Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 32

Temat: Alfa 147 1.9 jtd Problem z turbo dziurą od dołu ;/

  1. #21
    Kondi
    Gość

    Domyślnie

    U mnie sztanga przesuwa się tylko parę milimetrów jak dodaję gazu (3-4mm). W pełnym zakresie (ok 1 cm) przesuwa się tylko jak przekręcę zapłon i go wyłączę bez odpalania silnika. To będzie turbina czy jakaś nieszczelność? Sprawdzę jeszcze te wężyki od VGT. Chyba są 3?
    Sprawdziłem już rurę turbo-ic, ic-kolektor ssący, filtr powietrza-przepływomierz-turbina. W tym ostatnim odcinku przepływomierz-turbina było trochę oleju ale dosłownie troszkę. Przepływomierz był czysty, nie usmolony. Reszta też szczelna i czysta.

    Pzdr.

  2. #22
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    alfa 147 1.9 Jtd
    Postów
    17

    Domyślnie

    Może to być nieszczelność ,nawet niewielka dziurka lub luźno założony wężyk powoduje taki efekt że sztanga albo chodzi zbyt mało dynamicznie lub nie pracuje w pełnym zakresie ewentualnie overboost puszcza ;] troche oleju to norma

  3. #23
    Kondi
    Gość

    Domyślnie

    Sprawdziłem i raczej wszystko jest szczelne. Nawet jak zdejmowałem węży idący do sztangi to było jeszcze w nim powietrze i to nawet pod sporym ciśnieniem. A ten drugi (dłuższy) gdzie się kończy? Zgubiłem trop gdzieś w okolicy kolektora i dalej nie mogłem ręki włożyć :/

  4. #24
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    alfa 147 1.9 Jtd
    Postów
    17

    Domyślnie

    Hmmy teraz doczytałem te 3-4 mm podczas gazowania to normalne zrób test feesem filmik z http://tinypic.com/player.php?v=2ppkns7&s=7 to właśnie test Overboosta więc sztanga pracuje w pełnym zakresie 1 cm jaki masz objaw co Ci się dzieje z samochodem ?? Wężyk idzie do akumulatora podciśnienia magazynuje on podciśnienie z wakum pompy dla VGT i przepustnicy gaszącej

  5. #25
    Kondi
    Gość

    Domyślnie

    Samochód przydymia mi na czarno, najczęściej podczas np. parkowania jak wrzucam wsteczny i 1 bieg to wypuszcza małe czarne bąki i jeszcze jak przytrzymam go powyżej 3500 obr/min. Zrobiłbym test ale narazie nie mam laptopa. Samochód stoi u mechanika, ma zdjęty zderzak i osłonę więc chcę sprawdzić co mogę bez użycia FES-a m.in szczelność, wycieki itp.

    Może to wina przepływki bo mam o innym numerze katalogowym niż powinna być. Mam 0 281 002 308 a powinno być 0 280 218 120. Ale na jakiejś aukcji wyczytałem że może być stosowana bo ten wkład (czujnik) jest taki sam. W sumie jak kupowałem samochód to taka była założona i jeździł lepiej niż teraz.
    Muszę zrobić test FES-em tak jak mówisz bo inaczej nic się nie dowiem

  6. #26
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    alfa 147 1.9 Jtd
    Postów
    17

    Domyślnie

    Przepływomierz odepnij i zobacz czy bd tak samo, może egr skoro auto jest u mechanika to niech sprawdzi i wyczyści nom i może blaszka do zaślepiena ;]

  7. #27
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    małopolska
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 jtd 8v 115KM 2003r
    Postów
    162

    Domyślnie

    Ja też mam przepływkę 0 281 002 308 i w EPERze na pierwszy montaż jest taka.

  8. #28
    Kondi
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał laurenwolf Zobacz post
    Przepływomierz odepnij i zobacz czy bd tak samo, może egr skoro auto jest u mechanika to niech sprawdzi i wyczyści nom i może blaszka do zaślepiena ;]
    Od czasu kiedy kupiłem samochód (jakieś 35 tys. temu) EGR był czyszczony 3 razy za drugim razem zaślepiony a ostatnio przy okazji czyszczony cały kolektor ssący.

    @tom.pk Ty masz inny silnik więc raczej przepływomierze są różne.

  9. #29
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Cytat Napisał laurenwolf Zobacz post
    Hmmy teraz doczytałem te 3-4 mm podczas gazowania to normalne zrób test feesem filmik z http://tinypic.com/player.php?v=2ppkns7&s=7 to właśnie test Overboosta więc sztanga pracuje w pełnym zakresie 1 cm jaki masz objaw co Ci się dzieje z samochodem ?? Wężyk idzie do akumulatora podciśnienia magazynuje on podciśnienie z wakum pompy dla VGT i przepustnicy gaszącej
    filmik ten nie jest z testu overbosta
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    http://www.forum.alfaholicy.org/czes...alfowskie.html

  10. #30
    Kondi
    Gość

    Domyślnie

    Witam!
    Połączyłem się z FES'em za pomocą VAG KKL i ELM327. Obczaiłem sobie jak działa program, a teraz chciałbym przejść do działania. Moje pytania są następujące:
    1. Jakie parametry mam zdiagnozować? Ile na raz mogę zaznaczyć?
    2. Test mam przeprowadzić na na początku na biegu jałowym (dodać parę razy gazu) a później podczas jazdy? Gdzieś na forum czytałem żeby przyspieszyć na 4 biegu z z gazem w podłogę od 60 do 140.
    3. Co mogę zrobić w zakładce F6 (nie pamiętam nazwy zakładki ale można było tam testować różne rzeczy)?
    4. Jak już otrzymam zapisane wartości to z jakimi mogę je porównać , chodzi mi o prawidłowe wartości.

    Wersja FES-a to 2.6. Przy pierwszym podłączeniu miałem jeden błąd chwilowy - P1238 - ilość powietrza (niski sygnał) - który skasowałem.

Podobne wątki

  1. Problem z mocą od dołu / logi do analizy JTD
    Utworzone przez barkonar w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-08-2015, 11:40
  2. [159] Alfa 159 2.4 jtdm 200KM z 2006r. - problem z muleniem od dołu
    Utworzone przez slawek986 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post / autor: 22-07-2015, 19:43
  3. Brak turbo z dołu?
    Utworzone przez Michuxfcb w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-07-2014, 19:50
  4. [159] Wykres z hamowni. Problem z "dziurą".
    Utworzone przez suhy2 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-10-2013, 18:24
  5. Problem z zawieszeniem po spotkaniu z dziurą na jezdni
    Utworzone przez puntokropka w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-05-2012, 20:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory