Strona 98 z 149 PierwszyPierwszy ... 48888990919293949596979899100101102103104105106107108148 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 971 do 980 z 1482

Temat: JTD, nowy program diagnostyczny tylko do obsługi JTD.

  1. #971
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał p.maiki Zobacz post
    Zainstaluj wymagany dodatek do Windowsa
    Myślisz o framework ? Jeśli tak, to odpada, bo wtedy FES nie ruszył by w ogóle. Chyba, że nie ta wersja.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  2. #972
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał p.maiki Zobacz post
    Zainstaluj wymagany dodatek do Windowsa
    Już zrobione Potrzebny był nowy net framework ale w wersji 3.5. Miałem wersje 2.0 i lipa...

  3. #973
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159SW 2009 2.0 JTDM
    Postów
    755

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Już zrobione Potrzebny był nowy net framework ale w wersji 3.5. Miałem wersje 2.0 i lipa...
    Rozumiem że zadziałało
    Pozdrawiam
    Michał (p.maiki)
    Było 146 1.4 TS 97r 2006-2008, 147 1.6 TS 02r 2008-2009, 156SW fl 1.9 JTDM 2003r 2009-2014

  4. #974
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Panowie prośba o pomoc w interpretacji logów. W paczce zmierzona przepływka (wartość docelowa i mierzona) oraz turbo (ciśnienie docelowe i mierzone). zapomniałem tylko o obrotach ale to wstawię rano. Pomiary zrobione na odcinku 30km po dwóch dniach czyszczenia i uszczelniania (wszystkie opaski były luźne) układu dolotowego włącznie z EGR, klapa gaszącą i wlotem do kolektora (niesamowite ile tam tego było).


    edit: w drugim pliku dodatkowo obroty silnika.Załącznik 31160Załącznik 31161
    Ostatnio edytowane przez danus77 ; 30-07-2011 o 07:18
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  5. #975
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    danus77 - czy nie masz jeszcze jakiejś nieszczelności ? Dobrze przeczyściłeś przepływkę ? W jakim stanie jest filtr powietrza ? Przy szczytowych wartościach rozbieżności są dość duże. Około 40-50% rozbieżności, to dużo.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  6. #976
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Wydaje mi się, że teraz jest już wszystko szczelne. Przedtem słyszałem gwizd turbiny podczas jazdy, a teraz jest kompletna cisza.
    Przepływomierz czyszczony nie był, ponieważ nie stwierdziłem na nim śladów zabrudzenia.
    Filtr powietrza ma 9kkm i nie nosi śladów zużycia, ale i tak został solidnie przedmuchany.
    Cała zabawa wynikła z wysokiego spalania, bo za takie uznaję 13l w cyklu mieszanym z przewagą miejskiego.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  7. #977
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał danus77 Zobacz post
    Przepływomierz czyszczony nie był, ponieważ nie stwierdziłem na nim śladów zabrudzenia.
    Cała zabawa wynikła z wysokiego spalania, bo za takie uznaję 13l w cyklu mieszanym z przewagą miejskiego.
    Hm, na przepływomierzu nie koniecznie musi być widać, że jest on zabrudzony. U mnie nie był, to znaczy tak mi się wydawało. Nawet byłem zły na siebie, że go rozebrałem Ale wyczyściłem go benzyną ekstrakcyjną, bo jak już był na wierzchu... Wyczyściłem dokładnie wszystkie zakamarki, a nie tylko termistor na zewnątrz (bo chyba to termistor).
    Miałem przekłamania podobne do twoich. Wyczyściłem i bez entuzjazmu, z myślą, że to nic nie dało złożyłem. Jakież było moje zdziwienie gdy z 8,8-9,5 litra zrobiło się 6.4 (non stop ta sama trasa w mieście), a podczas nagłego depnięcia przestały pokazywać się kłęby czarnego dymu. Co więcej samochód nabrał dynamiki w dolnym zakresie, a w górnym (od zakresu turbo) stał się istną bestią Na pewno efekt był bardziej odczówalny niż po czyszczeniu EGR i okolic klapy gaszącej. Ja obstawiam, twoje spalanie 13l jest tym spowodowane. Wiesz, koszty są nie wielkie. Benzyna ekstrakcyjna 0.5l ok 7 zł. pędzelek jakieś 1.2 zł., robocizna free, a ewentualna radocha z sukcesu bezcenna
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  8. #978
    jacko
    Gość

    Domyślnie

    ja czytałem gdzieś że nie powinno się czyścić przepływki benzyną i pędzelkiem bo można ją uszkodzić tylko jakimś kontaktem czy czymś podobnym.. u mnie spalanie też wysokie 10 litrów w mieście silnik 1.9 105 kucy i też wszystko szczelne filtr i przpływka nowa.. już mi się pomysły skończyły.... zastanawiam się że może to wtryski tylko nie bardzo wiem jak je sprawdzić.. może ktoś pomoże ????

  9. #979
    Użytkownik Romeo Avatar NightDay
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Zgorzelec/Gunzburg DE
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 119kw ROSSO
    Postów
    514

    Domyślnie

    Trochę może jestem leniwy ale ciężko dostać w miarę świeżą wersje FESa z witaminką, także jak ktoś posiada takową prosiłbym o link na PW.Z góry dzięki

  10. #980
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Nic nie uszkodzisz pod warunkiem, że pędzelek, to nie jest "ławkowiec" i dodatkowo do czyszczenia nie użyjemy dłuta i młotka
    Kontakt, służy do czyszczenia i ochrony styków, obwodów itp. A jak jest do ochrony, to znaczy, że reaguje z tlenkami czyli jest aktywny chemicznie z metalami i tworzywami. Nawet na wszelkiego rodzaju kontaktach i im podobnych pisze aby przeprowadzić próbę tarcia w przypadku wrażliwych tworzyw sztucznych. Dodatkowo "kontakt" zabezpiecza, to znaczy, że pozostawia jakąś warstwę ochronną. A przypominam, że my chcemy wyczyścić, a nie zabrudzić Krótko mówiąc musimy wymyć rozpuszczalnikiem. Ale nie alkoholami. Czyli denaturat odpada. Pewniej jest użyć związków węglowodorowych.
    Benzyna ekstrakcyjna nie reaguje z żadnym z plastików zastosowanych w przepływomierzu ani w całym dolocie. Z resztą elementy silnika muszą być odporne na działanie związków węglowodorowych, bo przecież są nimi napędzane. A benzyna ekstrakcyjna, to tak jak i ropa węglowodory, głównie nasycone alifatyczne + 2,5% aromatyczne + ok. 1,5 %nienasyconych. Powstaje w procesie rafinacji ropy jako można powiedzieć odpad przy powstawaniu benzyny paliwowej (zbyt niska temp. zapłonu). Stąd logiczna odporność na działanie takich związków węglowodorowych, bo co by się stało jakbyśmy przypadkowo podczas powiedzmy remontu wylali trochę ropy na dany element ?

    Druga sprawa, to co wy macie z tymi wtryskami ? Kurcze jak coś jest nie tak, to od razu wtryski
    Ale jak już chcesz, to możesz sobie je sprawdzić. Poszukaj "metoda przelewowa", bo jest jakieś howto do tego tu gdzieś na forum. Nie skomplikowana, a wynik taki sobie, bo stwierdza, że wtrysk leje lub nie ale nic więcej. Jeśli już jesteśmy w temacie o FES, to można to znacznie dokładniej zrobić poprzez logi z paru parametrów: ciśnienie na listwie CR, średniej dawki wtrysku, kąta wyprzedzenia i oczywiście korekt na wtryskiwaczach. Porównujesz wartości i jeśli:
    - różnica korekty między sąsiednimi wtryskami jest większa niż 30%, to można podejrzewać, że coś jest nie tak z wtryskami. Lub chyba powyżej 2 mm3/i. Ale nie jestem pewien tej wartości.
    - jeśli wszystkie wtryski mają bliską sobie i wysoką korektę na + lub -, to raczej nie wtryski ale coś z pompą i trzeba to porównać do ciśnienia na CR.
    - jeżeli średnia dawka wtrysku, wymagana i dawka mierzona ma między sobą różnice większe niż 30% oznacza, że rozbieżności między wtryskami są duże i należy to odpowiednio porównać.
    - jeśli są duże różnice ciśnienia wymaganego i mierzonego na listwie CR, to należy obserwować początek wtrysku (przyjmuje się, że ma być nie większy niż 30%) i korektę wtryskiwaczy. Jeśli, któryś wtryskiwacz/wtryskiwacze ma znaczne odstępstwo od dawki średniej, to jest duże prawdopodobieństwo, że dany wtrysk/wtryski mają swoje miodowe lata już za sobą. Ale nie jest też wykluczony problem z kompresją w danym cylindrze.
    Podaję to z głowy ale gdzieś chyba tu na forum jest to dokładniej opisane. Wygląda trochę skomplikowanie ale wystarczy zrobić logi, przyglądnąć się parametrom i można wiele wydedukować samemu.
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 31-07-2011 o 21:10
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 123
    Ostatni post / autor: 29-06-2022, 13:28
  2. JTD nowy program doagnostyczny tylko do obsługi JTD
    Utworzone przez madtoc w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 06-10-2011, 12:09
  3. [145] Program diagnostyczny
    Utworzone przez zmar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-09-2011, 22:54
  4. [155] program diagnostyczny?
    Utworzone przez bazyl_78 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-08-2011, 21:19
  5. [145] program diagnostyczny dla ECU M2.10.4
    Utworzone przez bubu321 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-07-2010, 13:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory