Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Temat: Bella umiera, ratujcie!!!!

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Cytat Napisał Vespucci Zobacz post
    A to niby dlaczego? Skoro auto chodzi ale ma problemy z odpalaniem / stabilnością nawet na jałowym to ja polecam taką kolejność sprawdzania:
    - zapłon
    - świece
    - elektryka / kable
    - czujniki
    - ecu
    - a dopiero rozrząd i inne cuda...

    Co złego w ustawianiu rozrządu według prawideł...? Przecież każde kółko ma własną pozycję ... a jeżeli było dobrze i wszystkie koła nie zmieniły położenia to dlaczego ma być źle? Poza tym zarówno koła rozrządu jak i wałków balansujących posiadają własne markery - zwykły "mazak" się może przydać dla "uwidocznienia" pozycji.

    Ja zmieniałem rozrząd ustawiając koła zgodnie z manualem, bez blokad, na "marker" - a raczej oryginalne znaczniki. Oczywiście bez wymiany wariata.
    To najprawdopodobniej udało Ci się wymienić dobrze tylko dzięki szczęściu. Rozrząd w TSie ZAWSZE się wymienia z blokadami, to zmiana któregoś wałka o nawet kilka stopni znacznie wpływa na pracę silnika.

    Odnoście problemu powyższego kolegi, odepnij przepływkę i sprawdź wtedy jak pracuje silnik. Warto też sprawdzić jak wyglądają świece i przewody wysokiego napięcia. Jak już koledzy wyżej napisali warto również sprawdzić masę, poputaj też na forum regionalnym czy ktoś w pobliży Ciebie ma lapka z kabelkiem by odczytać błędy z ECU.
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  2. #12
    1dawidb
    Gość

    Domyślnie

    najpierw rozrząd, potem przepływka, następnie masa silnika. Tak zrób a będziesz cieszyć się włoszką.

  3. #13
    Vespucci
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał aniol_jojo Zobacz post
    To najprawdopodobniej udało Ci się wymienić dobrze tylko dzięki szczęściu. Rozrząd w TSie ZAWSZE się wymienia z blokadami, to zmiana któregoś wałka o nawet kilka stopni znacznie wpływa na pracę silnika...
    Szczęściu? Szczęście nie ma nic do rzeczy. Przecież rozrząd to nie koło fortuny, a ściśle określony mechanizm... Do wymiany powszechnie używa się blokad - owszem. Ale blokady po zdjęciu paska blokują tylko wałki. A co z wałem? Też zakładacie blokady ? Czy wyciągacie świece i czujnik zegarowy w ruch?...
    -- Na poważnie: Każde z kół (zarówno rozrządu, wału, jak i wałków balansujących) posiada znaczniki... a jeżeli nie posiada to można je "wykonać". Oczywiście jeżeli pasek jest zmieniany z "chodzącego" auta z prawidłowo ustawionym rozrządem.

    A co do przesunięciu któregoś z kół "nawet kilka stopni" - to można je przesunąć co najwyżej zgodnie ze skokiem paska (o ząbek) - co spowoduje widoczną gołym okiem zmianę / przesunięcie znacznika - sygnalizujące że mamy "źle"...

    Osobiście uważam blokady za element "zwalniający z odpowiedzialności / myślenia" przy wymianie... do tego wprowadzają konieczność zdjęcia pokrywy i panewek... - co owszem niesie za sobą możliwość sprawdzenia stanu wałków i panewek...

  4. #14
    Administrator weteran Maniak resoraków Avatar Krzyśko
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Kuryłówka
    Auto
    159 SW 1.9 JTS 2006r., 147 1.9 JTD 2004r.
    Postów
    958

    Domyślnie

    Cytat Napisał Vespucci Zobacz post
    Szczęściu? Szczęście nie ma nic do rzeczy. Przecież rozrząd to nie koło fortuny, a ściśle określony mechanizm... Do wymiany powszechnie używa się blokad - owszem. Ale blokady po zdjęciu paska blokują tylko wałki. A co z wałem? Też zakładacie blokady ? Czy wyciągacie świece i czujnik zegarowy w ruch?...
    -- Na poważnie: Każde z kół (zarówno rozrządu, wału, jak i wałków balansujących) posiada znaczniki... a jeżeli nie posiada to można je "wykonać". Oczywiście jeżeli pasek jest zmieniany z "chodzącego" auta z prawidłowo ustawionym rozrządem.

    A co do przesunięciu któregoś z kół "nawet kilka stopni" - to można je przesunąć co najwyżej zgodnie ze skokiem paska (o ząbek) - co spowoduje widoczną gołym okiem zmianę / przesunięcie znacznika - sygnalizujące że mamy "źle"...

    Osobiście uważam blokady za element "zwalniający z odpowiedzialności / myślenia" przy wymianie... do tego wprowadzają konieczność zdjęcia pokrywy i panewek... - co owszem niesie za sobą możliwość sprawdzenia stanu wałków i panewek...
    Tak, u mnie tak rozrząd był zmieniany, wykręcone świece i czujnik kiedy będzie GMP oraz ściągnięta pokrywa zaworów. Poczytaj lepiej o zmianie rozrządu w TS a później się kłóć bo kolego nie masz racji. Widziałem już dwa silniki TS po ustawieniu rozrządu na znaki a później mechanik musiał robić głowicę na własny koszt.
    159 SW 1.9 JTS 16V 2006r.
    147 1.9 JTD 8V 2004r.

  5. #15
    alfaromeo145
    Gość

    Domyślnie

    to musiał robić pan stasio z podwórka

  6. #16
    Ragom
    Gość

    Domyślnie Dzieki wszystkim!

    Witam,
    namierzyłam już polecanego przez Was mechanika z Piaseczna, w tym tygodniu odholuję belle - padła definitywnie!
    Najbardziej wkurza, że napraw nie robił pan Czesio na podwórku, tylko teoretycznie mechanik.
    Wściekła jestem jak cholera, poszło kupę kasy a efektów brak.
    No ale nic,spróbuję jeszcze raz, może uda się wskrzesić bellę!

    pozdrawiam

    Gośka

  7. #17
    alfaromeo145
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ragom Zobacz post
    Witam,
    namierzyłam już polecanego przez Was mechanika z Piaseczna, w tym tygodniu odholuję belle - padła definitywnie!
    Najbardziej wkurza, że napraw nie robił pan Czesio na podwórku, tylko teoretycznie mechanik.
    Wściekła jestem jak cholera, poszło kupę kasy a efektów brak.
    No ale nic,spróbuję jeszcze raz, może uda się wskrzesić bellę!


    Gosiu - jak sama określiłaś -teoretycznie mechanik a praktycznie partacz,,,, im więcej grzebał tym więcej psuł i tyle życzę powodzenia w uzdrowieniu autka
    pozdrawiam

    pozdrawiam

    Gośka












    Gosiu - jak sama określiłaś -teoretycznie mechanik a praktycznie partacz,,,, im więcej grzebał tym więcej psuł i tyle życzę powodzenia w uzdrowieniu autka
    pozdrawiam

Podobne wątki

  1. Sprzęgło/dwumas RATUJCIE!!
    Utworzone przez mlody354 w dziale GT
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 20-11-2015, 20:41
  2. Centralny zamek umiera
    Utworzone przez Dragos w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 15-06-2015, 11:46
  3. [145] Alfa nie odpala ratujcie !
    Utworzone przez ADI_BoXER w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 10-12-2011, 00:53
  4. koledzy ratujcie
    Utworzone przez alfa33 4x4 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-10-2010, 20:26
  5. [156] Zawieszenie umiera???
    Utworzone przez dance1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 22-09-2008, 16:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory