiet startowy po kupnie auta używanego (rozrząd, oleje, filtry, może amortyzatory/klocki ham., opony itp.) oraz ewentualne naprawy usterek. Wystarczy, czy raczej nie? Na razie mam połowę...

    Przy okazji - czy jest dostępna jakaś instrukcja serwisowa do 164 typu Sam naprawiam, Haynes itp. w normalnym narzeczu (polski/angielski/niemiecki)? Znalazłem tylko po włosku, a niestety w tym języku znam tylko "alfa romeo", "spaghetti", "pizza" i "bordello kaputt"
    -
    Ostatnio edytowane przez wedsew ; 14-04-2011 o 08:58

  7. #17
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał wedsew Zobacz post
    Przy okazji - czy jest dostępna jakaś instrukcja serwisowa do 164 typu Sam naprawiam
    zassaj tutaj
    http://193.219.82.238/~manual/Workshop%20manual%27s/


    ale języka do 164 nie znam - sprawdź to już sam








  8. #18
    Użytkownik Świeżak Avatar alfa_fan
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    WZU
    Auto
    159 164 166
    Postów
    199

    Domyślnie

    Witam.

    Na czym mi zależy:
    - musi być 164, nic innego nie wchodzi w grę. Uparłem się i już.
    Jeżeli się uparłeś to sobie kupisz i nikt Cię od tego zamiaru nie odwiedzie.

    na mocy i osiągach mi nie zależy zbytnio - nie zamierzam palić gumy i upalać auta, a raczej rozkoszować się zakrętami w pięknym youngtimerze
    tutaj będziesz niezadowolony, ponieważ alfa ma i moc i osiągi. Zakręty bierze świetnie.

    MUSI być w miarę prosta do serwisowania, mieszkam w małym miasteczku, gdzie najbardziej zaawansowany pojazd to Golf TDI, a więc fachowców tutaj brak. Mam Volvo V40 T4 i z serwisowaniem jest wielka kupa - muszę jeździć 40km do fachowego serwisu. Tak więc ten punkt jest dla mnie chyba najważniejszy.
    Żadna alfa nie jest prosta w serwisowaniu. Z volvem jakoś dajesz radę...,ale skoro to jest wymóg nr 1 to nie kupuj.

    no i fajnie byłoby żeby serwis nie robił wiru w portfelu
    nie zrobi.

    Ważne - czy 164 rdzewieją? Widziałem kilka mocno zgnitych, ale po ewidentnym dzwonie, choć ukrywanym przez sprzedawcę. Widziałem też zupełnie zdrowe - jak jest z blachami?
    widziałeś też zupełnie zdrowe, więc...

    I najważniejsze - co jest w 164 najkosztowniejsze, inaczej na czym można wtopić? Wiem, że sprzęgło we wszystkich i układ AWD w Q4 (ale Q4 nie chce, nie utrzymam go w dobrym stanie).
    i tak będzie taniej niż w volvo.

    Jak znoszą gaz te silniki? Jeśli spalanie będzie dla mnie za duże, a trafiony przeze mnie egzemplarz będzie się nadawał do awansowania go jako DD, to może pomyślę o LPG (nie nastawiam się z góry, uprzedzając purystów). Jeździ bez problemu na dobrej instalacji, czy zapomnieć od razu?
    można, ale po co ,skoro ma być do jazdy dla przyjemności.

    Wybierz V6, nie zawiedziesz się.
    pozdrawiam alfa_fan; ik@r 1063
    AR 145 bx
    - smoczyca(drago);
    AR 164 V6 - sokół millennium;
    AR 159 jtdm - mała czarna;
    AR 164 V6 tb - wściekła(furioso);
    AR 166 V6 sportronic - black lady


    Kupię wzmacniacz i wiązkę DSP

  9. #19
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Zdecydowanie V6 to jest to

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  10. #20
    ViP Świeżak Avatar Wodzu33
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Suwałki
    Auto
    AR 164 '98 2.0TS 8v
    Postów
    136

    Domyślnie

    Ja polecam TS Jeżdżę już trzeci rok i bezawaryjnie, silnik chodzi jak zegark. Wymieniałem co prawda większość zawieszenia przedniego, ale ceny nie są duże ( tak myślę).Spalanie też jest znośne jak na 2l. trasa średnio ok 8l (110-120 szarpane wyprzedzanie do 6t obr. na 3) w mieście ok 10l. latem, zimą w mieście ok 11-12. Jeśli chodzi o osiągi to są naprawdę niezłe, silnik bardzo ładnie się wkręca na obroty i ma fajny dźwięk skrzynia jest dość krótka 2b do 85kmh . Dużym plusem jest też łańcuch rozrządu (praktycznie dożywotni, okresowe naciąganie). Nie jeździłem 3l, chociaż takiej szukałem wstępnie Chciałem mieć AR, szukałem jak najbardziej zadbanej. I trafiło na tą Okazało się później, że od forumowicza była Nie ma żadnej rdzy. W cenie jaką proponowałeś myślę, że znajdziesz zadbaną 164. Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. Szybkie pytanie - w jakiej dzielnicy mieszkanie
    Utworzone przez Iwan87 w dziale Mazowieckie
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 14-07-2014, 08:36
  2. [159] W jakiej wersji takie podswietlenie?
    Utworzone przez LukeMazur w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 11-11-2013, 10:23
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 10-07-2012, 07:43
  4. [GTV] Kupiłem GTV 2.0 TB i odkryłem kilka wad, oceńcie czy są poważne
    Utworzone przez JjF w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 13-05-2011, 00:30
  5. [155] Poważne problemy
    Utworzone przez Piotrek3006 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 02-12-2009, 09:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory