Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Sprzęgło nisko bierze...

  1. #1
    Krzychu.146
    Gość

    Domyślnie Sprzęgło nisko bierze...

    Witam Panowie i Panie,

    tak jak w temacie. Sprzęgło bierze mi bardzo nisko. Jakieś 2-3 od podłogi przy czym odległość od kiedy sprzęgło zaczyna "brać" do czasu jak już całkowicie "weźmie" jest bardzo krótka. Takie działanie sprzęgła powoduje że autem często szarpie a już szczególnie przy zmianie z 1 na 2 bieg. Powiedzcie czy to oznaki zużycia jakiś elementów sprzęgła czy wystarczy coś podregulować?

    Pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    wymieniałeś sprzęgło? może poprzedni właściciel wymieniał przed sprzedażą? mnie to wygląda na za mocną sprężynę docisku albo hydraulika Ciśnienie nie trzyma.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2008
    Auto
    146 Boxer 1.6 95 r.
    Postów
    285

    Domyślnie

    Proponuje najpierw wymienić płyn hamulcowy na odcinku zbiorniczek - wysprzęglik przynajmniej.

  4. #4
    Krzychu.146
    Gość

    Domyślnie

    Poprzedni właściciel nie wymieniał sprzęgła w mojej alfie. Jest oryginalne od nowości ale można podejrzewać że coś z nim nie tak po jeździła tym samochodem teściowa. Postaram się wymienić płyn hamulcowy. Napisze jak i co po wymianie.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar osecik
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    156 1.9 TI & FC 16VT
    Postów
    65

    Domyślnie

    wymień płyn i sprawdź czy gdzieś nie ma wycieku na wysprzęgliku.
    Ale szykuj się do wymiany sprzęgła

  6. #6
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał czupi Zobacz post
    Proponuje najpierw wymienić płyn hamulcowy na odcinku zbiorniczek - wysprzęglik przynajmniej.
    Przepraszam, może się czepiam, ale w jaki sposób można wymienić "płyn na odcinku..."?
    Gdyby to była kwestia płynu, miałbyś również problemy z hamulcami, bo zarówno układ włączania sprzęgła, jaki i hamulcowy zasilane są z tego samego zbiorniczka. Problem może tkwić w pompce, która jest przy pedale sprzęgła, albo w siłowniku (tym przy skrzyni biegów) no i oczywiście w samym sprzęgle, ale raczej to jest najmniej prawdopodobne, bo przy zużyciu sprzęgła nie miałbyś aż tak małego skoku pedału. U mnie sprzęgło wytrzymało ponad 155 000 km i nadal działało, a wymieniłem, bo miałem nowe, ale tylko tak "na wszelki wypadek" przy okazji wyciągania silnika.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2008
    Auto
    146 Boxer 1.6 95 r.
    Postów
    285

    Domyślnie

    W taki sposób że wyciąnąć strzykawką ze zbiorniczka ile się da płynu hamulcowego dolać nowego. Założyć wężyk na wysprzęglik popuścić śrubkę i wcisnąć sprzęgło zakręcić wyciągnąć sprzęgło i powtórka do czasu gdy poleci czysty płyn. Oczywiście dolewać płynu w między czasie. Ja tak Zrobiłem bo jak było gorąco to sprzęgło odbijało z opóźnieniem i w korku była masakra z płynnym ruszaniem. A że nie Mam kanału to Było to dobre rozwiązanie. Tak że w celu sprawdzenia można tak zrobić aby sprawdzić czy będzie jakaś poprawa. A tak dodatkowo powiem tak, że niektórzy mechanicy nawet nie wiedzą że należy z wysprzęglika spuścić płyn i kolega np zleci wymianę płynu mechanikowi albo już kiedyś zlecał i wydaje się że jest wymieniony niedawno a mechanik nie przepuścił przez wysprzęglik i będzie i tak kiepsko ze sprzęgłem.

  8. #8
    Krzychu.146
    Gość

    Domyślnie

    Z hamulcami nie mam najmniejszego problemu. Samochód ma oryginalny przebieg 145 000 km`ów. Właściwie to płyn był dolewany podczas wymiany klocków hamulcowych jakiś czas temu. Przy okazji wymiany czyściłem jeden tłoczek a później wiadomo trzeba było uzupełnić płyn.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2008
    Auto
    146 Boxer 1.6 95 r.
    Postów
    285

    Domyślnie

    No właśnie tak jak przypuszczałem tylko dolewany. Więc Zrób tak jak Piszę poprostu spuść z wysprzęglika albo pilnuj mechanika żeby to zrobił przy wymianie całego płynu bo dolewka nic nie zmieni. U Mnie Był ten płyn poprostu czarny jak przepalony olej i stracił wszystkie właściwości jakie powinien mieć.

  10. #10
    Krzychu.146
    Gość

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	sprzeglo.png
Wyświetleń:	932
Rozmiar:	210.6 KB
ID:	29767

    Spuszczenie płynu w taki sposób jak mówisz nie wydaje się być trudne. Ale jak jest z dojściem? Można to zrobić od góry czy trzeba wchodzić pod samochód? Dopiero uczę się budowy i działania alfy ale chce jak najwięcej robić przy niej sam.

Podobne wątki

  1. [145] Sprzęgło bierze bardzo nisko
    Utworzone przez Wox w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 30-12-2014, 17:55
  2. Sprzęgło nisko czy wysoko? 2.4 JTD 10V
    Utworzone przez Bladyy w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-05-2014, 10:15
  3. Sprzęgło wysoko bierze.
    Utworzone przez fkkamil w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-11-2013, 18:02
  4. Sprzęgło wysoko bierze
    Utworzone przez m4tinez w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 03-09-2013, 07:59
  5. Ciężko wchodzące biegi, nisko łapiące sprzęgło V6
    Utworzone przez maciekb w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 10-09-2012, 15:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory