co to jest ECU ?
co to jest ECU ?
mam na wyświetlaczu koło zegarów i na wyświetlaczu z radia niewidoczny tak na 5 mm.. pasek od góry ( ucięte litery)... co to znaczy? licznik jest na 108.. natomiast niby nie skasowali właśnie prawdziwego przebiegu. Czy to mogło się uszkodzić właśnie przy tym ? i da się to naprawić?
- tego prawdziwego przebiegu nie można skasować, i chwała za to konstruktorom alfy i Marelli-Maretti to ci od BC.
- przebieg na liczniku można dość łatwo zmodyfikować.
- u ciebie chyba jest uszkodzony wyśwetlacz LCD, jego lewy segment.
- jeśli się orientuje sprawa nie do naprawienia.
- można tylko wymienić cały wyświetlacz.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Witam,
jestem nowym użytkownikiem tego forum. Jestem młody, mam 18 lat. Szukam dla siebie jakiegoś samochodu do 18 tys. zł. Jestem kompletnie zielony w sprawach samochodowych. Gdy zobaczyłem Alfę to zakochałem się od pierwszego wejrzenia. Słyszałem niestety sporo o awaryjności, ale widzę, że nie wszyscy podzielają to zdanie a w szczególności użytkownicy co mnie bardzo cieszy. Znalazłem taką jedną i mam do was prośbę o sprawdzenie jej tak z grubsza, niedługo pojadę pewnie obejrzeć ten samochód i prosiłbym o rady na co powinienem zwracać uwagę jako kompletny amator w sprawach motoryzacji.
Oto ona:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1717620501
Trochę niepokoi mnie ta rdza na wydechu.
Myślę, że gdy tylko do niej wsiądę zakocham się bezpowrotnie jak reszta tutaj obecnych![]()
Ostatnio edytowane przez Rocky69 ; 16-07-2011 o 14:09
Rdzą na wydechu nie ma co się przejmować. Ten typ tak ma![]()
Ja w swojej 147 miałem tuningowy wydech REMUS i z nim została sprzedana. W garażu u rodziców leżeć gdzieś oryginał. Nie wiem tylko jak z jego stanem, bo przeleżał tam prawie 7 lat(zmianiany był poniżej 1000 przebiegu) Będę tam za jakiś miesiąc, jeśli nadal tam jest to pewnie na allegro wrzuce
Przede wszystkim przejedź się na jeździe testowej, gdzieś gdzie jest dużo progów zwalniających i wsłuchaj się w przednie zawieszenie - jeżeli stuka to licz się z kosztami około 1000-1500 na nowe. Są tańsze zamienniki jednak odradzam - raz użyłem i przejechały około 10 tys.
Ok, dzięki za odpowiedź.
Ze zdjęć i opisu wygląda porządnie tak?
Ostatnio jak rozmawiałem o Alfie z osobami pracującymi w serwisie to każdy mówił jaka to ona jest awaryjna, że ciągle się psuje, nie słuchać ich tak?
Jeszcze tylko chciałem się dowiedzieć na co zwracać uwagę żeby nie wpakować się w koszty.
Ze zdjęć wygląda na zadbaną. Tylko kilka uwag:
1. Napewno wnętrze było odświeżane - gałka zmiany biegów i kierownica nie są wcale zużyte.
2. Felgi na zdjęciu są 16 a nie 15
3. W ogłoszeniu nie ma nic o rozrządzie - w 147 wymienia się go co 60 tys - więc jeśli nie był wymieniany dolicz kolejny 1000 do listy rachunków
4. Często też linka ręcznego jest do wymiany - około 100-200 pln.
Nie kupowałbym auta na podstawie zdjęć w necie. Przejedź się z nią do jakiegoś warsztatu specjalizującego się w Alfach żeby ci sprawdzili przed zakupem.
Alfa nie jest awaryjna jak się o nią dba - wymienia się zawieszenie, olej, rozrząd. Jak będziesz jeździł bez serwisowania to zacznie być awaryjna![]()
Ja powiem tak,
Na zdjęciach osławiony kangur ( ten z tyłu)
To najbardziej rozpowszechnione auto na allegro![]()
Kto kiedyś szukał auta i rozpytywał o auta z Płocka ten wie o co chodzi.
Jednym zdaniem - przede wszystkim czujność.
Płock to podobnie jak wielkopolska - zagłębie handlarzy dlatego uważał bym potrójnie.
Kiedyś opisywalem swój przypadek jak to 3 handlarzy z płocka, sprzedawało jedno auto![]()
Za każdym razem jak dzwoniłem okazywało sie to to samo auto, ale z inna historią no i właścicielem.
Co do konkretnego auta - jak już powiedziane, przede wszystkim zawieszenie - może sie okazać do remontu.
(jednak w polsce to standard.)
Rozrząd i cały pakiet startowy - kolejne wydatki.
D otego sprawdz klime - musi chlodzić - jeżeli nie, jak będziesz w warsztacie sprawdź szczelność - bo zapewne będzie wmawiane że brakuje czynnika.
Najlepiej podjedź z komputerem i popatrz za blędami, oglądnij czy tłumiki itd są na miejscu - ja kupiłem raz alfe bez katów - ot ktoś sobie wyciął.
Sprawdź opony - targuj sie o komplet zimówek, do tego poszukaj czy cały fabryczny zestaw wyposażenia jest na miejscu.
Ogólnie - jeździj, katuj, słuchaj - to co wyjdzie w czasie oględzin to kolejne setki ze zbitej ceny
Pamiętaj - jeżeli sie zdecydujesz - a zapewne tak zrobisz - to nie zgadzaj sie na cene, tylko negocjuj.
Jak nie będzie chciał zejść z ceny, to improwizuj - nei ma ceny, której nie można ztargowac![]()
147 powodów do zadowolenia
-- taki iloczyn logiczny nie może chyba wystapić, ale co handlarz to handlarz.Kod:serwisowana w aso, sprowadzona, przygotowana do rejestracji.
- najważniejsze: podjechać z osobą która ma alfę 147, obowiązkowo notebook i sprawdzić wszystkie czujniki, ODOMETR, temperaturę katalizatora po zagrzaniu, sondy lambda i parametry adaptacyjne.
- mają być dwa kluczyki, jeden z przyciskami drugi serwisowy bez przycisków, sprawdzić te wszystkie kluczyki jak działają, gdzie jest karta kodowa.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm