Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 55

Temat: [146] Wymiana tarcz hamulcowych.

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kozi_Lukasz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    Było AR 146 1.4TS, 166 2.4 JTD 2000r. Jest AR 159 2.4JTDm 2008, Giulietta Sprint 2015 170 TCT
    Postów
    338

    Domyślnie

    Wymień komplet. Jesli szkoda klockow a tarcze jescze troche pojezdza to poczekaj z wymainą całości. Wymieniajac same klocki powinny one sie szybko dostosowac do tarczy, bo zciera sie szybciej. Może i rownie szybko dostosuja sie po wlozeniu nowych "płaskich" tarcz ale na pewno tarcza nie pozostanie nie naruszona

  2. #12
    JanAR
    Gość

    Domyślnie

    witam, nie będe zakładał nowego tematu. Jak w 146 wygląda wymiana klocków, slyszałem ze tłoczka się nie wciska tylko wkręca. Czy to prawda? i Jak to jest z ustawianiem go późnej. Czeka mnie wymiana klocków, dlatego pytam. Pozdrawiam

  3. #13
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał JanAR
    witam, nie będe zakładał nowego tematu. Jak w 146 wygląda wymiana klocków, slyszałem ze tłoczka się nie wciska tylko wkręca. Czy to prawda? i Jak to jest z ustawianiem go późnej. Czeka mnie wymiana klocków, dlatego pytam. Pozdrawiam
    przednie sie wciska.tylne wkreca.przy wymianie tylnych odlacz najpierw linke recznego,zamontuj nowe klocki,nacisnij pare razy hamulec podlacz i wyreguluj linke.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  4. #14
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,538

    Domyślnie

    klocki!! powierzchnie wyrownaj na jakims plaskim szorstkim kamieniu
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar currahee
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 1995 r.
    Postów
    478

    Domyślnie

    Spotkał się ktoś z produktami takiej firmy:
    http://allegro.pl/item296109516_tarc...nto_punto.html
    Jaka jest jakość tych tarcz i czy opłaca się zakładać coś takiego? (oczywiście oś tylna).
    FORZA ITALIA !

  6. #16
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    panowie a jak hamulce buczą przy schodzeniu z duzych predkosci i mam juz cienkie klocki, to jak same klocki wymienie to nie bedzie juz tego buczenia?? czy trza tarcze tez?? (ostatnio byl wymieniany komplet)

    bo juz same klocki do 2,0 troche kosztują a co dopiero wentylowane tarcze :|

  7. #17
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar currahee
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 1995 r.
    Postów
    478

    Domyślnie

    Jak tarcze są w dobrym stanie (mają odpowiednią grubość) to nie trzeba ich wymieniać, wystarczy klocki.
    FORZA ITALIA !

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kozi_Lukasz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    Było AR 146 1.4TS, 166 2.4 JTD 2000r. Jest AR 159 2.4JTDm 2008, Giulietta Sprint 2015 170 TCT
    Postów
    338

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfista
    panowie a jak hamulce buczą przy schodzeniu z duzych predkosci i mam juz cienkie klocki, to jak same klocki wymienie to nie bedzie juz tego buczenia?? czy trza tarcze tez?? (ostatnio byl wymieniany komplet)

    bo juz same klocki do 2,0 troche kosztują a co dopiero wentylowane tarcze :|

    a masz pewnośc ze to hamulce? Jeżeli mówiac o schodzeniu z duzych predkosci masz na mysli z urzucicem hamulcow to pewnie tak , ale wtedy wiadomo sa spore przeciazenia i kazda pierdółka moze dziwne dzwieki wydawac. Zanim kupisz klocki przyjrzyj sie im dobrze bo jeśli mają jescze troche do ogranicznika to moze wcale nie tu tkwi problem. Wsłuchaj sie takze w to buczenie przy zimnych i rozgrzanych hamulcach. powinny byc różnice w poziomie głosności zapewne. To Ci pozwoli na pewniejsze zdiagnozowanie

  9. #19
    rem
    Gość

    Domyślnie

    Przy tarczach sprawdź po prostu czy nie są "zjechane".
    Wystarczy jak sobie palcem przejedzież w poprzek (od wewnątrz do zewnątrz po promieniu) i jeśli są gładkie i mają odpowiednią grubość, to luz. Jeśli natomiast wyczujecz skoki i wyżłobienia, to tarcza do wymiany..
    Z resztą.. jak coś wali, albo mamy dziwne odgłosy, a wiemy,np. kiedy wymienialiśmy klocki, to po prostu warto podjechać do stacji kontroli na tzw, "szarpak" i od razu wyjdzie co jest nie tak...(przyczyny mogą być różne).
    W 146 a propos klocków (co prawda nie wiem w których modelach) są czujniki zużycia.
    Po ostatniej wymianie klocków (przedwczesnej, bo były wcześniej słabej jakości i zaczęły piszczeć, bo się zapiekły) stwierdziłem, że będę jeździł do póki do puty mi się nie zaświeci kontrolka. I tyle.

    Jeszcze jedno: klocki zmienia się znacznie częściej niż tarcze i jeśli są dobrej jakości, to się ułożą i nie będzie problemu.
    Powiem więcej, klocki z przodu zmienia się średnio 2 razy częściej niż z tyłu, bo się szybciej zużywają.

  10. #20
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    Cytat Napisał kozi146
    a masz pewnośc ze to hamulce? Jeżeli mówiac o schodzeniu z duzych predkosci masz na mysli z urzucicem hamulcow to pewnie tak , ale wtedy wiadomo sa spore przeciazenia i kazda pierdółka moze dziwne dzwieki wydawac. Zanim kupisz klocki przyjrzyj sie im dobrze bo jeśli mają jescze troche do ogranicznika to moze wcale nie tu tkwi problem. Wsłuchaj sie takze w to buczenie przy zimnych i rozgrzanych hamulcach. powinny byc różnice w poziomie głosności zapewne. To Ci pozwoli na pewniejsze zdiagnozowanie
    no i jeszcze mam na mysli mocne ich uzycie bo nie ukrywam ze lubie dosc ostro hamowac, przy zwyczajnym hamowaniu nie ma zadnego buczenia

    tarcze mają troche wżery ale w innych autach zawsze wymieniam same klocki i jakos sie ułozą do tarczy, ciekawe czy tutaj tez tak bedzie...

    wiem ze klocki są ferodo a tarcze brembo bo poprzedni wlasciciel sie chwalił przy sprzedazy alfy

Podobne wątki

  1. [156] wymiana tarcz hamulcowych
    Utworzone przez Kosiar w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 05-12-2010, 20:48
  2. wymiana tarcz i klocków hamulcowych
    Utworzone przez pieknylolo w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 02-11-2010, 06:57
  3. [145] bx- Wymiana tarcz hamulcowych
    Utworzone przez kaes w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 23-03-2009, 18:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory