Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Temat: Kolejna przygoda z tym włoskim draniem.Panewka? korbowód?o co come on i ile kosztuje?

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    Cytat Napisał kabanow Zobacz post
    Ja właśnie kończę remont 1.8 TS (pełny remont) wyszło coś ok 4000 zł.....ale mam nowy motor
    To taniutko, bo ja za zrobienie głowicy, kolektor ssący i kilka innych drobnych gratów zapłaciłem 3700... a mam teraz możliwość kupienia całego dołu ze wszystkim za 450pln więc nie wiem, czy nie zaryzykuje...


  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Ja jak szukałem "dołu" to trafiały mi się same padła.
    Jak będzie dobry/kompletny to bierz.Ale dobrze sprawdz.

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    dół jest jeszcze w silniku, a autko jeździ. tyle, że jest w niedaleko mojej rodzinnej Częstochowy i kuzyn podjedzie sprawdzić, czy to działa...

    Wiadomo, że jak bym kupił kompletny dół to zrobił bym przy nim co nieco... panewki, pierścienie, wszystkie uszczelniacze etc... tak, by to śmigało przez kilka lat...


  4. #14
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał veet Zobacz post
    dół jest jeszcze w silniku, a autko jeździ. tyle, że jest w niedaleko mojej rodzinnej Częstochowy i kuzyn podjedzie sprawdzić, czy to działa...

    Wiadomo, że jak bym kupił kompletny dół to zrobił bym przy nim co nieco... panewki, pierścienie, wszystkie uszczelniacze etc... tak, by to śmigało przez kilka lat...
    Twoja sprawa,ale kupisz dół i go wyremontujesz,a masz swój który też możesz zrobić.Więc gdzie tu sens?
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Twoja sprawa,ale kupisz dół i go wyremontujesz,a masz swój który też możesz zrobić.Więc gdzie tu sens?
    sens w tym, że tam kupie panewki nominalne, mam pewność, że wał jest prosty i nie był szlifowany... poza tym mam komplet tłoków i korb (choć by na zapas)

    Bo patrząc na ceny na alledrogo to wału sie za 450pln nie dostanie... a ty mam wszystko...


  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Twoja sprawa,ale kupisz dół i go wyremontujesz,a masz swój który też możesz zrobić.Więc gdzie tu sens?
    Racja...

    "nowy" 450zł + remont ~1000zł = 1500zł

    Stary blok remont ~1000zł

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Żeby mieć pewność to wał z tego ekstra okazyjnego "dołu" do pomiarów i dopiero sie okaże.Podczas pracy korbowodu dochodzi jeszcze do owalizacji więc nominalne panewki na zowalizowany wał to pewna smierć może nie od razu ale raczej nic trwałego.Najpierw zdejmij miske i zobacz ktory korbowód ucierpiał,sprawdz czy panewke obróciło czy tylko przytarło.Panewka jest zrobiona z miększego materiału niż twardy czop więc szlif załatwi sprawe z owalem i rysami,panewki korbowodowe i główne powinny zamknąć sie w 250zl,szlif zależy ale tez niech będzie z 250zl i masz 500zl.Używany dól z nowymi panewkami to może byc 100tys a moze tylko 20,bez mikromierza niczego sie nie dowiesz o starym wale ani o starym "nowym"Jeżeli by ci szlifierz powiedział że wał jest nie do szlifu to wtedy można ten dół kupować i dać mu do sprawdzenia skoro wał kosztuje tyle co cały dół.Lepiej te kase wsadzic w pierscienie i tuleje na tłoki

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    może i racja... narazie kalkuluje wszystko ale nie kupie, zanim wszystkiego nie sprawdzę najpierw zrzucę michę i zobacze co się stało...


  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Domyślnie

    Panowie kabanow oraz veet - pytanie do Was - ponieważ zbieram info dot. TS'ów, a dokładnie ich domniemanej podatności na awarie dołu silnika - przy jakim przebiegu zdarzyła Wam się usterka, z jakiego roku macie TS'a (kabanow to wiem 2000 rok), czy pierwszy właściciel, jaki olej.

    Sam mam 1.8 TS tym bardziej jestem zainteresowany info. Kiedyś pisałem o moim mechaniku, alfiarz tak samo jak i my, pracownik ASO AR zresztą, w zeszłym roku miał dwa przypadki TS'ów gdzie do roboty był motor, z tym że jeden było auto po wypadku, dość solidnie 156-stka uszkodzona, drugie nie wiadomo skąd, po stanie jednostki jak naprawiał doszedł do wniosku że autem musiał się ktoś poprzednio ścigać, bo motor był bardzo wyeksploatowany. Naprawiał jednego JTS'a po obróceniu panewki - podobnie jednak, chłopak i dziewczyna kupili auto okazyjnie, za śmieszne pieniądze, motor okazał się także bardzo wyeksploatowany, z resztą jak samo auto. Tak się zastanawiamy czy wszystko nie rozbija się o pompę oleju, jakość stosowanego oleju, częstotliwość wymiany i sposób eksploatacji auta. Na forach Hondy czy BMW także czytam o przypadkach obrócenia panewki, także nasze przypadki nie są odosobnione. Gdzieś musi leżeć problem.
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Szkoda ze juz nikt nie montuje zegara cisnienia i temperatury oleju,wiedzial by czlowiek wiecej o stanie motoru.Panewka to przedewszystkim eksploatacja na zimnym i krecenie pod czerwone pole albo olej nie zmieniany we wlasciwym czasie.niedomaganie sondy etc.Moze tez wina lezec po stronie pompy oleju tyle ze zebata pomps raczej wydajna no ale.Chyba ze uklad smarowania jest nie wydajny.200 tys na przykład to troche malo na spore branie oleju i slaba kompresje czy nawet skrajny defekt panewki

Podobne wątki

  1. Korbowód
    Utworzone przez wojsaw w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-01-2010, 21:09
  2. [156] Urwany korbowód
    Utworzone przez sierpek1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-08-2008, 14:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory