Strona 67 z 126 PierwszyPierwszy ... 17575859606162636465666768697071727374757677117 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 661 do 670 z 1257

Temat: Falujace obroty w TS

  1. #661
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał motofan Zobacz post
    No z tym falowaniem idzie kur**cy dostać. Wymieniłem sondę, przepływomierz, kolektor ssący, rurę gumową, świece, uszczelki, opaski, zaworek odmy nowy, dolot czyszczony, przepustnica czyszczona, reset robiony i pozostaje przyzwyczaić się już chyba do falowania.

    Myślę że tak jak napisł Darek2116 może mieć wpływ serwo hamulca ale nie musi. Ja mieszkam na wzniesieniu ulicy. Samochodem ustawiam się że jak wsiądę do auta, to na luzie jadę swobodnie w dół ulicy aż do skrzyżowania. Zjeżdżając nie używam na początku hamulca, a jednak faluje podczas toczenia, a gdyby było serwo to nie używając hamulca nie powinien falować. Chyba pozostaje kupić DIESLA panowie.
    Ciekawe co by było, gdybyś wymienił jeszcze przepustnicę i krokowca - na nowe.
    Jeśli falowanie nadal by występowało to już chyba tylko pozostałaby reklamacja do Boscha na oprogramowanie sterownika.

  2. #662
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - nie tak łatwo z ta reklamacją.
    - jak była akcja w ASO upgradu oprogramowania (2000 - 2001 rok ) to chyba właściciel tej alfy się nie załapał.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #663
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Wpadam tylko na moment, bo mam JTSa. W mojej 147 TS żadnych falowań nie było. 2001 r. przebieg przy sprzedaży ok. 70 kkm, od nowości w rodzinie.

    1. Wgranie softu nowszego jest możliwe. Musisz zadzwonić do ASO da WAwy, prosić o rozmowę z mechanikiem, podać rok i silnik i Ci powiedzą czy teoretycznie można Jeśli uzyskasz info, że teoretycznie można – dzwonisz do swojego ASO i mówisz ile będzie kosztowało, bo wiesz, że można jak jest nowszy. Potem jedziesz i się okaże. Ja tak zrobiłam, ale dla mojej nie było nowszego softu. Zawsze dzwonię najpierw do Wawy.

    2. W przypadku serva – nieszczelność wg mnie obroty będą się zawieszały i to być może dość wysoko w momencie naciskania na pedał hamulaca. Lewe powietrze będzie zwiększało obroty mimo, że mieszanka będzie zubożona, aż do zatrzymania lub kilkakrotnego naciśnięcia hamulca. Z drugiej strony może coś (jakiś czujnik) spowoduje, że będą obniżane obroty, a potem znowu zwiększane i da to efekt falowania, ale tego nie wiem. Ponadto raczej wtedy hamulce nie będą jak brzytwa, to jednak servo hamulca. W JTS servo ma trzy wymienne pierścienie - jeden pierścień łączący z pompą ham. I dwa siedzące w nim niewielkich rozmiarów. Jak to wygląda w TS – nie wiem. Przy uszkodzonym przewodzie podciśnieniowym nieszczelność będzie stała i naciskanie hamulca nic nie zmieni. Tak sądzę. Rozważałam u siebie, bo mi się wieszały na 1500, ale nie miało to związku z naciskaniem hamulca i działo się tylko na luzie. Mało tego przy wciśniętym sprzęgle na luzie się nie zawieszały. U mnie winny był zespół przepustnicy, co sprawdziłam empirycznie przez zamontowanie nowej. Złego był to początek… I tu też nie wiem do końca, bo w sumie wrzucając na luz na wyższych obrotach ECU odłącza wtryski, w sensie sterowanie, przepustnica zamknieta i obroty lecą, a silnik pracuje otrzymując jakąś niezbędną minimalną ilość paliwa z map. To załączenie powrotne odbywa się różnie w różnych samochodach, generalnie między 1300, a 1700 rpm. I teraz nie wiem czy w JTS przy 1500 rpm – załącza sterowanie wtryskami z powrotem, uchyla niezbędnie przepustnicę i dlatego dupa, wisiały???? Czasami nawet bujnęło w dół i znowu podbiło do 1500 i zwis. Możliwe, że miało to związek z włączeniem lub wyłączeniem wentylatora.

    3. W kwestii tej pierwszej związanej z włączaniem wentylatora, to dziwne, że obroty rosną. Normalnie mają nieznacznie spaść w JTS max o 25 rpm w czasie 2-6 ms (niezauważlanie dla oka), bo przy zmianie obciążenia (klima, wentylator, włączenie świateł) – redukuje na moment dawkę paliwa. Zdaje się, że u Ciebie jest odwrotnie, czyli ta regulacja nie działa. A za to odpowiada chyba silnik krokowy w silniku typu TS w sytuacji, którą opisałeś? U mnie nie ma odmy i na jałowym przepustnica jest otwierana w jakiejś pośredniej pozycji w celu utrzymania obrotów biegu jałowego. Obroty utrzymuje wtedy ECU na podstawie odczytu z czujników – pedału przyspieszenia, halla i temperatury. + w układzie elektroniczna przepustnica także przepływomierz. W razie, gdy obydwa czujniki na przepustnicy padną, ich rolę przejmuje czujnik halla. Lecz co się wtedy dzieje w sensie objawowym – niestety nie wiem.

    4. Opiszę Ci jak u mnie się działo w czasie czyszczenia kolektora ssąego. Pan mi wytłumaczył, że maszyna dozuje po dwie krople płynu i stopniowo rozpuszcza nagary i odsysa potem, cały zabieg trwa 1 godzinę – tylko na kolektor. Wpiął się wejściem od rury z servo. W trakcie jak czyścił kolektor ssący dziwne się działy rzeczy – mianowicie jak się wyłączał wentylator to przypadały obroty, a potem je zwiększała, pytał, czy tak jest normalnie, ale nie zauważyłam w czasie jazdy czegoś takiego. Na jałowym poza samochodem dźwiękowo było słychać, że jak się wentylator wyłączał, to przygazowywała jakby. Na jego jakimś miernuku – jak się wentylator wyłączał, to spadały obroty do 830 i rosły do 900. To się działo jak maszyna czyściła. Sugerował, że zespół przepustnica – nie daje rady szybko zareagować na zmianę obciążenia. Ale, że układ kompensuje w końcu to nie ma błędów. Tak samo sugerował, że to co mi się dzieje z obrotami na luzie, że zawieszają się na 1500 i spadają w zasadzie jak autko się zatrzyma, że też to samo. Radził najpierw zrobić adaptację przepustnicy. Nie miał chwilowo softu do resetu parametrów adaptacyjnych, więc ruszyłam do ASO. Ku mojemu zaskoczeniu w badaniu centralki odnaleźli błąd p505 – brak idle speed control i nieco za wysokie obroty biegu jałowego – 900 i falowały co jakiś czas 840 – 900, a na obrotościomierzu nic widać nie było, że pływają. Ale na kierownicy na jałowym trochę mrowiło. Wykasowali, zrobili reset – było ok, za wyjątkiem tego wieszania się obrotów na luzie, bez sprzęgła. Ze sprzęgłem na luzie ok. Po 2000 km pojechałam na sprawdzenie – było ok. obroty na jałowym 850, stabilne. No a potem szybka decyzja zakup nowego zespołu przepustnicy – i znikło to zawieszanie obrotów na luzie + parę innych ekstra. Ciekawe jest też to, że nowa przepustnica nie wymagała resetu p.a. , po zamontowaniu było ok. Szurnełam na reset na wszelki wypadek, ale to niczego nie zmieniło.

    5. Ja myślę, że silnik krokowy może płatać takie figle, a jak na jałowym faluje zauważalnie dla oka to już jest totalna klapa. Wcześniej może, może się zawieszać. Kto wie? Jak już wykluczysz soft, można też rozważać podstawienie całego zestawu nowego. Wtedy ewidentnie wykluczysz, że to nie to.

    Naukowo nie potrafię tego wyjaśnić, ale empirycznie wychodzi mi, że dziadostwo zwane korpusem przepustnicy, może zachowywać się dziwacznie. Sprawa dlaczego wciśnięcie sprzęgła na luzie eliminowało zawieszanie się obrotów nadal tego nie rozumiem. Czegoś zapewne nie wiem. Jedyne co przychodzi mi do głowy, to zmiana obciążenia, na to, na którym było stabilnie, ale to pewnie bez sensu.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 30-08-2011 o 20:36

  4. #664
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Mój też nie faluje, jak wiesz.
    Co prawda mam zmieniony kolektor na metalowy i odmę z zaworkiem zwrotnym własnej roboty, ale nie faluje - ma tylko nieco większe wolne obroty i za nic nie mogę ich zmniejszyć.
    Ale na plastiku też nie falował.
    Na jaki kolektro wymiweniłeś??
    Przymierzam się żeby założyć kolektor ssący (metalowy) z 2.0 155.
    Nie wiem tylko czy rozstawy wszystkich baranów itd są takie same
    oraz co zrobić z zaworem dwuko0morowym.
    Mozna go od tak sobie wyrzucic z kolektora nie wypinając go???
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  5. #665
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    A jak odepnie sie elektrozawor od oparow paliwa,znajdujacy sie zaraz za przepustnica to powinna sie zmienic praca silnika?
    U mnie nic sie nie zmienia.Test-kilka kilometrow oczywiscie temperatura odpowiednia-zmienne warunki-brak zmian
    Ciezko go wymontowac bez sciagania kolektora.Czy w Alfadiag albo innym programie jest test tego zaworka i ewentualnie tego od klapy zmiennej dlugosci?

  6. #666
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Sam sie zastanawiam na jakiej zasadzie działa ten zawór przewietrzania baku.
    Tez go kiedys wypinałem itd bo chciałem wykluczyc nieszczelnosciz nim zwiazane.
    Po odpieciu ni9c ise nie zmieniło tylko wyskoczył mi bład. Skasowałem go Alfadiagiem
    W alfadiagu jest test tego zaworka i zaworu dwukomorowego oraz innych elektrycznych podzespołow silnika.
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  7. #667
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ten zawór jest normalnie zamknięty.
    - dlatego nalezy podac U do niego aby zadziałał.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #668
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał czesany Zobacz post
    Sam sie zastanawiam na jakiej zasadzie działa ten zawór przewietrzania baku.
    Tez go kiedys wypinałem itd bo chciałem wykluczyc nieszczelnosciz nim zwiazane.
    Po odpieciu ni9c ise nie zmieniło tylko wyskoczył mi bład. Skasowałem go Alfadiagiem
    W alfadiagu jest test tego zaworka i zaworu dwukomorowego oraz innych elektrycznych podzespołow silnika.
    Ten zawór służy tylko i wyłącznie do spalenia par paliwa nagromadzonych w filtrze par paliwa.
    Ten zawór jest sterowany przez ECU i jest otwierany w momentach, kiedy można podać bogatą mieszankę.
    Dlatego po odłączeniu wtyczki nic się nie będzie działo, tylko ECU zarejestruje błąd.
    A kolektor metalowy zastosowałem z alfy 145 - 1,4TS.
    Akurat rozstaw baranów pasował, ale średnice i inne elementy trzeba było dostosować, więc było z tym trochę roboty.

  9. #669
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - ten zawór jest normalnie zamknięty.
    - dlatego nalezy podac U do niego aby zadziałał.
    Wiem wiem, że trzeba przyłożyc napięcie do niego.
    Pytanie mam takie: czy w tym zaworze jest jakis zaworek zwotny, który trzyma cisnienie gdy nie ma napięcia??
    Gdy wyjąłem go na wierzch i dmuchnałem w niego ustami to bez napiecia puszczał powietrze w jedną i drugą stronę.

    Oprócz tego mam taki e coś, że za każdym razem gdy otwieram wlew paliwa to opart uciekają na zewnątrz.


    Jakie negatywne bądź pozytywne skutki może mieć wymiana plastikowego na aluminiowy kolektor ssący i wyrzucenie zaworu dwukomorowego??
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  10. #670
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    u mnie też bucha oparami na zewnątrz i to całkiem mocno

Podobne wątki

  1. [145] falujace obroty
    Utworzone przez poziomka w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-12-2012, 09:21
  2. falujace obroty
    Utworzone przez dawmaj w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 20-02-2011, 09:07
  3. falujace obroty, zdjełem zaworek i obroty nie faluja
    Utworzone przez nerlo1991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 08-12-2009, 22:19
  4. falujace obroty
    Utworzone przez FacesOfDeath w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-09-2009, 19:35
  5. Falujace obroty 146 1.4 TS
    Utworzone przez doggy w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 17-03-2007, 14:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory