Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 66

Temat: Odma oleju

  1. #51
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    tak był już w oryginale

  2. #52
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał motofan Zobacz post
    -p0170 to chyba sonda, p0130 to nie wiem. P0170 pokaże się jeśli ECU wykryje coś nie tak z masą powietrza, np jak wypuścisz odmę w powietrze, lub zrobisz coś innego z dolotem, u mnie tak się robi. Wystarczyło wyjąć wężyk ten pierwszy i po nierównej pracy silnika pokazał się błąd sondy. A czy te błędy nie pokazują się od czasu kiedy odłączyłeś zielono-czarny kabelek? (wiem że masz teraz podłączony)

    -Ja mam sondę sprawną, tak jak i przepływkę. Przepływkę podmieniałem na inną także nową i falowania mam nadal.
    -Masy czyściłem i także bez zmian (2 masy na silniku, 1 na ECU, 1 na belce, 1 koło wentylatora)
    -przepustnica także czyszczona
    -krokowiec resetowany (nie czyszczony bo nie ma czego)

    Wyczytałem na innym forum Alfy że można prostym sposobem sprawdzić czy jest gdzieś lewe powietrze. Należy zdjąć przepływomierz z gumowego węża i zatkać dojście powietrza w wężu i jeśli silnik nie zgaśnie to znaczy że ciągnie gdzieś lewe powietrze. Metodę warto wypróbować, poczekam na ciepły dzień.

    Zbieram siły na to aby wymontować kolektor ssący, żałuję ze nie mam z 1.6 metalowego.
    To musiałaby być duża nieszczelność.
    Taka metoda to żadna metoda.
    A kolektory metalowe to były montowane w AR 145 i 146.
    Sam mam taki, ale trzeba było trochę nad nim popracować, bo nie pasuje do 156 bez przeróbek.
    Jak czasami patrzę, co ci ludzie na allegro sprzedają to zgroza ogarnia. Tutaj elektromagnes wariatora jest sprzedawany jako silnik krokowy do naszych modeli :
    http://allegro.pl/silnik-silniczek-k...554807961.html
    Jak się ma taką wiedzę to skarpety można sprzedawać, a nie części do samochodów
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 05-05-2011 o 13:26

  3. #53
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    Cytat Napisał motofan Zobacz post
    prostym sposobem sprawdzić czy jest gdzieś lewe powietrze
    można kupić np:
    http://www.jota.net.pl/pl/Produkty/p...acyjne/Starter
    lub coś podobnie działającego i na wolnych obrotach psikać w rurę dolotową (na zewnątrz rury), kolektor i słuchać czy obroty wzrosną

  4. #54
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Jak czasami patrzę, co ci ludzie na allegro sprzedają to zgroza ogarnia.
    -tak widziałem tą aukcję, napisałem facetowi że to nie krokowy, ale nie potraktował widać mojej wiadomości poważnie, upiera się że to krokowy haah

    zaviaseq:
    -wypróbuję jeszcze Twojej metody z tym starterem, ale mam taki podobny w domu więc w wolnym czasie to zrobię
    -druga poważna sprawa o której nie wspomniałem, no może o jednej rzeczy wspomniałem-
    a) wspomniałem że testowałem przerwy na krokowcu i dwa bolce od końca wg mnie nie miały przejścia z pozostałymi (możliwe że są one od zasilania),
    b) wspomniałem także że podczas testów klapka przepustnicy NIE odchyla się na 10 stopni. Czy ktoś może potwierdzić czy klapka musi się otwierać na bank na 10 stopni podczas testu w AD?
    c) nie wspomniałem że podczas testów krokowy zachowywał się tak jakby próbował ją otworzyć szerzej ale ma jakiś problem, dziwnie jakby się męczył/zgrzytał i nie otwiera na 10 stopni, góra co otworzy to może na 2 stopnie MAX.
    d) regulując wcześniej linką gazu, podniosły mi się oczywiście po resecie obroty które nie chciały zejść do 880, ale przy tym te obroty w tym zakresie falowały i nie mogły się ustabilizować, skakały od 2000 do 3000. Teraz po przywróceniu śrubki w oryginalną pozycję i wykonaniu resetu, obroty stoją na 880 i nie falują. Zauważyłem że na tych zwiększonych obrotach zaczął falować, lecz na obrotach 880 tego nie robi. Dlaczego zatem wyszło falowanie na jałowym w wyższych obrotach, czyżby właśnie było coś z krokowym?

    -Proszę znawców jak zbadać dokładnie krokowy/lub jeśli już to zrobiłem to czy faktycznie moje badania wskazują na to że jest uszkodzony?
    -Jeśli ktoś posiada wiedzę jak zmierzyć przerwy na krokowym, to poproszę o podpowiedź

    -Jest jeszcze sprawa z pokrywą zaworów, jak byłem w serwisie BOSCH'a na rozrządzie, to pytali się czy mają włożyć nową uszczelkę pokrywy ponieważ stara się zużyła, pożydziłęm więc bo nie miałem pieniędzy (200zł) i powiedziałem facetowi żeby zrobił na silikon, może przez nieszczelność pokrywy także brać lewe powietrze?
    Ostatnio edytowane przez motofan ; 05-05-2011 o 20:40
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  5. #55
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    ja kupiłem po okazyjnej cenie elektrozawór wariatora jako czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej

    co do krokowca, to jeżeli potencjometr będzie miał jakąkolwiek przerwę to podczas testu w ad, komp wykryje błąd 1511,1512,1513
    co do ostatniego pytania to odpowiedź brzmi TAK
    ale to nie jest powód żeby kupować nową uszczelkę!! to trzeba sprawdzić, bo chłopie wydasz znowu kasę, a to MOŻE nie przynieść żadnych korzyści
    możesz spróbować z starterem ale obok miej gaśnicę - tak na wszelki wypadek

  6. #56
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    -no dobrze ale nadal nie wiem czy odchylenie krokowca ma być na 10 stopni podczas testów w AD, nikt tego nie potwierdził, u mnie tyle się nie odchyla
    -również dlaczego obroty nie falują w zakresie 880, a zaczynają falować przy 2000-3000 kiedy podkręci się linkę? dlaczego falowanie przechodzi w wyższy zakres obrotów, czy wychodzi tu właśnie usterka krokowca?
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  7. #57
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    A kolektory metalowe to były montowane w AR 145 i 146. Sam mam taki, ale trzeba było trochę nad nim popracować, bo nie pasuje do 156 bez przeróbek.
    Możesz przybliżyć temat?
    Jak podłączyłeś wspomaganie hamulca?
    Rozstaw i średnica wlotów do głowicy są takie same?
    Mniej więcej jak przerabiałeś? Jestem tym zainteresowany bo ten plastik mnie irytuję już...

  8. #58
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ja zastosowałem metalowy, ale od silnika 1,4 TS. Akurat stałem z rozwalonym kolektorem plastikowym po wybuchu gazu i metalowego do 1,6 nigdzie nie mogłem dostać, więc zakupiłem to, co na szybko było możliwe.
    Musiałem więc, być może, włożyć nieco więcej pracy, bo nie pasowały średnice wlotów - były za małe. Temat pokonałem poprzez dorobienie u tokarza 4 tulei, które następnie na gorąco wprasowałem na końce wlotów. Rozstaw osiowy wlotów był OK.
    Nie pasuje też mocowanie kolektora od spodu - tutaj temat został rozwiązany poprzez dorobienie i przymocowanie specjalnej listwy stalowej (płaskownika z wspawanymi nakrętkami) umożliwiającej przykręcenie kolektora. Króciec do połączenia serwa pasował - z tym nie było problemów.
    Kolektor nie ma zaworu zwrotnego, ale jest w tym miejscu króciec, więc zrobiłem zawór zwrotny własnej roboty, dodatkowo z możliwością regulowania ilości powietrza dodatkowego. Właściwie to zastosowałem 2 zawory - jeden zwrotny ze stałą średnicą przepływu i drugi regulacyjny. Oba zawory znajdują się na wężu łączącym pokrywę zaworów z kolektorem.
    Otwory do przykręcenia przepustnicy pasowały, ale kolektor był za mały (za krótki), więc między kolektor, a przepustnicę trzeba było zastosować podkładkę z bakielitu grubości ok. 2 cm - wszystko to skręciłem na silikon wysokotemperaturowy.
    Być może w przypadku zastosowania kolektora z silnika 1,6 nie byłoby problemów ze średnicami wlotów i mocowaniem przepustnicy.
    Oczywiście nie pasuje mocowanie rurki, przewodów i zaworu odprowadzania par paliwa, który znajduje sie pod kolektorem, ale kolektor metalowy ma blachę z wąsami od spodu, które wystarczy zagiąć, do tego trochę miękkiego drutu i jest to wystarczające mocowanie.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 06-05-2011 o 21:53

  9. #59
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Właśnie mi o to chodziło, ten mój plastik mnie dobija i trudno sprawdzić szczelność na łączeniach dwóch warstw kolektora.
    Musze poszukać od 1.6 i zobaczyć czy średnica wlotów będzie dobra. To by ułatwiło całą sprawę. Dobrze, że serwo pasuję.Widzę, że z resztą nie będzie problemu.
    Dzięki SG

  10. #60
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie kolektor

    Koledzy czy ktoś montował już taki kolektor od 2.0 T.S. GTV do zwykłego 2.0 T.S. ?? i czy będzie pasować?
    http://motomobile.eu/20gtv.jpg
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

Podobne wątki

  1. [159] Odma
    Utworzone przez strus w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-06-2016, 10:19
  2. Odma
    Utworzone przez krzysieking w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-03-2014, 18:10
  3. Odma / separator oleju
    Utworzone przez dzida84 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-04-2012, 22:53
  4. odma.. odstojnik par oleju
    Utworzone przez andrzejm36 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-12-2011, 08:03
  5. [145] Odma przy w lewie oleju od czego ?
    Utworzone przez Kreweta w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-07-2011, 21:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory