Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Alfa 156 1.6V TS - nowy nabytek - kilka problemów...

  1. #1
    LaPointe
    Gość

    Domyślnie Alfa 156 1.6V TS - nowy nabytek - kilka problemów...

    Witam,

    Panowie nagromadziło się trochę problemów z moją nową wymarzoną Alfą 156, zatem kieruję pytania do Was z nadzieją, iż uzyskam pomoc. Mam ją od kilku dni i jest to moja pierwsza włoszka. Chciałbym wyprostować parę spraw ją nękających. Podkreślam, że szukałem na forum odpowiedzi, ale znalazłem tylko część informacji.

    1. Po włączeniu klimatyzacji, pojawia się kontrolka awarii układu wtryskowego. Po wyłączeniu klimy gaśnie. Kompletnie nic się nie dzieje z autem, tzn. nie traci mocy, nie szarpie itd., ale mimo wszystko mam wątpliwości, bo przecież musi być jakiś powód?
    Czy ktoś miał podobny przypadek?

    2. Wycieraczki szyby przedniej działają tylko na najszybszym biegu. Nie działa również przerywacz tzn., nie powracają do pozycji wyjściowej. Czy winowajcą jest faktycznie silnik? Czy istnieje przerywacz odpowiedzialny za przerywaną pracę wycieraczek?

    3. Falują obroty na biegu jałowym. Wyczyszczona przepustnica i przepływomierz (mimo, iż jest w zasadzie nowy - ma ok. roku). Pozostał silnik krokowy, ale gdy go "odczepiłem" od przepustnicy, okazało się że nie ma co czyścić, gdyż wystaje tylko trzpień. Niestety widoczne są ślady rozbiórki krokowca przez poprzedniego właściciela. Czy jest coś co mogę jeszcze sprawdzić, poza w/w rzeczami? Słyszałem, że najlepiej jest gdy wymienia się całość tzn. przepustnicę wraz z krokowcem. Czy to prawda?

    Jeśli ktoś z Was znajdzie chwilę, aby napisać coś mądrego, to będę zobowiązany.'

    Pozdrawiam,
    Konrad
    Ostatnio edytowane przez LaPointe ; 24-04-2011 o 00:33

  2. #2
    koper156
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał LaPointe Zobacz post
    2. Wycieraczki szyby przedniej działają tylko na najszybszym biegu. Nie działa również przerywacz tzn., nie powracają do pozycji wyjściowej. Czy winowajcą jest faktycznie silnik? Czy istnieje przerywacz odpowiedzialny za przerywaną pracę wycieraczek?
    Wymień pająka . ja wymieniłem i problemu nie ma

  3. #3
    LaPointe
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał koper156 Zobacz post
    Wymień pająka . ja wymieniłem i problemu nie ma
    Co masz na myśli pisząc "pająk", bo główkuję próbując dopasować to określenie do czegoś, ale nie bardzo się domyślam?

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,590

    Domyślnie

    na temat falowania sa na forum poematy wiec czytaj , ludzie wymieniali poczawszy od dolotu po komputer i nic, wiec sam musisz w swoim autko to zdiagnozowac, co do wycieraczek pajak to pewnie ramiona ( tak sadze ) musisz wyjac silnik i wyczyscic styki w takiej białej puszce pewno tam jest pełno smaru ,to jest przerywacz i nie przewodzi ,silnik jest dodry skoro chodzi

  5. #5
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    2. dostań się do silniczka , przeczyść styki , sprawdź nasmarowanie
    to zrobisz za darmo , sam , w max pół godz
    potem ewentualnie szukaj dalej

    1 , 3 - komputer i odczytanie błędów








  6. #6
    LaPointe
    Gość

    Domyślnie

    Dziękuję Panowie za rady. Zdawałem sobie sprawę, że coś wyskoczy po drodze, choć jak kupowałem auto wszystko było ok. Powiem szczerze, że jeśli moje grzebanie będzie przynosić skutek, to będę to robił z przyjemnością:-) Podejrzewam też wariator. Zastanawiam się czy sam dam radę to zrobić...

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,590

    Domyślnie

    wariator wymien razem z rozrzadem jesli jeszcze nie wymieniałes i jesli masz wariator

  8. #8
    LaPointe
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Cubus00 Zobacz post
    wariator wymien razem z rozrzadem jesli jeszcze nie wymieniałes i jesli masz wariator
    Codziennie odrabiam lekcje poznając Alfa Romeo i ucząc sie ciągle czegoś nowego. jak na benzynę to chodzi podobnie do diesela, zatem z tego co wyczytałem wariator do wymiany plus rozrząd plus olej.
    Jeśli mam wariator? tzn., że moge go nie mieć w TS??? Nurtuje mnie jeszcze jedna rzecz, mianowicie Alfa 156 1.6 TS ma 120KM. U mnie w dowodzie rejestracyjnym widnieje moc 76kW, co daje ok. 104KM!!! Nie doszukalem się w necie info o innej mocy w tych silnikach. Dodam, iz auto jest krajowe. Proszę o odpowiedź.

    Pzdr
    Konrad
    Ostatnio edytowane przez LaPointe ; 27-04-2011 o 07:45

  9. #9
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał LaPointe Zobacz post
    Jeśli mam wariator? tzn., że moge go nie mieć w TS??? Nurtuje mnie jeszcze jedna rzecz, mianowicie Alfa 156 1.6 TS ma 120KM. U mnie w dowodzie rejestracyjnym widnieje moc 76kW, co daje ok. 104KM!!! Nie doszukalem się w necie info o innej mocy w tych silnikach.
    w 147 był 1.6 TS 105 koni bez wariata i 1.6 TS 120 koni z wariatem
    w 156 był tylko 1.6 TS 120 koni z wariatem








  10. #10
    LaPointe
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    w 147 był 1.6 TS 105 koni bez wariata i 1.6 TS 120 koni z wariatem
    w 156 był tylko 1.6 TS 120 koni z wariatem
    No dobra to zabiłeś mi ćwieka. Zatem dlaczego w dowodzie jest 76kW? Podmieniony silnik? Błąd ludzki podczas wpisywania? Jak mogę to sprawdzić? Poprzez oznaczenie silnika czy zwalać pokrywę i patrzeć czy jest wariator? Poradź mi proszę, bo widzę w podpisie, że miałeś TS'a 1.6. Nie przychodzi Ci do głowy co z tą klimą tzn. dlaczego uaktywnia się kontrolka wtrysku w momencie załączenia klimy? Nie mam zbyt dużo wolnej kasy, aby ze wszystkim jeździć do serwisu. Chciałbym jak najwięcej zrobić sam. Spotkałeś się z takim przypadkiem? Jak juz wspominałem, auto jedzię normanie i nic się nie dzieje po włączeniu AC, ale... No właśnie pozostaje to ale, gdyż nie chciałbym, aby auto mi klęknęlo na drodze! Pfu, pfu, pfu!!!!!!! Nie daj Boże!

Podobne wątki

  1. Nowy nabytek i parę problemów (przeguby, wycieki oleju)
    Utworzone przez stanleytbg w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-08-2013, 20:39
  2. [145] Nowy nabytek i kilka pytań ;)
    Utworzone przez c!@p3Q w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-03-2013, 11:41
  3. Alfa 156 1.9 JTD 105 KM - nowy nabytek
    Utworzone przez puchaty1988 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-03-2011, 12:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory