Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: [156] brak mocy 2.4 jtd

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Lubartów
    Auto
    Alfa 159SW 2,4 JTD 210CV. Alfa 159SW 1,9 150CV, Alfa 166 2,4 140CV, była Alfa 156SW 2.4 175CV
    Postów
    44

    Domyślnie [156] brak mocy 2.4 jtd

    Mam problem z zanikiem mocy, ale może od początku.
    156 116.657.2.0 - SW 2.4 JTD 20V 175CV 129KW C.M. PROGRESSION rok 2005. Przebieg 220tyś. do 176tyś serwisowany w ASO Belgia samochód jeździł w leasingu. Od 176tyś w moich rękach (koniec grudnia 2009).
    Na początku rozwalił mi się dolny przewód turbina-intercooler, objawy straszne kopcenie. Dwa dni po naprawie dolnego przewodu uszkodził się górny przewód intercooler-kolektor ssący, objawy zanik mocy, po okręceniu przewodu taśmą i czyszczeniu EGR, autko odzyskało moc i wigor. Po pewnym czasie usłyszałem podczas przyśpieszania syczenie z pod maski, okazało się że taśma puściła i pojawił się olej przed kolektorem ssącym znikome ilości tylko mocno rozbryzgane, na bagnecie brak widocznych ubytków. W między czasie pojawił się błąd 314(czujnik położenia wałka rozrządu). Wymiana czujnika na nowy nie pomogła. Napięcie na czujniku to 5V, czy to jest prawidłowe napięcie? Wydaje mi się że od tego błędu silnik troszkę ciężej odpala, po uruchomieniu samochodu błąd można wykasować, pojawia się ponownie podczas ponownego uruchomienia silnika. Pasek rozrządu Oki.
    W pewnym momencie samochód stracił moc i pojawił się błąd190 którego nie można wykasować, niestety nie jestem w stanie określić czy na początku był błąd czy utrata mocy. Objawy:
    - brak mocy
    - auto wkręca się do 3200obr/min
    - przy łagodnym dodawaniu gazu auto przyśpiesza powoli(zachowuje się tak jak diesel bez turbo, przynajmniej tak mi się wydaje)
    - przy dodawaniu mocniej gazu autko zaczyna szarpać, odczucie jest takie jakby na chwilkę załączała się turbina i wyłączała.
    Rzeczy zrobione:
    -wymieniona rura na nową intercooler-kolektor ssący
    - wymieniony czujnik położenia wałka rozrządu, niestety błąd dalej wyskakuje
    - sprawdzony układ dolotowy turbo-intercooler-korektor ssący, brak przedmuchów.
    - wymian filtrów(olejowy, powietrza, paliwowy, pyłkowy ) i oleju (i tak zbliżał się termin wymiany)
    Powoli kończą mi się pomysły co dalej, przepływomierz???, wykończona turbina(zawsze starałem się ją chłodzić przed zgaszeniem silnika), problem z ciśnieniem paliwa. Nie chciałbym dalej strzelać na oślep bo zaczynają się tutaj duże koszta(regeneracja lub wymiana turbo, czujnik ciśnienia około 600-800zł, przepływka około 200zł). Wyżej wymienione rzeczy musiałem i tak wymienić….

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Masz komputer w domu żeby podpiąć belle?
    Jeżeli tak, podepnij i zobacz jak zachowuje się pedał przyspieszenia.
    W FES'ie podawane jest to w procentach - maksymalne naciśnięcie to 100%.
    Mi wyrzucało błąd czujnika położenia wałka rozrządu, a problem leżał w potencjometrze pedału gazu.
    Zobacz, spróbuj - może to ten trik.
    P.S. A 20V z Belgii to nie miało 163 km?
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar Dugit
    Dołączył
    08 2009
    Auto
    159 SW 2.0JTDm i 156 SW 1.9JTD
    Postów
    209

    Domyślnie

    Sprawdź rozrząd może przeskoczył.

    Pozdro
    Dugi

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Lubartów
    Auto
    Alfa 159SW 2,4 JTD 210CV. Alfa 159SW 1,9 150CV, Alfa 166 2,4 140CV, była Alfa 156SW 2.4 175CV
    Postów
    44

    Domyślnie

    przepływomierz wydaje się być sprawny, po odłączeniu przepływki brak większych zmian może delikatnie lepiej zaczęła przyśpieszać i pojawił się błąd 101 ale to chyba normalne po jej odłączeniu.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Słupsk,Wrzeście
    Auto
    156 2,4 JTD 136KM, AR159 SW 1,9 JTDm 150KM był DRIWTOWÓZ 1,6 GSI
    Postów
    458

    Domyślnie

    Nie pamiętam jakie były błedy w mojej ale kiedyś po wjechaniu w dziure zapaliła sie marchewka a alfa dostała takiego muła że bania mała.Pierwsze co przyszło mi na myśl to egr ale po wyczyszczeniu bez zmian,okazało sie potencjometr pedału gazu,rozłączyjem kostke złączyłem z powrotem i jest ok.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Zwol4
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kłodawa
    Auto
    156 1.8 TS
    Postów
    448

    Domyślnie

    Radzę jechać na komputer i sprawdzic jakie bledy wywala. Bo jak tego nie zrobisz to wymienisz kupe czesci i to nie bedzie jeszcze to.
    Była : 146 1.6Ts 97r (2006-2011)
    Jest : 156 1.8Ts (2010 - ?)
    146Ti 2.0Ts (2013 - 2016)

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Cytat Napisał pchojak Zobacz post
    przepływomierz wydaje się być sprawny, po odłączeniu przepływki brak większych zmian może delikatnie lepiej zaczęła przyśpieszać i pojawił się błąd 101 ale to chyba normalne po jej odłączeniu.
    nie normalne i raczej masz przepływke do wymiany.. weź zloguj ten samochód (poszukaj kogoś w okolicy z kablem jak nie masz i po zawodach)
    Ostatnio edytowane przez jendriu ; 17-04-2011 o 13:53
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    http://www.forum.alfaholicy.org/czes...alfowskie.html

  8. #8

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Lubartów
    Auto
    Alfa 159SW 2,4 JTD 210CV. Alfa 159SW 1,9 150CV, Alfa 166 2,4 140CV, była Alfa 156SW 2.4 175CV
    Postów
    44

    Domyślnie

    Wczoraj po testowałem troszkę autko i jednak bez przepływki jeździ lepiej. Pobawiłem się także kompem FES, mam nadal błąd 190 i nie mogę go wykasować, 340 kasuje się do ponownego uruchomienia silnika, pojawił się także p1102. Martwi mnie ciśnienie odczytanie 450bar przy obrotach na biegu jałowym to chyba Oki, ale przy 3500rpm/min 645bar i to max obroty jakie mogę wykręcić i na postoju i podczas jazdy. Jak coś to mam screny z programu.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    sprawdź wężyki podciśnienia

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy/ utrata mocy/ poszarpywanie
    Utworzone przez chemiczny w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-05-2018, 15:36
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  3. [159] Kompletny brak kultury silnika 1.9JTDM: klepie, brak mocy
    Utworzone przez Maciej69 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-05-2014, 16:43
  4. [146] Brak mocy, brak prędkości, twarde hamulce, dyskoteka w tylnym lewym świetle
    Utworzone przez Larrond w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 08-04-2013, 17:36
  5. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 06-12-2012, 22:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory