Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: Rozmiar korka miski olejowej

  1. #11
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wodzisław Śląski i okolice
    Auto
    159 1.9 JTD 2008
    Postów
    99

    Domyślnie

    u mnie przy pierwszej wymianie też się wystraszyłem, że gwint zerwany itp, przy drugiej poszło lepiej, ja poprostu nasadziłem korek na dłuższą część imbusa i lekko dociskając zacząłem kręcić aż gwint załapał, więc trochę cierpliwości i napewno się uda, pozdrawiam

  2. #12
    Użytkownik Świeżak Avatar jj82
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147 1.6 T.S. ECO
    Postów
    177

    Domyślnie

    ten pierścień to podkładka miedziana, którą powinno się wymieniać przy każdym odkreceniu korka olejowego - koszt groszowy a efekt 100% robię tak od lat we wszystkich autkach w których wymieniam olej i nigdy nie miałem wycieków spod korka - oczywiście korek dokręcamy kluczem dynamometrycznym

  3. #13
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Cytat Napisał mattom Zobacz post
    A ja mam głupie pytanie :>
    Jak dokręcić korek w misce olejowej ?
    Boxer 1.4
    Odkręciłem, ok
    chce zakręcić, nie iedzie, palcem czuje, że jest w środku taki pierścien - ale nie moge w niego trafic
    Jakieś domowe sposoby ?
    Z tego co widzę w eperze to to samo masz co w 33 - nie powiem jak trafić w gwint(może coś da przyłożenie magnesem?) ale ogólnie to ten pierścień(z gwintem) to taka duża nakrętka czterokątna, która włożona jest w taką jakby "kieszonkę" przyspawaną(?) do miski. Jeśli nie możesz trafić w gwint to ta kieszonka pewnie już się poluzowała/odgieła i jest ryzyko, że przy dokręcaniu lub ponownym odkręcaniu ta kwadratowa nakrętka zacznie się obracać razem ze śrubą. Zmierzam do tego, że jak masz możliwość to może lepiej odpuścić, ściągnąć miskę i od razu poprawić tą nakrętkę

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie

    Cytat Napisał qukiz Zobacz post
    czy spuszczać cały olej, czy złapie jak wykręcę śrubę na 3/4 długości i zakleję?
    Ja bym spuszczał, przeczyścił gwint w misce i na korku i dopiero wtedy smarował silikonem.
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Cytat Napisał JacekK Zobacz post
    Napisał mattom
    A ja mam głupie pytanie :>
    Jak dokręcić korek w misce olejowej ?
    Boxer 1.4
    Odkręciłem, ok
    chce zakręcić, nie iedzie, palcem czuje, że jest w środku taki pierścien - ale nie moge w niego trafic
    Jakieś domowe sposoby ?
    Z tego co widzę w eperze to to samo masz co w 33 - nie powiem jak trafić w gwint(może coś da przyłożenie magnesem?) ale ogólnie to ten pierścień(z gwintem) to taka duża nakrętka czterokątna, która włożona jest w taką jakby "kieszonkę" przyspawaną(?) do miski. Jeśli nie możesz trafić w gwint to ta kieszonka pewnie już się poluzowała/odgieła i jest ryzyko, że przy dokręcaniu lub ponownym odkręcaniu ta kwadratowa nakrętka zacznie się obracać razem ze śrubą. Zmierzam do tego, że jak masz możliwość to może lepiej odpuścić, ściągnąć miskę i od razu poprawić tą nakrętkę
    Zobaczymy, jak dam rade to dokręcić to ok.
    Ale pół silnika i tak rozebrane - więc nie będzie problemu ze zdjęciem miski
    147 powodów do zadowolenia

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Pamięta ktoś może rozmiar gwintu korka spustowego na misce olejowej? Pytam, bo chciałbym kupić wcześniej miedzianą podkładkę uszczelniającą a nie bardzo znam kaliber. I jeszcze jedno - jaki rozmiar imbusa podejdzie pod korek - 12, czy większy? Gdzieś to było na forum chyba, ale nie mogę znaleźć.
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  7. #17
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Dzięki za info Kolego - zgodnie z tym co napisano we wskazanym przez Ciebie temacie i zakładając, że korek od AR33 jest taki sam jak od AR145 - mam prawo przypuszczać, że będzie to gwint metryczny M22x2 lub M22x1,5. Jeśli źle rozumuję poprawcie mnie. Co z tym imbusem? Pytam, bo największy mam 12 i nie wiem czy za mały nie będzie?
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  9. #19
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    boxery w 145 - 22x1.5 w 2 wariantach glebokosci tj plytki 13mm gleboki 21 z imbusa to chyba wlasnie 10 lub 12
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    W nawiązaniu do tematu pragnę poinformować, iż w moim przypadku gwint na korku spustowym oleju to M22x1,5. Długość samego gwintu to ok. 5 mm, zaś klucz imbusowy miał rozmiar 12. Poniżej zamieszczam zdjęcie korka z podkładką miedzianą.

    Tak z ciekawości zapytam jeszcze na koniec - czy wkładka/płytka w którą wkręcam korek powinna być na sztywno połączona z miską olejową, czy powinna mieć niewielką swobodę. Pytam, bo u mnie trochę się ruszała - czy tak ma być?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	AR145_640x480_korek_spustowy_oleju.JPG
Wyświetleń:	650
Rozmiar:	39.7 KB
ID:	52206  
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

Podobne wątki

  1. Śruby miski olejowej 2.0 V6 TB
    Utworzone przez ozman w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 31-10-2013, 07:42
  2. [146] [145/146] Alfa Romeo 1.6 Boxer jaki rozmiar korka miski olejowej???
    Utworzone przez radkuj w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-11-2011, 23:03
  3. Brzeczenie z miski olejowej podobno łancuch pompy olejowej
    Utworzone przez jptomczyk w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-09-2009, 20:34
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 12:34
  5. [145] Zerwany gwint korka miski olejowej
    Utworzone przez Marek75 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-04-2008, 13:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory