Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: przelot

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Jest w końcu jakiś gotowy przepis na zastąpienie czymś kata?? Mam zamiar wymienić cały odcinek od portek do pierwszego tłumika bo jest w rozsypce i coś zaczyna już sobie wesoło brzęczeć przy pewnych obrotach. Chcę przy tej okazji pozbyć się katalizatora tylko nie wiem co zrobić zamiast niego żeby moc i moment pozostały w normie.

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar Artas 155
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Warszawa/Gródek
    Auto
    Alfa Romeo 155 2.0 16V/Alfa Romeo 155 1.8 8V i FC 20VT
    Postów
    1,157

    Domyślnie

    Ja zrobiłem cały wydech na dwóch tłumniorach,średnica 60.ostatni na wzór oryginalnego.Jeżeli chodzi o barwę głosu Alfy to na wolnych jak serja,a podczas jazdy tak od 3 tysi zaczyna troszkę głośniej mówić.jest też założony stożek na ciut dłuższym dolocie.nie byłem,nie chamowałem Alfy ale napewno zrobiła się bardziej żwawa.TS 2.0 16v!

  3. #13
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar vtunerek
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Zgierz
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.7 TS 8V 115KM 1994r. :)
    Postów
    141

    Domyślnie

    Ja u siebie wywaliłem katalizator bo już był w rozsypce wstawiłem normalną rurę przelotową i wydaje mi się że jest trochę żwawsza i spalanie się zmiejszyło o 1l na 100Km
    Alfa Romeo 155 1.7 TS 8V 115KM

  4. #14
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    można wywalić kata i środkowy (ten 'trojkątny') ale o ile środkowy nie wpływa za bardzo nie dźwięk o tyle rura albo samo wytłuczenie kata powoduje to nieprzyjemne metaliczne dudnienie. Dlatego powinno tam sie wspawać tłumik przelotowy ale pojemnością zbliżony do kata (na razie nie znalazłem takiego na alle).

    Dobry (cichy) tłumik przelotowy powinien rurę perforowaną mieć obwiniętą wełną metalową nierdzewną a dopiero później wszystko potraktowane wygłuszeniem i taki to chyba tylko na zamówienie można zrobić.

    Jeździłem trzema 155 bez kata i różnicę widać gołym okiem (mimo że moja miła lepszą komprechę) na korzyść tych bez - lepszy ciąg, lepsza dynamika na wysokich obrotach.

  5. #15
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar mac1us
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków Radziszów
    Auto
    Lancia Delta 2,0 16vt 4x4
    Postów
    219

    Domyślnie

    Jeśli katalizator jest zapchany to rzeczywiście będzie odczuwalna różnica na korzyść. Teoretycznie patrząc robić tego nie wolno, bo auto nie powinno przejść przeglądu...
    Sprawa wydechu w silnikach wolnossących wcale nie jest taka prosta i łatwa chcąc zrobić to dobrze i mieć jakąś korzyść pasowałoby wszystko policzyć, pomyśleć, zazwyczaj efekt jest odwrotny od zamierzonego. Różnica jest odczuwalna, ale jest to raczej siła sugestii, bo auto ma inny dźwięk.
    Dużo łatwiej jest w silnikach z turbo, bo można powiedzieć, że im luźniej tym lepiej, ale znów bez przesady.
    Kolejnym plusem turbo jest to, że auto jest dużo, ale to dużo cichsze. Teraz moja Delta jest tylko na 2 tłumikach przelotowych bez katalizatora, średnica 2,25 cala i na wolnych obrotach jest dość głośno, ale jak się jedzie i turbo zaczyna pompować wydech się wycisza.

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Dlatego zapytałem - co zrobić żeby nie stracić, bo żeby zdobyć to cały wydech muszę wymienić

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar sikor155
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    łódz(Śródmieście)
    Auto
    AR 155 V6,156 1,8 16v
    Postów
    906

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nicolo Zobacz post
    jak wywalisz kata i tłumiki to wyobraź sobie podróż kilkaset kilometrów na wakacje takim autem. masz dość? jesli nie to wyobraź sobie reakcje żony i dzieci. na wszystko trzeba patrzec tak aby plusy nie przysłoniły nam minusów
    nie jest zle.Ja posiadam w mojej v-ce dwie strumienice i rure 2,5 cala i końcowy sportowy.
    Ostatnio edytowane przez sikor155 ; 30-08-2011 o 08:46
    Aktualnie AR 166
    3,0 24v 99
    3,0 24v 04

    Były AR 155 1,8 8V 97R
    AR 155 1,8 FORMULA 94
    AR 155 1,8 16V 98R
    AR 155 2,5 TD 97R
    AR 155 2,0 8V
    AR 146 1,4 16V 98R
    AR 146 1,4 BOXER 96R
    AR 156 1,8 16V
    AR 155 2,0 8V

  8. #18
    Marcin 89
    Gość

    Domyślnie

    Witam

    U mnie katalizator był w rozsypce i został wycięty i zastąpiony rura i jest ok. Posiadam tez wydech końcowy supersprint i wrażenia akustyczne się prawie wcale nie zmieniły

  9. #19
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 155 V6 - była
    Postów
    208

    Domyślnie

    Cytat Napisał bobryt Zobacz post
    u mnie nie ma kata i środkowego tłumika od 3 lat i wszystko śmiga. dźwiek jest nieznacznie donośniejszy, moc ciut większa. dodam tylko że auta za mną nie mają przyjemnego zapachu
    Tu sie zgodze, po wywaleniu kata czasem wali bardzo niefajnie, szczegolnie jak jest ciepło
    Moze mam juz wywalony węch przez moja prace w chemikaliach ale to tak troche jak spalenie gazu w LPG śmerdzi

    ---------- Post added at 16:57 ---------- Previous post was at 16:50 ----------

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    można wywalić kata i środkowy (ten 'trojkątny') ale o ile środkowy nie wpływa za bardzo nie dźwięk o tyle rura albo samo wytłuczenie kata powoduje to nieprzyjemne metaliczne dudnienie. Dlatego powinno tam sie wspawać tłumik przelotowy ale pojemnością zbliżony do kata (na razie nie znalazłem takiego na alle).

    Dobry (cichy) tłumik przelotowy powinien rurę perforowaną mieć obwiniętą wełną metalową nierdzewną a dopiero później wszystko potraktowane wygłuszeniem i taki to chyba tylko na zamówienie można zrobić.

    Jeździłem trzema 155 bez kata i różnicę widać gołym okiem (mimo że moja miła lepszą komprechę) na korzyść tych bez - lepszy ciąg, lepsza dynamika na wysokich obrotach.
    Faktycznie po wywaleniu wnetrzności kata słychać metaliczny dzwiek, ale to tylko jak sie wchodzi na obroty i wg mnie nie jest to jakos mega szpecące.
    Wydech nie zrobił sie przez to głośniejszy ogólnie .

Podobne wątki

  1. [147] Przelot + montaż końcówki
    Utworzone przez FiXER[k] w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 22-06-2017, 19:10
  2. [156] 1.9 jtd przelot
    Utworzone przez Ziber w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-02-2015, 23:01
  3. Przelot prosty
    Utworzone przez GoldeNx3 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-09-2013, 21:43
  4. [145] kat / strumienica / przelot
    Utworzone przez Klakierr w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 07-09-2013, 12:44
  5. [146] przelot do 1.7 16v bx
    Utworzone przez wnt146 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 27-02-2009, 21:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory