Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Dziwna TURBODZIURA :| 2,4 JTD

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar NightDay
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Zgorzelec/Gunzburg DE
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 119kw ROSSO
    Postów
    514

    Domyślnie Dziwna TURBODZIURA :| 2,4 JTD

    Koleżanki i koledzy...Nie wiem czy to normalne ale mam taki dziwny przypadek a mianowicie.
    Kiedy przyspieszam z 2ki lub 3ki załącza mi sie TURBO w okolicach 3000obr i ciągnie hmm do około 4000obr a potem do 5000 już jakby nie chodziło tzn.auto ciągnie ale jakby spada ten mocny "ciąg".Odnoszę wrażenie jakby TURBO po załączeniu miało ciągnąć cały czas w górę...<myśli>Poza tym wszystko chodzi ok nie dymi itd.Przypomnę tylko że auto jest zawirusowane zatem ze 136 jest gdzieś 180kucyków.Zatem reasumując powyzej 4000obr mam taki sam ciąg mniej więcej jak do 2500obr.Czy aby to normalne?Zmieniałem ostatnio rozrząd , olej i filtry lecz nie sądzę by miało to jakieś znaczenie??...

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar kenobi
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    lubin
    Auto
    156 FL 2.4 20V Mjtd
    Postów
    860

    Domyślnie

    mysle ze normalne, cos wysoko to turbo pompuje troche
    ..... powered by www.cinsoft.pl

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar karsto1982
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2,0 20v
    Postów
    491

    Domyślnie

    mi rowniez wydaje sie ze zdecydowanie za wysoko turbina zaczyna ladowac...Wedlog hamowni mi zaczyna juz dostawac kopa od 1600 obr/min i ciagnie dalej ladnie... mam 2,4 140 KM z chipem na 167\374

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar NightDay
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Zgorzelec/Gunzburg DE
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 119kw ROSSO
    Postów
    514

    Domyślnie

    Właśnie mam tak ostatnio że ciągnie krótko i od hmm za wysokich obrotów...Czy coś się mogło rozregulować czy jak:|

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar karsto1982
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2,0 20v
    Postów
    491

    Domyślnie

    jaklepiej to chyba byloby podlaczyc komputer przejchac sie i sprawdzic jakie masz wartosci cisnienia doladowania paliwa bo to nie jest normalne ze tak wysoko laduje...u mnie bylo kilka usterek ktore sprawialy ze turbina zalanczala mi sie powyzej 2 tys a powyzej 3 mialem pofaliwany wykres po naprawie zalancza sie zdecydowanie wyzej ciagnie dluzej

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar NightDay
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Zgorzelec/Gunzburg DE
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 119kw ROSSO
    Postów
    514

    Domyślnie

    Ehh jak człowiek ma skleroze to potem innym męczy głowy....Po ostatnich manewrach z rozrządem filtrami olejami itd. z pośpiechu zapomniałem wpiąć wtyczki od przepływki przy filtrze powietrza dziś spojrzałem.Nie mniej jednak dzięki wszystkim za rady jest wsio już oki, wszystko wróciło do normy ciągnie od niższych obrotów i do samego końca

  7. #7
    Grigori
    Gość

    Domyślnie

    Panowie podepnę się pod ten temat.
    Mianowicie Posiadam Alfe Romeo 156 FL 140km i Turbina załącza mi się przy 2000obr ciągnie do 3000 a dalej taka dziura, nie żeby się wyłączała czy coś, ale nie ciągnie już tak mocno i ok 4000obr odcięcie. Nie wiem czy tak powinno być nigdy wcześniej nie jeździłem Alfami...
    Pomożecie? PS Przebieg to 180000km i nie wiem czy Turbina nie nadaje się do regeneracji... ;/

  8. #8
    Użytkownik Ogier Avatar teiras
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Katowice - Kostuchna
    Auto
    156 2,4jtd 99r AZZURO NUVOLA 176.1KM 401.9 Nm Skrzynia 6b z 166
    Postów
    171

    Domyślnie

    Ha to ja mam tak że jak założę spierniczoną przepływkę i wywala błąd to ciągnie od 2800 do końca a od 2000 czuć że już ładnie sie zbiera. Jak założę dobrą przepływke to ciągnie od 2000 ale przy 3500 to sie jakby zatrzymuje i sie zbiera jak wolnossący. mam wirusa na 176 KM i 400 Nm. Sorka za podpięcie się ale przypadek jak NigDay i jak u grigoriego

  9. #9
    Grigori
    Gość

    Domyślnie

    nie ciekawie... czyli jak usunąć taką usterkę da się? To nie wina Turbo, czy to może ta przepływka?...

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Zmienna geometria stoi skoro turbina ciagnie zamiast od ok.2000 dopiero od 3000obr/min, a to że przy 4200obr/min już nie ciągnie to normalne na fabrycznym programie
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Spora turbodziura do 2 tyś. 147 FL 1.9 JTD 16V
    Utworzone przez Maciekopc w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-02-2016, 11:12
  2. [147] Olbrzymia turbodziura po wymianie turbo
    Utworzone przez Sperow w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-09-2014, 15:30
  3. [Giulietta] turbodziura
    Utworzone przez dobryalf w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-04-2014, 07:24
  4. Turbodziura
    Utworzone przez Kamilo90 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-09-2012, 10:46
  5. Dziwna kontrolka
    Utworzone przez werter81 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 09-03-2010, 19:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory