Strona 8 z 16 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 155

Temat: Co się stanie jak nie wymienimy oleju silnikowego?

  1. #71
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    ja tam niewiem, ale nawet w takim głupim użądzeniu jakim jest kompresor spreżonego powietrza firmy "no name" olej wymieniam co roku

  2. #72
    Użytkownik Romeo Avatar krycho91
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Radzyń Podlaski
    Auto
    164 T.S
    Postów
    620

    Domyślnie

    Kolego janpl2 jeśli wymieniłeś już raz olej to po co więcej wymieniać?? nie ma co się wpychać w koszty, ja jeśli widzę że mam jakieś ubytki widoczne na bagnecie to dolewam kujawski z pierwszego tłoczenia.. może i gęsty ale zapach jest ładny. jeśli masz pod korkiem taką maź to dobrze, wytwarza się wtedy taka uszczelka i nie będzie nic kapało spod korka. Życzę miłej eksploatacji auta.
    Ze 164 trudno się wyleczyć

  3. #73
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wujek Zobacz post
    kylo1986 "Po 3- 4 latach jak mechanik odkręci korek to albo będziesz miał kisiel z oleju...", albo kisiel w majtkach.
    Chodziło mi oczywiście o konsystencję

    Cytat Napisał janpl2 Zobacz post
    wg mnie lepiej kupic autko od dziadka który wymienial olej co 3lata i robil rocznie do 5tys km niz od mlodej osoby która auto łądnie mówiąć "używała"
    I tu się mylisz, ten samochód o którym wyżej napisałem to było Polo wtedy 8-9 letnie z przebiegiem 45 tysięcy, dziadek sam nie wiedział kiedy olej wymienił, zapewne przez 3 latach na serwis jeździł, a potem pewnie koniec z wymianami czyli jeździł ma tamtym co najmniej 4- 5 lat. Z zewnątrz perełka, a technicznie wrak jak się potem okazało, bo potem aż kumpla o ten statek się pytałem

  4. #74
    Użytkownik Romeo Avatar Jester
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wrocław/Włodawa
    Auto
    AR 146 1.4 bx
    Postów
    948

    Domyślnie

    skończyły mi się normalne argumenty. mam ochotę na użycie ostrych słów ale pożegnałbym się z tym forum więc nie napisze nic. może terapia szokowa koledze pomoże? od czytania jego pomysłów aż mi adrenalina skaczę w górę... nie moje auto, nie mój problem. mnie nic to nie kosztuję. nie ja wydam 3000zł na reanimację silnika tylko dlatego, że 150zł zaoszczędziłem na oleju i słuchałem się rodzinki...
    If you just let me I'll find a way
    To ease your mind and for you to stay
    And I will untie all the ropes
    It's hard for me but believe me, I'm trying.

  5. #75
    Użytkownik Romeo Avatar maciejbydg_87
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 147 & 156 SW 1.9 JTD
    Postów
    558

    Domyślnie

    ktoś napisał że Castrol do Dupy.... hmmm ja używalem w boxerze w 33 i po 12 tyś jak zmieniałem to wygladał prawie jak nowy ! co prawda potem wlałem jeszcze raz castrola iten sie szybciej oczernił.... teraz w TS też mam Castrola Magnatec. ale jak jestesmy przy TSach to w nich problem polega na szybkim zatykaniu sie kanalików - wiec wada konstrukcyjna lub filtra...

    i tu jeszcze ciekawostka ktorą zasłyszalem od mojego klienta - podobno dawno temu jak jeszcze Alfa święciła triumfy na torach był w sprzedaży olej o nazwie "quaker" czy cos i podobno jako jedyny na świecie był sprzedawany w PRZEZROCZYSTYCH bańkach - miało to pokazać że nei ma żadnego syfu / zawiesin i innych cząstek stałych które się wytrącają przy leżakowaniu... podobno producent gwarantował jakieś kolosalne przebiegi jesli używało sie tego oleju.... potem firme produkującą ten olej pochłonął shell i już olej w tej postaci nigdy nie powrocił na sklepowe półki (pewnie był za dobry).... to z takich ciekawstek - czy może ktoś z klubowiczów się z nim spotkał kiedyś ??

    Moje Belle:
    Alfa 33 Imola 1.4 BX 1993 ( '08 - '11 )
    Alfa 155 Sport 1.8 TS 8v 1995 ( '11 - '12 )
    Alfa 164 Super 2.0 TS 8v 1997 ( '12 -'14 )
    Alfa 147 1.9 JTD 2003 ('14 - )
    Alfa 156 SW 1.9 JTD 115km 2002 ('14 - '16 )
    Alfa 156 SW 1.9 JTD 110km 2001 ('16 - '18 )
    Alfa 159 SW 1.9 JTD 150 Q-tronic 2010 ('18 - )
    Alfa 33 Q4 1992 ('18 - )

  6. #76
    Qbaas
    Gość

    Domyślnie

    Kolejny przykład, znajomego, przy inspekcji co 10 000 - 15 000km Castrol SLX po 150 000km potrafi tak ładnie utrzymać silnik w czystości:

    http://img35.imageshack.us/img35/2323/zdjcie0214g.jpg
    http://img703.imageshack.us/img703/5594/zdjcie0209k.jpg
    http://img638.imageshack.us/img638/2530/zdjcie0210y.jpg

    To, że zlewany olej nie zmienił znacząco barwy, wcale nie musi oznaczać, że silnik jest czysty, sam pisałeś, że po zlaniu po raz drugi kolor Castrola się zmienił. Problemem w przypadku Magnateca jak i Mobila 10W-40 jest niski TBN oraz niska temperatura zapłonu (około 194°C) Mobil 10W-40 (200°C). W przypadku półsyntetyków Valvoline, Motula, Millersa temperatura zapłonu wynosi odpowiednio (218°C, 230°C, 220°C). Dlatego Magnatec 10W-40 oraz Mobil 10W-40 uważane są jako słabe oleje, które lubią pozostawić po sobie małe spustoszenie, przykład wyżej.

    Co do Quaker State, są to dobre oleje, kiedyś firma miała nieco wspólnego z Midlandem, obecnie jest własnością Shella. Quaker idzie z USA, w większości jest zmieniany w Szwecji na potrzeby europy (czy tak jest nadal, tego w 100% nie wiem, jednak do niedawna tak było).



    Ostatnio edytowane przez Qbaas ; 01-08-2011 o 22:40

  7. #77
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Maź spod korka śmiało na kanapkę zamiast masła możesz stosować.

    Co do zmiany oleju, to taniej będzie same karteczki ostatnich wymian zamieniać i samopoczucie dobre zostanie.
    Ostatnio edytowane przez Wujek ; 01-08-2011 o 22:39
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  8. #78
    Qbaas
    Gość

    Domyślnie

    Kolejny filmik z cyklu "po co wymieniać olej?" w 2 częściach
    http://www.youtube.com/watch?v=KC-SxrsgEwo
    http://www.youtube.com/watch?v=oIkxl...eature=related
    Ostatnio edytowane przez Qbaas ; 01-08-2011 o 22:46

  9. #79
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał maciejbydg_87 Zobacz post
    ktoś napisał że Castrol do Dupy.... hmmm ja używalem w boxerze w 33 i po 12 tyś jak zmieniałem to wygladał prawie jak nowy ! co prawda potem wlałem jeszcze raz castrola iten sie szybciej oczernił.... teraz w TS też mam Castrola Magnatec. ale jak jestesmy przy TSach to w nich problem polega na szybkim zatykaniu sie kanalików - wiec wada konstrukcyjna lub filtra...
    Castrol wygląda jak nowy, bo nowy ma TBN (liczba zasadowa - określa w przybliżeniu właściwości myjące oleju) jak przepalony przez 12 tys. Valvoline - więc nic dziwnego, że czysty jest, skoro wszystko zostaje w silniku. Miałem Castrola Magnatec w dwóch autach i nigdy więcej tego g... nie wleję. Sam się z początku nabrałem, a okazało się, że to przereklamowany szajs, który smaruje niewiele lepiej od Cisowianki niegazowanej.
    Generalnie dla mnie ten temat nie ma za bardzo sensu, olej się zmienia, chyba, że ktoś lubi rozbierać silnik i go drapać z syfu. Albo studiować rysy na wale czy fraktografię wałka rozrządu. Ale proponuję eksperyment, nie zmieniać oleju ani żadnych filtrów w swoim aucie - znajomy mechanik będzie uradowany
    Ostatnio edytowane przez Rzmudzior ; 02-08-2011 o 00:19
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  10. #80
    ViP Rowerzysta Avatar b.piotrus
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Otmuchów
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD, Mazda CX-7 2,3
    Postów
    402

    Domyślnie

    W pierwszej chwili wyglądało mi to na ściemę, ale niestety są tacy ludzie, co to(kiedyś zasłyszałem) jeździł Fiatem Ritmo 3 lata i nic nie wymienił- super samochód, bezawaryjny etc., niestety nie znam zdania na temat tego konkretnego egzemplarza, kolejnego właściciela... Z tego co tu opisuje kolega janpl2, to cała rodzina jest taka ciekawa- kupują nowe seicento, żeby nie trzeba było nic wymieniać, po prostu brak słów, ale z drugiej strony jak się policzy roczne przebiegi na poziomie 5tys. km, to pewnie spokojnie przejeździ 10lat bez żadnych "inwestycji", a później sprzeda z małym przebiegiem "praktycznie fabryczny"... I właśnie niestety dlatego lepiej kupić samochód od niemca z przebiegiem 200-300tys. km, ale systematycznie serwisowany i jeżdżony po normalnych drogach. Najbardziej żal, że ktoś taki kupuje Alfę, no ale jeżeli jest w niej "zakochany" i potrzyma ją dłużej, to ona na pewno mu się odwdzięczy, a on później jej, bo kupi Golfika lub Passacika i będzie wszędzie trąbił jakie te Alfy to złom... Dla mnie osobiście, ten temat nadaje się tylko od wykasowania, a nie ciągnięcia.
    Alfa Romeo GT 1,9JTD, Mazda CX-7 2,3,

Podobne wątki

  1. [159] Uzupełnienie oleju silnikowego
    Utworzone przez Indy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 22-07-2016, 20:59
  2. [Giulietta] Degradacja oleju silnikowego
    Utworzone przez fan w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-02-2014, 22:35
  3. 147 1.6 TS 120 ------- 0.5l oleju silnikowego na 500 km
    Utworzone przez Daniel Qoolik w dziale 147
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 03-10-2012, 20:30
  4. Ile oleju silnikowego
    Utworzone przez jozofek w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 17-04-2011, 22:09
  5. [145] wymiana oleju silnikowego
    Utworzone przez czopas88 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 14-04-2009, 18:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory