Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: [156] słabszy hamulec prawego przedniego koła

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    159SW 2.4 QTronic
    Postów
    307

    Domyślnie

    Odkopuję temat bo mam podobny problem z tym, że dotyczy tylnego lewego koła.
    Za przeglądzie wyszło, że zarówno zasadniczy jak i ręczny hamulec łapie na tym kole słabiej. Właśnie sprawdziłem linki od ręcznego i są ok, dźwignia odbija normalnie.
    Czasem po jeździe tarcza jest gorąca a felga ciepła jednak nie za każdym razem - po pokonaniu takiego samego odcinka raz się grzeje a raz jest taka sama, jak na innych kołach.
    Jaka może być przyczyna takich objawów?
    Ostatnio edytowane przez paw2x ; 07-09-2010 o 21:34

  2. #12
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Przy takich anomaliach proponuję sprawdzić/wymienić przewód elastyczny, czasem puchnie w środku i mimo sprawnego zacisku hamulec na danym kole jest słabszy, plus może "trzymać"
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ja bym jednak obstawiał zapiekający się tłok w zacisku, tym bardziej, że sprawa dotyczy zarówno ręcznego, jak i zasadniczego.

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    159SW 2.4 QTronic
    Postów
    307

    Domyślnie

    Dzięki za podpowiedzi. Czy chodzi o ten krótki przewód dochodzący do zacisku? A co do zapieczonego tłoka - jak się za to zabrać? Trzeba rozbierać cały zacisk a po wszystkim odpowietrzać układ, tak? W takim razie chyba z tym chwilę poczekam bo niedługo będę wymieniać płyn, więc zajrzą mi tam przy okazji.

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał paw2x Zobacz post
    Dzięki za podpowiedzi. Czy chodzi o ten krótki przewód dochodzący do zacisku? A co do zapieczonego tłoka - jak się za to zabrać? Trzeba rozbierać cały zacisk a po wszystkim odpowietrzać układ, tak? W takim razie chyba z tym chwilę poczekam bo niedługo będę wymieniać płyn, więc zajrzą mi tam przy okazji.
    Dokładnie tak - trzeba rozebrać zacisk. Można spróbować wszystko oczyścić, dać nowy pierścień uszczelniający oraz wymienić uszczelnienie sworznia samoregulacji.

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    159SW 2.4 QTronic
    Postów
    307

    Domyślnie

    Tył zrobiony jakiś czas temu, a teraz biorę się za wymianę tarcz i klocków z przodu...
    Najważniejsze pytanie: jak wyciągnąć tłoczek? Czy po prostu naciskać na pedał hamulca aż sam wyjdzie? A jak to zrobić jeśli zacisk jest odłączony od przewodu elastycznego? No i jak potem go włożyć na miejsce? Z tyłu trzeba było wkręcać, tutaj wystaczy po prostu wepchać?

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli zacisk jest odłączony od przewodu ham. to najlepiej wycisnąć tłok sprężonym powietrzem.
    Włożenie na wcisk, jeśli sprawa dotyczy przodu.

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    159SW 2.4 QTronic
    Postów
    307

    Domyślnie

    Dzięki. Zaciski jeszcze podłączone więc wypchnę tłoki wciskając hamulec. I już sprawdziłem, że do wciskania świetnie nada się ścisk stolarski

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    159SW 2.4 QTronic
    Postów
    307

    Domyślnie

    Jestem po całej robocie i jest problem
    Tak: zaciski odkręciłem, odłączyłem od przewodów elastycznych i rozebrałem wszystko. Tłoczki i gumki w stanie idealnym. Po nasmarowaniu tłoczka płynem hamulcowym wszedł leciutko na swoje miejsce. Wszystko co się dało oczyszczone przy użyciu wiertarki ze szczotką drucianą.
    Wymieniłem tarcze i klocki, nasmarowałem co trzeba i założyłem wszystko na swoje miejsce. Wymieniłem płyn odpowietrzając wszystkie koła (prawy, lewy tył - prawy, lewy przód) a także sprzęgło. Niby wszysko cacy a dziś jazda próbna i d.pa Oba przednie hamulce blokują tarcze
    Powiedzcie koledzy, co mogłem spieprzyć przy tej robocie?? Jeszcze bym zrozumiał, gdyby blokowało jedno koło ale oba to już raczej nie przypadek...
    Jakieś pomysły???

    PS: z tyłu wszystko robiłem identycznie i działa bezproblemowo.
    Ostatnio edytowane przez paw2x ; 10-09-2011 o 19:26

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 25-06-2014, 15:52
  2. Wymiana łożyska prawego przedniego
    Utworzone przez swr w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 18-10-2011, 23:27
  3. [155] Trzaski z przedniego prawego koła
    Utworzone przez cerciarz w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 18-08-2010, 22:10
  4. [145] Osłonka prawego przedniego kierunkowskaza
    Utworzone przez alfaholic145JTD w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-10-2009, 11:08
  5. [145] Hamulec lewego przedniego koła nie puszcza
    Utworzone przez turek1601 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-01-2008, 15:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory