Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: [156] Zawieszenie umiera???

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie [156] Zawieszenie umiera???

    Witam ostatnio po dlugiej trasie wszystko sie rozlatuje, jak na moje oko, z przodu cos skrzypi, tyl przy nierownosciach jak by cos dobijalo albo jak by ktos cegla walil. W szoku teraz jestem bo raczej bylo wszystko oki. Jazda jakies 700 km i normalnie inny samochod, moze i wczesniej sie cos dzialo......niedawno kupilem a byly wlasciciel mogl wszystko nasmarowac jakims szmelcem itd Od czego zaczac? wiadomo cale zawieszenie w Alfie tanie nie jest

  2. #2
    mrutyś
    Gość

    Domyślnie

    jak zaczynasz robić to tak, nie poleca się testować żadnych zamienników co najwyżej to TRW
    jeśli z przodu skrzypi to wahacze górne nie jest to taka aż droga impreza do do 150zł za sztukę powinieneś dostać.
    Ja kupowałem górne firmy FAST w www.autosklep24.pl i zrobiłem na nich już 10 tys. km i jak na razie nic się z nimi nie dzieje.
    Jeśli chodzi o dolne to najlepiej TRW ale FAST też podobno są dobre i słyszałem kilka opinii pozytywnych że po przejechaniu ok 20 tys km nic się z nimi nie dzieje.
    Biorąc pod uwagę że TRW kosztuje z 300zł a FAST coś koło 170y to ja bym chyba wybrał FAST.
    Jeśli chodzi o tył to nie mam pojęcia ale tam jest taniej i prościej niż z przodu bo wahacze poprzeczne dwa z jednej strony i wahacz wzdłużny oraz to samo z drugiej.
    Możliwe też że silentblock'i zwrotnicy koszt takiego czegoś to koło 30-40zł a wymiana coś koło 60-80zł.
    Jak coś tłucze to być może że też z przodu i to albo wahacze dolne albo gumy stabilizatora.
    Ja proponuje jechać do warsztatu na szarpaki i Ci wszystko powiedzą co i jak jest nie tak.
    I później powoli do przodu
    powodzenia i nie załamuj się

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    no dzieki mam nadzieje za jakos to bedzie, w pl z tego zadnego problemu bym nie robil ale daleko od kraju rozne problemy, zlapac dobry warsztat, no i znac nazwy czesci itd...

  4. #4
    mrutyś
    Gość

    Domyślnie

    no może się nie rozleci nim do Polski dojedziesz no chyba że w innym kraju to dłuższy pobyt.
    a całe zawieszenie to tak
    przód
    - 2 wahacze dolne (prawy i lewy)
    - 2 wahacze górne (prawy i lewy)
    - 2 łączniki stabilizatora
    - 2 gumy stabilizatora (sam stabilizator to kawałek złomu jest o wiele droższy niż gumy a nie ma potrzeby aby go wymieniać na nowy) gum lepiej nie kupować bo w Polsce każdy warsztat od AR ma na to jakiś patent mi np. zrobili za 300zł bez gum tylko jakimś swoim patentem i wiem że mało który warsztat chce założyć oryginały wolą poliuretany albo jakieś swoje rozwiązania.
    to tyle z przodu a tył
    - 2 wahacze wzdłużne (prawy i lewy)
    - 4 wahacze poprzeczne (przedni przedni i tylny tylny, jeden przed drugi za kołem oczywiście po dwa na jedna stronę)
    - 2 silentblock'i zwrotnicy (zwane też tulejką) po jednym na stronę i z tego co wiem to kolega Belfer27 też mu ta tulejka sie tłukła
    może coś jeszcze na razie mi nie wiadomo

    Aby zrobić tanio to omijaj ASO
    ale też najlepiej aby ktoś kto to robi miał do czynienia już kiedyś z AR i nie tylko na zdjęciu ją widział DD

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Ja dzisiejszego dnia zmieniłem dolny wahacz (prawy) po raz drugi w okresie użytkowania tej alfy. Co ciekawe wytrzymał 60 tyś nie byle jakiej jazdy po naszych cudnych drogach. Biorąc pod uwagę, że nie miał lekko pod moją wodzą to wynik jest wprost rewelacyjny! Zaznaczam jednak że mam opony 205/55/16 i seryjne zawieszenie więc jest to też czynnik wspomagający tak długie przebiegi ale przede wszystkim jest to produkt TRW, która to marka znów powraca do swojej renomy sprzed lat i jak widać mimo niezbyt niskiej ceny opłaca się w nie zainwestować. Pozdrawiam.

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Wielkie dzieki, to cos juz wiem na temat zawieszenia :roll: moje ostatnie doswiadczenia to audi i seaty, jeszcze jak ktos cos wie to tlumaczenie nazw na angielski bo w tej chwili bardzo to by mi sie przydalo

    Pozdrawiam

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    A co myslicie o tym zakupie? http://cgi.ebay.co.uk/ALFA-ROMEO-147...3286.m20.l1116

    musze zaczac czesci skladac i to mi wpadlo, a moze ktos obeznany napisze od czego zaczac itd

    Pozdrawiam

  8. #8
    Irokez
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27
    Ja dzisiejszego dnia zmieniłem dolny wahacz (prawy) po raz drugi w okresie użytkowania tej alfy. Co ciekawe wytrzymał 60 tyś nie byle jakiej jazdy po naszych cudnych drogach. Biorąc pod uwagę, że nie miał lekko pod moją wodzą to wynik jest wprost rewelacyjny! Zaznaczam jednak że mam opony 205/55/16 i seryjne zawieszenie więc jest to też czynnik wspomagający tak długie przebiegi ale przede wszystkim jest to produkt TRW, która to marka znów powraca do swojej renomy sprzed lat i jak widać mimo niezbyt niskiej ceny opłaca się w nie zainwestować. Pozdrawiam.
    Hej.
    A ja mam opony 205/60R15 na alusach i w zeszłym roku w marcu wymieniłem najpierw prawy wachacz aby szybko bo makabra - więc trafił się OCAP, jakoś po miesiącu lewy na spokojnie założyłem oryginał z allegro.
    We wtorek jadę wymienić tego OCAP na nowy bo się rozpadł przegub - zrobiłem nim 12 tysięcy km. Wymieniam też tulejkę tylną na lewym wahachu oryginalnym.

    Większość czasu auto przejechało po Wałbrzychu.
    Także już wiecie jakie tragiczne drogi tu mam. Zazdroszczę, żę wam zawiecha 60tyś wytrzymuje.
    PS w Megance tez co około 15tyś wymieniałem przeguby i inne duperele.

    Pozdrawiam.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Irokez, Jeśli zakupiłeś OCAP to nie tylko drogi są winne szybkiej wymianie a jego jakość (górna półka to to raczej nie jest...). Proponuję jeździć tylko na TRW i wtedy też będziesz jeździł dłużej na jednym komplecie. Pozdrawiam.

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    dance1, Wytłumacz dlaczego chcesz eksperymentować w kwestii zawieszenia skoro już dostałeś odpowiedź moim zdaniem jasną i konkretną!?
    Kup sobie ten zestaw z Ebay a potem znów będziesz następną osobą, która narzeka, że się sypie po 15 tyś...
    Skoro zestaw TRW dolnych i górnych wahaczy kosztuje w Polsce około 900 zł to po co szukać zamienników za cenę minimum 600 zł (z przesyłką tyle Cię wyjdzie komplet z aukcji, którą podałeś w linku) i ryzykować że na 99% nie wytrzymają nawet połowy przebiegu fabrycznego wahacza lub z TRW? (pomijam tutaj koszty ponownej wymiany wahaczy i kłopotów ze stukami i luzami zawieszenia).
    Pozdrawiam.

Podobne wątki

  1. Centralny zamek umiera
    Utworzone przez Dragos w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 15-06-2015, 11:46
  2. Umiera selespeed, albo skrzynia biegów
    Utworzone przez Kapsel w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 14-07-2014, 19:55
  3. Częstochowa...pomocy miasto umiera.
    Utworzone przez PeterSkY w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 04-12-2013, 22:43
  4. [146] Bella umiera, ratujcie!!!!
    Utworzone przez Ragom w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 16-08-2011, 09:53
  5. Syczenie pod tylnym siedzeniem. Pompa paliwa umiera?
    Utworzone przez destikero w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-04-2009, 19:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory