Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Check engine przy obciążeniu silnika 1.9jtd

  1. #1
    Waw
    Gość

    Domyślnie Check engine przy obciążeniu silnika 1.9jtd

    Witam!

    W Alfie 147 1.9jtd (2002 rok) mojej kobiety przy obciążeniu silnika, tj. np przy wyprzedzaniu, od około 3,5tys rpm włącza się kontrolka check engine po czym gaśnie. Nie czuć żadnego spadku mocy. Nie mam doświadczenia z alfami dlatego kieruje pytanie do Was Alfa była na diagnostyce, zero błędów. Spalanie w okolicach 8litrów/100km. Za zainteresowanie i wszelkie odpowiedzi, sugestie z góry dzięki

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar bartstep
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Jelenia Gora
    Auto
    AR 147 1,9 JTD 116KM
    Postów
    248

    Domyślnie

    Masz zaslepiony EGR?
    Tam moze tkwic przyczyna.
    W EGR szukalbym w pierwszej kolejnosci.
    Jako druga kolejnosc czujnik cisnienia na kolektorze dolotowym.


    ---
    Dlaczego nowi uzytkownicy nie ujawniaja swojego miejsca zamieszkania/poruszania sie?
    Byc moze ktos z okolicy moglby Ci pomoc.
    Np. w Jeleniej Gorze i okolicach moglbym to byc ja, z moja wiedza, doswiadczeniem i komputerem
    alfa-klub.prv.pl * Podpiecie do komputera, diagnostyka, kasowanie bledow. Kontakt GG 3127266 * alfa-klub.prv.pl

  3. #3
    Waw
    Gość

    Domyślnie

    Sprawdzę dziś lub jutro czy EGR jest zaślepiony i dam odpowiedź.
    Czy w przypadku problemu z czujnikiem ciśnienia komputer nie powinien zwrócić błędu?

    Ach, wybaczcie Jestem z Wrocławia

  4. #4
    Waw
    Gość

    Domyślnie

    EGR sprawdzony, nie jest zaślepiony. Rozumiem, że żeby sprawdzić czujnik ciśnienia w kolektorze trzeba mieć złącze OBD?

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    Typowy objaw przeładowania. Podpiąć raz jeszcze i sprawdzić obecność błędu.
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  6. #6
    garstek
    Gość

    Domyślnie Podobny problem ze spadkiem mocy

    Mam podobny problem ze spadkiem mocy , jednak chcialbym zapytac jeszcze o jedna sprawe. Czy zna ktos schemat podlaczenia 3 weżyków podnisnienia u mnie w mojej AR 147 1.9 jtd jeden z weżyków pozostaje wolny i nie wiem gdzie go podlaczyc... A co za tym idzie to auto jest bez mocy a turbina nie chodzi pomoze ktos??

    checken engine wyskakuje przy odpalaniu

  7. #7
    mst
    Gość

    Domyślnie

    dziś wystąpił u mnie ten sam problem... obciążenie silnika i chwilowy "motor control system failure"... wyskakuje za każdym razem przy większym obciążeniu i około 3000-3500 obr/min. Zna ktoś typowe przyczyny? Niestety po wywaleniu kontrolki występuje ogromny spadek mocy. Dzieje się tak zazwyczaj na 3 lub 4tym biegu, po wywaleniu błędu auto dalej nie przyspiesza do momentu wciśnięcia sprzęgła i ponownego wrzucenia biegu. Poważna sprawa... Strach wyprzedzać...

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    @mst komputer prawde Ci powie.
    Teraz to będzie tylko wróżenie z fusów.

    @garstek o to Ci chodziło element 6

    http://eper.fiatforum.com/eper/navi?...=6&WINDOW_ID=1

    wężyki 4, 5 i 7
    Ostatnio edytowane przez wiedzmaak ; 23-07-2011 o 07:15

  9. #9
    mst
    Gość

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	blad.jpg
Wyświetleń:	387
Rozmiar:	75.1 KB
ID:	30944
    No i mam coś takiego po podpięciu pod kompa. Dodam, że Alfa fochowała się u mnie w ten sposób tylko jeden dzień. Teraz wszystko wróciło do normy, ale nie chciałbym, żeby mnie takie coś kiedyś zaskoczyło przy wyprzedzaniu, dlatego chciałbym usunąć przyczynę tego błędu.

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Cytat Napisał mst Zobacz post
    eraz wszystko wróciło do normy, ale nie chciałbym, żeby mnie takie coś kiedyś zaskoczyło przy wyprzedzaniu, dlatego chciałbym usunąć przyczynę tego błędu.
    Musiałbyś rozebrać zawór VGT i go wyczyścić. Manual jak to zrobić jest w dziale zrób to sam.
    Zawór znajduje się na z tyłu obudowy filtru powietrza.
    Dostęp zły nie jest jak dźwigniesz sobie auto od strony kierowcy na podnośniku.
    Profilaktycznie mógłbyś wymienić róznież wężyki które dochodzą do zaworu.

    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...on_manual.html
    Ostatnio edytowane przez wiedzmaak ; 25-07-2011 o 08:00

Podobne wątki

  1. Check engine przy 3000 obrotów
    Utworzone przez Miraq w dziale GT
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-03-2015, 19:42
  2. [159] Have engine check(kontrolka silnika)
    Utworzone przez anna_l w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 03-09-2014, 10:15
  3. Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 02-11-2013, 10:08
  4. Stuki z okolic silnika przy obciążeniu elektrycznym
    Utworzone przez Łysy0800 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 19-12-2010, 16:08
  5. [145] Zapach palonej gumy przy mocnym obciążeniu silnika.
    Utworzone przez Pingwin w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 22-07-2009, 20:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory