Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Błąd P0215 - usunięcie usterki Alfa 156 1,9JTD 105KM

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Unhappy Błąd P0215 - usunięcie usterki Alfa 156 1,9JTD 105KM

    Witam.
    Od tygodnia jestem posiadaczem Alfy 156 1,9JTD 105KM z 1999r. i dziś po podłączeniu pod komputer wyskoczyły dwa błędy:
    1. P0380 "Obwód grzałki /świecy żarowej - usterka" oraz
    2. P0215 "Elektromagnes/cewka odcięcia silnika - usterka" - opisy błędów oczywiście znalezione na forum.

    Mam pytanie: o ile pierwszy błąd to pewnie świece do wymiany to jeżeli chodzi o drugi to nie wiem od czego zacząć.
    Szukając w internecie znalazłem też inny opis tego błędu w poście kolegi z forum:
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...jtd_110km.html.

    Czy ktoś może powiedzieć czego dokładnie dotyczy błąd i co ewentualnie można sprawdzić.
    Znalazłem jeszcze opis niestety w języku angielskim i mam małą prośbę jeżeli ktoś znajdzie chwilę to czy mógłby to przetłumaczyć
    http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/122/OBD-Error-Code/P0215/Diagnostics/Alfa-Romeo/Default.aspx

    Przeszukując forum znalazłem kilka problemów z tym błędem jednak nigdzie nie było napisane od czego zacząć.
    Dodam że auto podczas przyspieszania potrafi złapać dołek mocy między 2800-3100 obrotów.Czy te dwie rzeczy mogą być ze sobą powiązane?

    pozdro
    krzyzie

    Ostatnio edytowane przez krzyzie ; 08-09-2011 o 18:24
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Pierwszy bład oznacza spaloną swiecę żarową - wymienia się komplet, a odnosnie drugiego to już tam napisałem:
    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Niewłaściwe cisnienie paliwa na listwie wtryskowej,więc albo pompa do regeneracji (czasami pomaga czyszczenie regulatora ciśnienia i wymiana filtra paliwa), albo lejące wtryskiwacze
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Pierwszy bład oznacza spaloną swiecę żarową - wymienia się komplet, a odnosnie drugiego to już tam napisałem:
    Czyli opis błędu P0215 "Elektromagnes/cewka odcięcia silnika - usterka" też dotyczy pompy?
    Czy ewentualnie maksymalnie zatkanym fiiltr paliwa też może być przyczyna tego błędu? W sobotę będę wymieniał wszystkie filtry i olej.

    Ewentualnie gdzie szukać tego regulatora ciśnienia?
    pozdro
    krzyzie
    Ostatnio edytowane przez krzyzie ; 08-09-2011 o 19:18
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar dafi1985
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Nowogard, Poland
    Auto
    Była: Alfa 156 1.9 JTD 105KM '99 r, jest Nissan Primera '03 1.9 dci
    Postów
    292

    Domyślnie

    Regulator ciśnienia masz na pompie wysokiego ciśnienia przy silniku. To do niego dochodzą kable
    Alfa jest jak prawdziwa piękna Włoszka - może być czułą matką i namiętną kochanką, ale jeśli przez chwilę ją zaniedbasz, może natychmiast stać się kapryśna...

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzyzie Zobacz post
    Czyli opis błędu P0215 "Elektromagnes/cewka odcięcia silnika - usterka" też dotyczy pompy?
    Czy ewentualnie maksymalnie zatkanym fiiltr paliwa też może być przyczyna tego błędu? W sobotę będę wymieniał wszystkie filtry i olej.
    krzyzie
    To obejrzyj olej, jak wtryski leją, to chyba powinno coś być widać.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzyzie Zobacz post
    Czyli opis błędu P0215 "Elektromagnes/cewka odcięcia silnika - usterka" też dotyczy pompy?
    ....
    W silniku JTD nie ma elektrozaworu odcinającego paliwo dopływające do silniką - jego rolę pełni regulator ciśnienia
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    W silniku JTD nie ma elektrozaworu odcinającego paliwo dopływające do silniką - jego rolę pełni regulator ciśnienia
    Maciek-156wielkie dzięki za naprowadzenie.
    W sobote zabiorę się za czyszczenie regulatora.
    Dzisiaj przed pracą udało się podłączyć i uruchomić Unidiaga - ciśnienie na wolnych obrotach wymagane 300bar wytwarzane 300. Przy zwiększaniu obrotów wartość wytwarzana nadążała za wymaganą - niestety nie mam porobionych zrzutów gdyż padła bateria w laptopie.
    Czy ktoś się orientuje jakie powinno być na wolnych dla silnika 1,9JTD 105KM?

    Jeżeli ktoś by szukał poniżej wkleję tekst przetłumaczony amatorsko (podziękowania dla Jędrzeja ) na temat błędu P0215 - jeżeli są jakieś błędy bardo proszę o skorygowanie.

    Oryginał ze strony:
    ttp://forum.mopar1973man.com/threads/2561-P0215-Fuel-Injection-Pump-Control-Circuit

    Tłumaczenie:
    P0215 - Pompa paliwa obwodu sterowania
    P0215 Pompa obwodu sterowania pompy paliwa.

    Awaria przekaźnika pompy paliwa układu sterowania.

    Wskazania i ustalone warunki
    Działanie pompy paliwa jest obserwowane z włączonym zapłonem.
    DTC będzie ustawiony, jeśli wykryto zasilania na sterowniku pompy paliwa z włączonym zapłonem.

    Możliwe przyczyny
    • Przerwana masa przekaźnika pompy paliwa
    • Przekaźnik pompy paliwa
    • ECM uziemienie przerwane
    • Obwod sterowania przekaźnika pompy paliwa przerwany
    • Zwarcie do masy obwodu sterowania przekaźnika pompy paliwa
    • ECM

    Testowanie
    1. Wyłączyć zapłon. Usunąc przekaźnik pompy paliwa od zasilania skrzynki bezpieczników i przekaźników – ang. PDC. PDC znajduje się w komorze silnika w narożniku od strony kierowcy. Podłącz 12-woltową żarówkę między napięcie akumulatora i zagłębienie nr 85 w PDC (czarny przewód przekaźnika pompy paliwa). Jeżeli żarówka świeci jasno, przejdź do następnego kroku. Jeśli żarówka nie świeci jasno, napraw uszkodzony czarny przewód od zagłębienia 85 w PDC a uziemieniem. Masa jest umieszczony na błotniku od strony kierowcy

    2. Zwróc uwagę, które zaciski przekaźnika pompy paliwa odpowiadają zagłębieniom w PDC.Używając miernika, zmierz opór między zaciskami przekaźnika pompy paliwa, które odpowiadają zagłębieniom nr 85 i 86 w PDC. Jeśli oporność przekaźnika pompy paliwa jest pomiędzy 40-100 omów, przejdź do następnego kroku. Jeśli oporność nie jest w granichach 40-100 omów, wymienic przekaźnik.

    3. Upewnij się, że zapłon jest wyłączony. Odłącz złącze wiązki modułu ECM. ECM znajduje się po stronie kierowcy pod maską silnika, przed pompą transferu paliwa i zawiera 50-pin wtyczkę. Podłącz żarówkę między napięcie akumulatora a zaciski nr 30 i nr 49 (czarny / brązowy przewody) na złączce ECU. Jeśli światło jest jasne w obu terminalach, przejdź do następnego kroku. Jeśli światło nie świeci jasno w każdym terminalu, naprawy uszkodzony obwód uziemiający Czarny / brązowy drutu między ECM i uziemieniem. Masa znajduje się na zacisku ujemnym akumulatora.

    4. Upewnij się, przekaźnik pompy paliwa jest jeszcze usunięty z PDC i ECM jest nadal odłączony. Korzystając z miernika, zmierz oporność między brązowo białym przewodem między zagłębieniem nr 86 w PDC przekaźnika pompy paliwa i terminalu nr 36 na złączu ECM. Jeżeli rezystancja jest mniejsza niż 10 omów, przejdź do następnego kroku. Jeśli opór jest 10 omów lub większy, naprawy uszkodzony brązowo biały przewód między PDC i ECM.

    5. Upewnij się, przekaźnik pompy paliwa jest jeszcze usunięty z PDC i ECM jest nadal odłączony Korzystając z miernika, zmierz oporność między uziemieniem i zagłebieniem nr 86 (brązowo biały przewód) w PDC dla przekaźnika pompy paliwa. Jeśli opór wynosi 100 omów lub więcej,wymień ECM. Jeżeli rezystancja jest mniejsza niż 100 omów, naprawy przewód idący do uziemienia brązowo biały między PDC i ECM.




    Maciek-156 czy sądzisz że ten opis może pomóc - i czy opisane usterki też mogą powodować błąd?

    pozdro
    krzyzie
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Śmiało możesz też iść tym tropem
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Witam.
    W sobote walczyłem z zaślepieniem EGR, czyszczeniem regulatora ciśnienia, czyszczeniem dolotu i kilkoma innymi rzeczami.
    Na sam koniec podłączyłem FES i jedyny błąd jaki pozostał to nieszczęsne P0215. Zabrałem się za sprawdzanie połączeń według opisu w wcześniejszym poście, ale za nic nie mogę zlokalizować złącze wiązki modułu ECM kostka 50PIN.

    Czy ktoś orientuje się gdzie znajduje się w moim autku 1,9JTD 105KM?

    pozdro
    krzyzie
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  10. #10
    Użytkownik Ogier Avatar firstone
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Alfa romeo 166 2.4 jtd
    Postów
    189

    Domyślnie

    Jeżeli to komuś pomoże to w mojej AR 166 2,4 jtd cf3 pojawił się podobny błąd P0215. Dodam że błąd pojawił się po tankowaniu kiedy nieomyślnie zjechałem bak paliwa do zera, dosłownie do zera.
    Po zatankowaniu auto nie chciało zapalić. Za drugim razem odpaliło. Do tej pory błąd się nie pojawił a samochód pali praktycznie od pierwszego kopa.

Podobne wątki

  1. Zapytanie o przepływkę Alfa 156 1.9jtd 105km
    Utworzone przez Michal74 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-03-2015, 19:22
  2. [147 / 1.6 TS / 105KM] Układ hamulcowy + inne usterki.
    Utworzone przez MsOnlyP w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14-07-2014, 20:41
  3. Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 25-06-2012, 09:17
  4. kolo dwumasowe alfa 156 1,9jtd 1999r 105km
    Utworzone przez iwona22p w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-08-2010, 11:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory