Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: [145] Zerwany gwint korka miski olejowej

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    AR 145 1,4 TS 2000r; AR 156 SW 1,9 JTD 2005r
    Postów
    126

    Domyślnie [145] Zerwany gwint korka miski olejowej

    Właśnie wróciłem od mechanika, jestem po wymianie oleju. Po wykręceniu korka okazało się, że poprzedni mechanik spartolił robotę i przekręcił gwint. Zerwane są ze 2-3 zwoje po środku długości gwintu. Serwis zamknięty, nie było gdzie kupić nowego korka, zaryzykowaliśmy i wkręciliśmy stary. No i okazało się, że cieknie i to dosyć mocno. Dokręcanie nic nie dało. Nie wiem jak wygląda gwint w misce olejowej. Pytania do was:
    jaki jest nominalny gwint dla AR 145?
    jakie macie pomysły na usunięcie tej usterki?
    Pozdrawiam.

  2. #2
    xaraf
    Gość

    Domyślnie

    Jeśli Cię to pocieszy, to jesteś niestety kolejną ofiarą aluminiowych misek i gwintów w AR :?
    Jeżeli tylko korek ucierpiał to nie ma wielkiego dramatu. Właśnie sprawdziłem w EPER i nowy korek to koszt 32 pln. Wymieniając go, koniecznie wymień również aluminiową uszczelkę korka (ok. 10 pln).
    Najlepszą metodą zabezpieczenia się przed podobnymi niespodziankami jest założenie tych dwóch elementów, dokręcenie z czuciem i odpowiednim momentem, a potem każda wymiana oleju nie poprzez spuszczanie z miski, tylko ssakiem poprzez wlew oleju. Dla pewności można jeszcze korek zabezpieczyć silikonem technologicznym.

    P.S. Jak spory jest ubytek oleju? Strużka, czy raczej kapanie?

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    AR 145 1,4 TS 2000r; AR 156 SW 1,9 JTD 2005r
    Postów
    126

    Domyślnie

    Kropelka za kropelką i tak co kilkadziesiąt sekund. Podstawiłem odcięte denko od butelki plastikowej przed 19. Za chwilkę zejdę sprawdzić jak nakapało ;(
    A co zrobić, jeżeli w misce gwint też jest zerwany.
    Może wkleić nowy, a jeżeli nie dostanę to stary korek na klej uszczelniający Loctite?

    Byłem sprawdziłem i przez 2 godziny nakapało około 20ml

  4. #4
    xaraf
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marek75
    Byłem sprawdziłem i przez 2 godziny nakapało około 20ml
    Oj, to sporo ;// Jeśli gwint jest również zerwany w samej misce, to wiem że niektórzy gwintowali na większą średnicę i dobierali korki o większej średnicy, niekoniecznie od AR.
    Ja na Twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia czy to nie uszczelka w głównej mierze generuje to kapanie. Uszczelka przez to, że jest też aluminiowa to właściwie jest jednorazowa, czyli profilaktycznie przy każdej zmianie oleju związanej z odkręceniem korka, powinno się ją wymienić.
    Wklejanie korka na Loctite to chyba ostateczność. Tak czy tak, czeka cię chyba parę godzin w kanale i szukanie najlepszego rozwiązania. Trzymam kciuki za powodzenie całej operacji.

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    AR 145 1,4 TS 2000r; AR 156 SW 1,9 JTD 2005r
    Postów
    126

    Domyślnie

    Uszczelka była miedziana, nie aluminiowa. Jutro pojadę do serwisu fiata i może dostanę korek do alfy, jak nie to czeka mnie gwintowanie. Ktoś gwintował miskę olejową? Można to zrobić bez jej demontażu, na jaki większy gwint to przerobić?

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    AR 145 1,4 TS 2000r; AR 156 SW 1,9 JTD 2005r
    Postów
    126

    Domyślnie

    Temat zakończony. Po dokładnych oględzinach okazało się, że gwint w misce olejowej jest cały, lekko zniszczony na samym początku. Wkrecona została śruba M14x1,5 z nową podkładką miedzianą i do tego klej uszczelniający do gwintów Locktite.
    Dzięki za zainteresowanie.
    Pozdrawiam.

  7. #7
    QBUS
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marek75
    Temat zakończony. Po dokładnych oględzinach okazało się, że gwint w misce olejowej jest cały, lekko zniszczony na samym początku. Wkrecona została śruba M14x1,5 z nową podkładką miedzianą i do tego klej uszczelniający do gwintów Locktite.
    Dzięki za zainteresowanie.
    Pozdrawiam.
    U mnie na zerwany gwint w misce olejowej mechanik dorobił nowy korek i przegwintował gwint w misce. Dzięki temu nie trzeba było nic kleić.

Podobne wątki

  1. [145] Rozmiar korka miski olejowej
    Utworzone przez qukiz w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 06-04-2012, 23:38
  2. [146] [145/146] Alfa Romeo 1.6 Boxer jaki rozmiar korka miski olejowej???
    Utworzone przez radkuj w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-11-2011, 23:03
  3. Uszkodzony gwint miski olejowej
    Utworzone przez garlic w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 31-10-2011, 15:21
  4. Zerwany gwint w misce olejowej.
    Utworzone przez acer11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-08-2010, 18:26
  5. Brzeczenie z miski olejowej podobno łancuch pompy olejowej
    Utworzone przez jptomczyk w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-09-2009, 20:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory