Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: Opornik wentylatora chłodnicy V6

  1. #11
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Niestety, by wyjąć to pudełko trzeba odsunąć przetwornicę, pod nią jest jedna nakrętka tego modułu a druga z tyłu dopiero można to wyjąć - dostęp "baniaty" ewidentnie przeszkadza ta blacha.

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Na szczęście nie musiałem wyciągać tego pudełka z bezpiecznikami z błotnika
    Kabelki od opornika połączyłem "na krótko" i FES uruchomił I bieg (tylko z prędkością IIego). Wychodzi na to, że przekaźniki i bezp. są OK a winny jest opornik. Narazie kabelki zostały połączone.

    PS. Wg FES:
    I bieg włącza mi sie przy 98st i zbija do ok 94st

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Panowie, odgrzeję trochę kotlecika bo padł mi ten opornik i go wymontowałem. Ewidentnie jest walnięty, ale moje pytanie dotyczy bardziej konstrukcji tego elementu. Czy ktoś wie czemu ten opornik wygląda jak element statku Enterprise? Tam są de facto 2 oporniki szeregowo, jeden typowy drutowy, a drugi taki dziwny nawinięty na bębenku. Czemu służy taka złożona konstrukcja? Czy można w to miejsce zainstalować zwykły opornik 0.23Ohm i czym to grozi?

    - - - Updated - - -

    No dobra, sam sobie odpowiem bo trochę poczytałem na sieci o tym ustrojstwie . Na oporniku odkłada się duża moc, dlatego jest taki rozbudowany. To ten duży cylindryczny element. To co jest do niego dołączone szeregowo to nie rezystor drutowy tylko zabezpieczenie termiczne. Całość jest zgrzewana a nie lutowana, bo cyna mogłaby popłynąć przy temperaturach tam występujących.
    Btw. według ePERa ten opornik ma numer 51736774, czyli występuje w całej rzeszy aut ze stajni Fiata/Alfy/Lancii. Cena mnie zabiła, około 100zł, ale na sieci można znaleźć i za 50zł. To co mnie zastanawia to że na tym moim padniętym jest wytłoczone 0,23Ohm, podczas kiedy na tych sklepowych wszędzie podają 30Ohm, nie wiem o co chodzi...

  4. #14
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał yoozef Zobacz post
    Panowie, odgrzeję trochę kotlecika bo padł mi ten opornik i go wymontowałem. Ewidentnie jest walnięty, ale moje pytanie dotyczy bardziej konstrukcji tego elementu. Czy ktoś wie czemu ten opornik wygląda jak element statku Enterprise? Tam są de facto 2 oporniki szeregowo, jeden typowy drutowy, a drugi taki dziwny nawinięty na bębenku. Czemu służy taka złożona konstrukcja? Czy można w to miejsce zainstalować zwykły opornik 0.23Ohm i czym to grozi?

    - - - Updated - - -

    No dobra, sam sobie odpowiem bo trochę poczytałem na sieci o tym ustrojstwie . Na oporniku odkłada się duża moc, dlatego jest taki rozbudowany. To ten duży cylindryczny element. To co jest do niego dołączone szeregowo to nie rezystor drutowy tylko zabezpieczenie termiczne. Całość jest zgrzewana a nie lutowana, bo cyna mogłaby popłynąć przy temperaturach tam występujących.
    Btw. według ePERa ten opornik ma numer 51736774, czyli występuje w całej rzeszy aut ze stajni Fiata/Alfy/Lancii. Cena mnie zabiła, około 100zł, ale na sieci można znaleźć i za 50zł. To co mnie zastanawia to że na tym moim padniętym jest wytłoczone 0,23Ohm, podczas kiedy na tych sklepowych wszędzie podają 30Ohm, nie wiem o co chodzi...
    Kolego opornik redukujący I biegu wentylatora ma mieć oporność 0,2 Ohm'a (przy prądzie 30A zasilania silnika daje spadek napięcia 6V) i gdyby miał 30 to silnik by w ogóle nie ruszył.

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Wymieniałem niedawno ten opornik. W autosklepie24 sprzedali mi za 53 zł i jest 0,3 Ohm (nie 30). Śmiga aż miło.

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    @kelpin: to ten?
    http://autosklep24.pl/pl/p/Opornik-w...CIA-030-O/8871
    Podchodzi bez problemu?

    Bo oryginał jest taki i się nieco różni obudowa, ale cena x2
    http://autosklep24.pl/pl/p/Opornik-w...A-5173677/9278

    @stanlizak: ok, dzięki kolego, to wyjaśnia sprawę. Nie wiem po jaką cholerę piszą 30Ohm, a nawet gdzieniegdzie R30K...

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Ten co mi przysłali to ten z drugiego linka, ale za cenę 53. Ja przeważnie piszę do nich maila i ceny zwykle sie różnią od tych ze sklepu online napisz do nich, podaj VIN - dość szybko odpisują i ogarniają temat.

  8. #18
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał yoozef Zobacz post
    @kelpin: to ten?
    http://autosklep24.pl/pl/p/Opornik-w...CIA-030-O/8871
    Podchodzi bez problemu?

    Bo oryginał jest taki i się nieco różni obudowa, ale cena x2
    http://autosklep24.pl/pl/p/Opornik-w...A-5173677/9278

    @stanlizak: ok, dzięki kolego, to wyjaśnia sprawę. Nie wiem po jaką cholerę piszą 30Ohm, a nawet gdzieniegdzie R30K...
    Dla wyjaśnienia w systemie oznaczenia oporności na oryginale pisze R30 to oznacza 0,3 ohm, np. 1k2 oznacza 1,2 kohm (1200 ohm).

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Ok, czyli wszystko jasne. Swoją drogą dzielnik napięciowy na rezystorach to dość prymitywny sposób zmniejszania napięcia na wentylatorze. Czemu nie używa się czegoś bardziej cywilizowanego, np. wymuszania prądu zasilania przez jakiegoś MOSFETa? Z tego co piszesz na tym rezystorze wygrzewa się lekko 180W, trochę bez sensu grzałka...

Podobne wątki

  1. [156] Opornik wentylatora chłodnicy
    Utworzone przez kisiu w dziale 156
    Odpowiedzi: 63
    Ostatni post / autor: 14-06-2020, 21:21
  2. Rezystor / opornik wentylatora chłodnicy
    Utworzone przez marcinc w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 17-07-2014, 19:29
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-02-2014, 18:50
  4. opornik wentylatora chłodnicy
    Utworzone przez majster w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 10-11-2011, 21:25
  5. [164] Opornik wentylatora chłodnicy
    Utworzone przez NOE w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-04-2011, 04:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory