Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: uciekający czynnik . ! klimatyzacja !

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar SzlendaX
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kolno
    Auto
    156 Sport Wagon 1.9 JTD + Chip Madeno Citroen C5 X7 Tourer 2.0 16v
    Postów
    305

    Domyślnie

    żle mnie zrozumiales. wczesniej nie mialem czynnika z barwnikem bo jak kupilem belle to lux chlodzilo. a problem pojawil sie w tym roku ze nie chlodzilo. a dopiero teraz mam nabite z barwnikem tak wrazie czego gdyby kiedys cos....

  2. #12
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Bzdury. W układ nabić azot, pod żadnym pozorem powietrze, manometry zapiąć i załadować na początek 15 bar azotu. Potem ucho i szukać gdzie syczy, będzie słychać. Jak nie, dobić do 20 bar i albo coś wywali gdzie była dziura, albo będzie słychać. Szkoda nabijać znowu i płacić za czynnik. Azot to najlepsza, najtańsza i naszybsza opcja znalezienia wycieku.

  3. #13
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    taaaa........ szkoda tylko ze niesczelnosci przez ktore np czynnik powoli ucieka przez kilka miesiecy to zadnego syczenia nie uslyszysz.... Tak wiec w buty mozna ta metoda wsadzic bo nie daje 100% pewnosci. Barwnik i amen!

    A co fakt to fakt ze powietrzem bron boze nie uzywac! Czynnik jest bardzo higroskopijny i mozna zatrzec sprezarke w ten sposob.

  4. #14
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    taaaa........ szkoda tylko ze niesczelnosci przez ktore np czynnik powoli ucieka przez kilka miesiecy to zadnego syczenia nie uslyszysz.... Tak wiec w buty mozna ta metoda wsadzic bo nie daje 100% pewnosci. Barwnik i amen!

    A co fakt to fakt ze powietrzem bron boze nie uzywac! Czynnik jest bardzo higroskopijny i mozna zatrzec sprezarke w ten sposob.
    Akurat jak nabijasz azot/powietrze to czynnika nie ma... Chodzi o to, że wbijając powietrze w układ z oleju w sprężarce zrobisz gluta i będzie koniec, płukanie całego układu, suszenie i czyszczenie sprężarki. Koszta - lepiej nie mówić. Poza tym do wymiany też osuszacz, bo wyssie całą wodę z powietrza.

    Sposób z azotem jest bardzo dobry, bo 20 bar zrobi ci z małej dziury dużą dziurę i problem sam się rozwiąże. Uwierz - sprawdzone nie raz organoleptycznie.
    Ciekawe jak chcesz sprawdzić czynnikiem z barwnikiem uv przejście przez grodź albo sam skraplacz

  5. #15
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Fakt to mozebyc metoda pomocnicza (np przy skraplaczu) ale zasadniczo barwnik a nie osluciwanie gdzie syczy.

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2011
    Auto
    156 2003 1,9 jtd 115 km
    Postów
    58

    Domyślnie

    to co lepiej zrobic ? naibc azotem czy czynnikiem z barwnikiem bo się pogubiłem ?

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar sołtys
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    żywiec
    Auto
    147 1,9 jtd buda GTA.147GTA Q2,156 2.5V6 Q2 była, ,Giulietta QV,Mito QV,75 3.0 V6,Alfetta GTV
    Postów
    627

    Domyślnie

    Jesli skraplacz jest dziurawy i nabijesz czynnik z kontrastem to poswieć ultrafioletem pod samochodem w rurkę odwadniajacą. Jesli tam jest nieszczelność to bankowo będzie swiecić na zielono.Ja generalnie polecam kontrast. 20 barów azotu jest nie wskazane dla układu niskiego cisnienia które pracuje przy cisnieniu około 2-3 bara.
    147 1,9 JTD NADWOZIE GTA
    147 GTA 3.2 Q2
    156 2.5 V6 Q2-była
    Giulietta QV
    Mito QV
    75 3.0 V6 QV
    ALFETTA GTV 116 1976
    ALFETTA GTV 116 1981






    https://www.facebook.com/okrajnikgarage

  8. #18
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    2 bar na LP to nie miałbyś chłodzenia. zawór rozprężny zmniejsza ciśnienie po stronie ssawnej sprężarki ale nie na tyle. 3 bar to jest po nabiciu układu czynnikiem do full. HP pracuje przy 12-18 bar a LP na 5-7

Podobne wątki

  1. Czynnik chłodzący
    Utworzone przez dawidkarim w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-06-2015, 10:04
  2. Uciekający czynnik klimatyzacji
    Utworzone przez michals_88 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-03-2012, 09:40
  3. Czynnik klimatyzacji 2.0 TS
    Utworzone przez Winiar00 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-05-2011, 22:35
  4. [145] [146] Czynnik chłodzący (klimatyzacja)
    Utworzone przez williamdrake w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-02-2009, 11:42
  5. Klimatyzacja - nie chłodzi, mimo iż jest czynnik chłodzący
    Utworzone przez CIAMILL156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-06-2006, 11:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory