Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: [147] prośba o porady w sprawie wymiany tarcz i klocków

  1. #1
    mrunia
    Gość

    Domyślnie [147] prośba o porady w sprawie wymiany tarcz i klocków

    Witam,

    Niedawno stałem się właścicielem srebrnej AR 147 z 2001 roku. Silnik 1.6 105KM.
    W związku z tym, że wyczuwam bicie w trakcie hamowania, a z tyłu nie ma już prawie klocków, dodatkowo przy 50-70 km/h z tyłu dobiega pisk, postanowiłem wymienić komplet tarcze+klocki z przodu i z tyłu. I tutaj pojawiają się pewne pytanka:

    1. Czy dam sobie radę z wymianą klocków i tarcz, czy lepiej oddać auto do warsztatu? Nie jestem ułomny technicznie, jednak nigdy nie zdarzyło mi się wymieniać akurat tych elementów.

    2. Jakiej marki klocki i tarcze polecacie? Chcę wymienić całość, przetaczanie nie wchodzi w grę. Tarcze są zbyt wyżłobione i pordzewiałe, poza tym nowe nie są drogie.

    3. Czy do 1.6 105KM na przód podejdą tarcze i klocki z 1.6 120KM? Na allegro jest cała masa wentylowanych tarcz do 1.6 120 KM, a do wersji 105KM tylko niewentylowane - nie wiem czemu. Zakładanie niewentylowanych na przód moim zdaniem jest bez sensu.

    No i to chyba tyle
    Jak będę miał chwile czasu, to może wrzucę zdjęcia samochodziku.

    Pozdrawiam,
    Dawid.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar KlaudioOs
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Koszęcin
    Auto
    Alfa Romeo 2003' 147 1.9 JTD 140KM BOSE
    Postów
    1,100

    Domyślnie

    co do marki, to najlepiej trw albo coś w tym stylu, wiadomo nie najtańsze jakie są... co do tarcz, moim zdaniem różnicy nie ma, ale na alledrogo przy każdej tarczy masz wymiary pełne... wiec starczy sprawdzić te zwykłe i wentylowane jak rozmiarowo to samo, szczególnie przy mocowaniu to możesz brać, no chyba że Serednica wentylowanych jest dużo większa, to wtedy nie założysz zacisku z klockami.. wymiana klocków jest banalna, dasz rade, z tarczami również, tylko weź sobie wicej czasu zarezerwuj i rób to powoli, po rozkręceniu składasz w odwrotnej kolejności, technologi w tym nie ma, ale jak za pierwszym razem to wiadomo...

  3. #3
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Wentylowanie nie wejdą ci do zacisku od niewentylowanych. Znaczy sie wejsc, wejdą ale klocków nie włożysz.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Chrzanów
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 jtd 2001r- była, bravo 2.0 multijet- jest
    Postów
    245

    Domyślnie

    Ja ostatnio wymieniałem u siebie tarcze i klocki z tyłu na TRW. Sama wymiana jest prosta, możesz mieć jedynie problem z wkręceniem tłoczka ( z tyłu jest wkręcany) bardzo opornie to idzie. U mnie dodatkowo okazało się że tłoczki były zapieczone, samo wyciągnięcie i wyczyszczenie to pikuś, ale żeby wkręcić wyciągnięty tłoczek, to już był horror, zmarnowałem na to dużo czasu, recytując przy tym słownik z łaciną od A do Z.

  5. #5
    mrunia
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi. Zdziwiłem się tymi tarczami, bo z tego co wiem, to u mnie są akurat wentylowane. Jak wrócę z urlopu to jeszcze sprawdzę, bo może mi się coś pomyliło. Ewentualnie poszukam niewentylowanych nawiercanych.
    Pozdrawiam.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar FerraEnzo
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulietta 2.0 jtdm (170cv)
    Postów
    567

    Domyślnie

    O shit..... ja jeb... jaki ja jestem kur... debil!!! Sory za słownictwo ale właśnie wróciłem z samodzielnej, nieudanej próby zmiany klocków z tył! A co było powodem...otóż nie mogłem cofnąć tłoczka! a tu czytam, że tłoczek jest wkręcany z tył!!! Dawały mi do myślenia te rowki na klucz, bo na przednich takich nie było Nie wiem czy się smiać czy płakać ze zmarnowanych 4 godzin

    Co do pytań kolegi.
    Jestem świeżo po tym temacie i powiem to co wyżej, zarezeruj sobie duuuzo czasu jak robisz to pierwszy raz i miej dobry zestaw kluczy, najlepiej oczkowe, nasadkowe. Teoretycznie wymiana wszytskich klocków to 2h, ale weź pod uwagę, że możesz mieć coś takiego jak ja miałem z przodu, czyli zapieczona śruba i brak odpowiedniego klucza=męczarnia i 5h walki
    IMO wymiana samemu takich elementów to same plusy. Nauczysz sie czegoś zobaczysz sobie belle od spodu itd. Co do klocków, ja wziąłem najdroższe z tego co wiem też najlepsze, mianowicie ATE. Hampel jest, a wymieniony mam narazie tylko przód Na hamulcach nie oszczędzaj, tylko weź pod uwagę że dobre klocki są twarde, twarde więc szybciej sie bedą zużywać. Powodzenia!!!

  7. #7
    Użytkownik Ogier Avatar AdiUssj
    Dołączył
    09 2010
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0
    Postów
    193

    Domyślnie

    Ja tez w tym tygodniu mialem problem z tym tloczkiem z tylu. Podczas wymiany klockow nie chcial sie schowac i probowalem z bratem na wiele sposobow ale to nic nie dalo. Po kilku godzinach przyjechal znajomy mechanik z kluczem do wkrecania tloczkow i zrobil mi to w pare sekundhehe Bylo troche nerwow przy tym. Teraz mam w planach zakup takiego klucza zeby w przyszlosci sie nie meczyc

  8. #8
    mrunia
    Gość

    Domyślnie

    No na hamulcach nie mam zamiaru oszczędzać, bo to najważniejsze w samochodzie

  9. #9
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    wystarczy popuscic odpowietrznik, tak co płyn wyleci a sam tłoczek dociągach sciskiem stolarskim (metalowym), cały czas tak robi przy tylnich jak i przednich hamulcach we Fiatach i zawsze działa.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar kiler_911
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Rzeszów/Ostrowiec Św.
    Auto
    147 1.9 JTD 8V
    Postów
    668

    Domyślnie

    Z przodu w 1.6 105 KM o ile mnie pamięć nie myli masz troche inną tarczę...w mocniejszych wersjach jest 284 mm średnicy i wentylowana, przy czym wentylowana ma bodajże 22 mm grubości. W 1.6 105 na początku produkcji chyba tylko (nie jestem pewien) była tarcza 281mm ?? i lita. Lita tarcza jest prawie 2 x cieńsza od wentylowanej więc nie ma technicznej możliwości montażu wentylowanej tarczy od wersji mocniejszych do zacisku przewidzianego na litą tarczę. Tarcze możesz kupić ATM Mikody, są tanie, myślę, że dobre no i polskie! Made in Częstochowa. Ja wymieniałem parę dni temu z przodu właśnie na tarcze Mikody (ok. 200 zł komplet, standardowe nie wiercone ani nacinane) i klocki TRW. Dobrze i niezbyt drogo. Klocki jeśli są twarde to wcale nie oznacza, że szybciej będą się zużywać. Wręcz przeciwnie - wszystko zależy od stosunku twardości klocków do tarczy :p bo może być tak, że jeśli bardzo twarde klocki to prędzej tarcze zjedzą a same wcale szybciej nie będą ubywać. Jeśli kupimy miękkie klocki to będą szybciej się zcierać (np. RH są ponoć miękkie) ale z drugiej strony mogą lepiej hamować jeśli zrobione z 'miększej' mieszanki. Wymiana jest prosta, przygotuj dobry smar/penetrator, zastosuj obficie na śruby do odkręcenia - szczególnie na 19-stki trzymające zacisk który trzeba ściągnąć do wymiany tarczy. Przygotuj też długą przedłużkę do odkręcenia tych śrub - nie jest to łatwe raczej bo z reguły są mocno zapieczone + do tego spory młotek jeśli nie chce iść to ładnie opukujemy śrubki Imbusy "7" przygotuj z góry, bo w zestawach kluczy imbusowych zazwyczaj ich brak i mógłbyś się zdziwić przy próbie wyjęcia przednich klocków. Przed cofaniem tłoczków odkręć zbiorniczek z płynem hamulcowym i wciśnięcie ich z przodu czy z tyłu nie będzie żadnym problemem. Na 99% (jeśli miałeś odpowiedni poziom płynu) uleje CI się ze zbiorniczka jego nadmiar przy cofaniu tłoczków. Po wymianie będzie prawdopodobnie konieczne odciągnięcie części płynu do prawidłowego poziomu. Z tyłu tłoczki cofnij wkręcając - użyj np. klucza do tarczy do szlifierki kątowej. Najlepiej taki o regulowanym rozstawie bolców to będziesz mógł sobie ustawić jak wygodniej.

Podobne wątki

  1. Osłony klocków i tarcz.
    Utworzone przez Fr4cTiv0 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-01-2014, 23:56
  2. [MiTo] rozmiar tarcz i klocków
    Utworzone przez Paweł&Justi w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-07-2013, 09:40
  3. Prośba o pomoc w wyborze tarcz i klocków
    Utworzone przez siweczek25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-11-2010, 14:12
  4. [146] Wymiary tarcz i klocków
    Utworzone przez kini007 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-04-2010, 14:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory