auto ci jezdzi, nie rzęzi, olej te przekazniki))
auto ci jezdzi, nie rzęzi, olej te przekazniki))
Ja niczego wcześniej nie "pokazywałem"Proponuję zajrzeć do dokumentacji warsztatowej dostępnej TUTAJ - w szczególności przeanalizować podejrzane i niedziałające układy - obrotomierz sterowany jest bezpośrednio z ECU, więc uszkodzony jest sam ustrój wskaznika lub płytka zestawu zegarów. Z tego co widzę jeden z przekazników jest na bardzo duży prąd - rzędu 50A i prawdopodobnie steruje jakimś urządzeniem o dużym poborze mocy - reszta nadaje się praktycznie do sterowania większością urządzeń. Jak to powiedział jeden z kolegów "po nitce do kłębka". Dodam jedynie, że mnie to wygląda na jakieś "ciało obce", więc może się okazać, że bez "organoleptyki" się nie obejdzie.
Ostatnio edytowane przez aquarius01 ; 04-05-2011 o 14:37
Pozdrawiam
Zbyszek
Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997
No właśnie nie do końca, jak było bardzo ciepło, to się na autostradzie przy 140km/h przegrzewał. Od pewnego czasu pali mi się cały czas kontrolka ABS'u (gaśnie jak jest mokro). Nie działa obrotościomierz (działa czasami jak jest mokro). Pali mi się kontrolka poduszki (ale to już z 3 lata, olałem to już dawno).
---------- Post added at 14:22 ---------- Previous post was at 14:20 ----------
No tak przeglądałem tą stronę, ale też nie znalazłem nigdzie tych przekaźników, leciałem praktycznie każdy dział po kolei, ale przejrzę dziś jeszcze raz.
Możliwe, że wentylatorem, bo na autostradzie jak było ciepło to się przegrzewał i musiałem zwalniać (jechać około 100km/h)
Przekaźnik od wentylatora w przypadku JTD jest po lewej stronie skrzynki bezpieczników w kabinie, więc to nie ten trop. Nadal skłaniam się ku teorii, że to jest jakieś wyposażenie zamontowane przez jednego z kolejnych właścicieli. Czy przewody, które idą do tych przekaźników są w rurkach z tworzywa ?
Pozdrawiam
Zbyszek
Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997
A masz klimatyzację bo w instrukcji powyżej wlaśnie w tym miejscu znajdują sie 3 przekaźniki związane chyba z klimatyzacją...oczywiście mogę się mylić...w instrukcji climate control
Ostatnio edytowane przez alfaradek146 ; 05-05-2011 o 22:29
Alfy to zaczarodziejskie samochody
No też się temu przyglądałem, bo klimę posiadam (ale nieszczelną, zawsze nabijam ją przed latem za 80zł i 2-3 m-ce działa idealnie). Szkoda było mi zachodu w szukaniu miejsca nieszczelności. W tym roku jeszcze tego nie robiłem i nie wiem czy działa, nie wiem nawet jak to sprawdzić. Szkoda że na tej instrukcji nie ma opisów poszczególnych przekaźników. Jest tylko na dole "opis" ich kolorów (odczytując gwiazdki 2x czarne + 1 brązowy). Dokładne fotki (niespalonych) będą mile widziane.
![]()
Ostatnio edytowane przez deevee ; 06-05-2011 o 09:56
Oto i zdjęcia z mojego JTD; pokrywa 6 na schemacie ma numer seryjny identyczny z pokrywą nad tymi przekaźnikami (46558787) tak więc, są to te przekaźniki. Gruby kabel idzie przez nadkole i wchodzi w przegrodę czołową, po czym dociera do pozycji nr 1, cieńsze kable biegną do okolic sygnału dźwiękowego. Jeśli Cię to jednak męczy-w poniedziałek odwiedzę znajomego mechanika w Stalowej Woli i popytam.
Pozdrawiam Michał