Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 58

Temat: Wymiana Gum Stabilizatora

  1. #31
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar babus11
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    159 JTDm 150KM
    Postów
    262

  2. #32
    jezior
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dugit Zobacz post
    A jak jest z tylnym stabilizatorem chyba prościzna? Bo gumy już jadą. Trzeba tam coś kombinować czy da rade bez odkręcania łączników??

    Pozdro
    Dugi
    Myślę ze da rade bez odkręcania łączników. Ale i tak będzie Ci wygodniej jak wyjmiesz wszystko na stół i dokładnie rozmontujesz obejmy i wyczyścisz.

  3. #33
    Użytkownik Świeżak Avatar Dugit
    Dołączył
    08 2009
    Auto
    159 SW 2.0JTDm i 156 SW 1.9JTD
    Postów
    209

    Domyślnie

    Dzisiaj wymieniłem gumy stabilzatora tylnego i spokojnie bez odkręcania łączników da się to zrobić. Jedynie musiałem rozwiercić obejmy w których są gumy bo były zaprasowane tak samo jak na przednim stabilizatorze.

    Pozdro
    Dugi

  4. #34
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar labomb
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    AR 156 SW 2,4 jtd Distinctive (2002)
    Postów
    44

    Domyślnie

    Byłem dzisiaj u mechanika i radzi wymienić cały drążek stabilizatora bo podobno same gumy to załatwienie sprawy na krótką metę. Co o tym myślicie ?

  5. #35
    Użytkownik Świeżak Avatar Dugit
    Dołączył
    08 2009
    Auto
    159 SW 2.0JTDm i 156 SW 1.9JTD
    Postów
    209

    Domyślnie

    A co masz pęknięty stabilizator czy co za cuda. Idąc tym tropem to po co wymieniać olej w silniku lepiej cały silnik wymienić.
    Ciekawe podejście mechanika, może potrzebuje Twój stary stabilizator dla innego klienta hih

    Pozdro
    Dugi

  6. #36
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar liked
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    AR BRERA 2006 2,4 jtdm
    Postów
    320

    Domyślnie

    Cytat Napisał labomb Zobacz post
    Byłem dzisiaj u mechanika i radzi wymienić cały drążek stabilizatora bo podobno same gumy to załatwienie sprawy na krótką metę. Co o tym myślicie ?
    ma racje, jeśli stabilizator jest wytarty w miejscu gdzie go gumy trzymają. nowe gumy nic wtedy nie dają

  7. #37
    Użytkownik Świeżak Avatar Dugit
    Dołączył
    08 2009
    Auto
    159 SW 2.0JTDm i 156 SW 1.9JTD
    Postów
    209

    Domyślnie

    To się kupuje gumy o mniejszej średnicy wewnętrznej (są takie dostępne). Zaraz ktoś się odezwie że to druciarstwo. Ciekawe jak to stwierdził że jest wytarty bez demontażu. Nie ciepię 'fachowców' naciągających klientów na takie banały. No i mniej roboty dla mechanika wymiana całego stabilizatora bo rozwiercać nie trzeba i takie tam...

    Pozdro
    Dugi

  8. #38
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dugit Zobacz post
    To się kupuje gumy o mniejszej średnicy wewnętrznej (są takie dostępne)
    dokładnie

    aż jestem ciekaw ile potrzeba aby tuleja gumowa wytarła metal aż tak bardzo żeby konieczna była wymiana jej samej zamiast gumek


    Cytat Napisał Dugit Zobacz post
    bo rozwiercać nie trzeba i takie tam...
    - przy wymianie samych gum nic nie trzeba rozwiercać , przynajmniej ja nie musiałem
    Cytat Napisał Dugit Zobacz post
    Jedynie musiałem rozwiercić obejmy w których są gumy bo były zaprasowane tak samo jak na przednim stabilizatorze.
    - to można spokojnie rozgiąć za pomocą młotka i np przecinaka albo coś w tym rodzaju , puszcza bez problemu
    Ostatnio edytowane przez bocian ; 12-05-2011 o 08:03








  9. #39
    Użytkownik Świeżak Avatar Dugit
    Dołączył
    08 2009
    Auto
    159 SW 2.0JTDm i 156 SW 1.9JTD
    Postów
    209

    Domyślnie

    Też można ale mi było wygodniej rozwiercić bo stabilizatora nie wyciągałem.

    Pozdro
    Dugi

  10. #40
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar liked
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    AR BRERA 2006 2,4 jtdm
    Postów
    320

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    aż jestem ciekaw ile potrzeba aby tuleja gumowa wytarła metal aż tak bardzo żeby konieczna była wymiana jej samej zamiast gumek
    niewiele, sam przerabiałem tylniego staba w vectrze b który był wytarty o prawie 2 mm i nie jest to odosobniony przypadek. Chyba nie sądzicie że producenci stabów, sprzedają je w całości od tak sobie bo mają takie widzimisie? ale, naturalne jest to, że jeśli stab jest nie wytarty to każdy zmieni tylko tuleję. co do ciaśniejszych gum, nie wypowiadam się, staba nigdy nie wymieniłem, i pewnie sam też wsadziłbym ciaśniejszą. Ale wydaje mi się że guma jest wtedy bardziej ściśnięta i stab nie ma w niej możliwości pracy w takim zakresie jak w gumie przeznaczonej do danego wymiaru staba, przez co może ją szybciej zużyć.
    co do samej wymiany, w poprzedniej belli wymieniałem nie ściągając z auta, rozbiłem pierścienie po zwen. stronie staba, mocowanie gumy, przepołowiłem majzlem i młotkiem a tuleje zsunąłem.

Podobne wątki

  1. Wymiana gum stabilizatora
    Utworzone przez belchatowianin w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-09-2014, 09:12
  2. Wymiana gum stabilizatora
    Utworzone przez Arbunia86 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 06-11-2013, 18:00
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-04-2013, 08:20
  4. wymiana gum stabilizatora? Co i jak?
    Utworzone przez lukas1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 20-01-2011, 20:07
  5. Wymiana gum stabilizatora
    Utworzone przez michal87tg w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-11-2009, 09:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory