Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Moment dokręcenia śruby w przedniej piaście

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Red face Moment dokręcenia śruby w przedniej piaście

    Witam, koleżanki i koledzy może ktoś z was wie jakim momentem powinno się dokręcać nakrętki na przednich i tylnych piastach? Szykuje się do wymiany łożyska w przednim kole i przed montażem chcę wiedzieć z jaką siłą mam je dokręcić.
    Za info z góry dziękuję
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Według autodaty:
    - piasta przzednia - 67-74 Nm + 62 stopnie
    - piasta tylna - 304-336 Nm

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar lesio80
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    tychy
    Auto
    Narazie Fiat Panda 1.2 i 60 szalonych chabet , AR będzie za jakiś czas
    Postów
    417

    Domyślnie

    Na elernie są takie wartości:Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bez tytułu.jpg
Wyświetleń:	2253
Rozmiar:	54.9 KB
ID:	30027Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bez tytułu2.jpg
Wyświetleń:	682
Rozmiar:	67.3 KB
ID:	30026
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bez tytułu.jpg
Wyświetleń:	620
Rozmiar:	53.7 KB
ID:	30025  

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar lesio80
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    tychy
    Auto
    Narazie Fiat Panda 1.2 i 60 szalonych chabet , AR będzie za jakiś czas
    Postów
    417

    Domyślnie

    Na elernie są takie wartości:Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bez tytułu.jpg
Wyświetleń:	2253
Rozmiar:	54.9 KB
ID:	30027Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bez tytułu2.jpg
Wyświetleń:	682
Rozmiar:	67.3 KB
ID:	30026

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    To raczej by było to samo bo 1daN=10N
    czyli 6,7 - 7,4 daN + 62 stopnie to to samo co 67- 74 Nm + 62 stopnie

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar lesio80
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    tychy
    Auto
    Narazie Fiat Panda 1.2 i 60 szalonych chabet , AR będzie za jakiś czas
    Postów
    417

    Domyślnie

    Cytat Napisał RafcioL27 Zobacz post
    To raczej by było to samo bo 1daN=10N czyli 6,7 - 7,4 daN + 62 stopnie to to samo co 67- 74 Nm + 62 stopnie
    Tu sie zgodze nie wziołem tego pod uwage.Mam tylko pytanie: jest tam potrzebny klucz nasadowy 36 , nigdzie nie mogę go dostać. Chodzi o to że takie nasadki są, ale zewnętrzną średnicę mają 48-49 mm czyli mają dość grubą ściankę i nie mam możliwości wsadzenia takiej nasadki i odkręcenia piasty, a potrzebna jest nasadka ze średnią max 46mm żeby weszła na nakrędkę i w tuleję zewnętrzną. Gdzie taki klucz można dostać ?

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar kami_l
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR156 1.9JTD 16V 140/Giulietta 2.0 140
    Postów
    181

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Według autodaty:
    - piasta przzednia - 67-74 Nm + 62 stopnie
    - piasta tylna - 304-336 Nm
    rozumiem ze ta wartość jest dobra dla wszystkich 156ek? niezależnie od rocznika, silnika itp?

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Tak - te wartosci dotyczą modeli z silnikami TS, jtd i v6.
    A co do nasadki to ja poradziłem sobie w ten sposób, że kupilem nasadkę stanleya i po prostu oszlifowałem trochę ścianki na szlifierce, żeby można było ją zastosować do odkręcenia nakrętki.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    A co do nasadki to ja poradziłem sobie w ten sposób, że kupiłem nasadkę stanleya i po prostu oszlifowałem trochę ścianki na szlifierce, żeby można było ją zastosować do odkręcenia nakrętki.
    To chyba najlepsze rozwiązanie bo ciężko znaleźć taka nasadkę która spasuje do piasty.
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar lesio80
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    tychy
    Auto
    Narazie Fiat Panda 1.2 i 60 szalonych chabet , AR będzie za jakiś czas
    Postów
    417

    Domyślnie

    Jest tylko małe niebespieczeństwo, bo jak oszlifujesz ścianki to jednocześnie osłabiasz wytrzymałość nasadki i podczas dokręcania /odkręcania może pęknąć. Wiiem że są takie nasadki które pasują do tych piast tylko napewno materiał jest odpowiednio utwardzony co za tym idzie trwalszy i oczywiście droższy.

    ---------- Post added at 08:56 ---------- Previous post was at 08:44 ----------

    Znalazłem coś takiego tylko cena trochę wy......
    http://www.rolniczy.com.pl/48596_BET...ek-piasty.html

Podobne wątki

  1. Moment dokręcenia śruby koła rozrządu na wale JTD
    Utworzone przez mar1o w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 31-03-2021, 20:18
  2. [146] 2.0 TS - moment dokręcenia napinacza wielorowkowego
    Utworzone przez Zwol4 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-04-2015, 21:26
  3. [GTV] Moment dokręcenia śruby w piaście przedniej
    Utworzone przez ArekD w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 11-03-2014, 21:32
  4. Moment dokręcenia koła pasowego?
    Utworzone przez Fitek w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-12-2013, 17:23
  5. jaki moment dokręcenia śrub łożyska z przodu???
    Utworzone przez mac!ek w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-03-2012, 15:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory