Witam,
Niedawno stałem się właścicielem srebrnej AR 147 z 2001 roku. Silnik 1.6 105KM.
W związku z tym, że wyczuwam bicie w trakcie hamowania, a z tyłu nie ma już prawie klocków, dodatkowo przy 50-70 km/h z tyłu dobiega pisk, postanowiłem wymienić komplet tarcze+klocki z przodu i z tyłu. I tutaj pojawiają się pewne pytanka:
1. Czy dam sobie radę z wymianą klocków i tarcz, czy lepiej oddać auto do warsztatu? Nie jestem ułomny technicznie, jednak nigdy nie zdarzyło mi się wymieniać akurat tych elementów.
2. Jakiej marki klocki i tarcze polecacie? Chcę wymienić całość, przetaczanie nie wchodzi w grę. Tarcze są zbyt wyżłobione i pordzewiałe, poza tym nowe nie są drogie.
3. Czy do 1.6 105KM na przód podejdą tarcze i klocki z 1.6 120KM? Na allegro jest cała masa wentylowanych tarcz do 1.6 120 KM, a do wersji 105KM tylko niewentylowane - nie wiem czemu. Zakładanie niewentylowanych na przód moim zdaniem jest bez sensu.
No i to chyba tyle
Jak będę miał chwile czasu, to może wrzucę zdjęcia samochodziku.
Pozdrawiam,
Dawid.