Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Temat: Alfa 147 1.9 jtd Problem z turbo dziurą od dołu ;/

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    alfa 147 1.9 Jtd
    Postów
    17

    Exclamation Alfa 147 1.9 jtd Problem z turbo dziurą od dołu ;/

    Witam mam problem z moją Alfą 147 jtd problem polega na braku przyspieszenia z niskich obrotów dopiero od około 2500 tys czuć kopa kiedyś czułem już od 1500 dodam że :
    _ odpinałem przepływomierz zero poprawy
    _czyściłem i zaślepiłem egr pełną zaślepką
    -czyściłem overboost dokładnie i nasmarowałem olejem do maszyn precyzyjnych
    _rurki overboosta wyjęte i na noc podłączone pod sprężarkę przy ciśnieniu 3 bar rano 3 bar więc szczelne i nie załamane po zapiekane itp
    _dolot szczelny wszystko sprawdzone nawet intercooler
    _czujnik ciśnienia doładowania oraz otwór czujnika wyczyszczone przedmuchane
    _zero błędów na szafe
    _filtr powietrza nowy
    _styki overboost przepływka itp czyszczone
    _potencjometr pedału gazu czyszczony sprężonym powietrzem
    _sztanga zmiennej geometrii chodzi płynnie
    _turbina sucha no delikatnie zaolejona bardzo delikatnie
    _paliwo z BP


    Brak dalszych pomysłów proszę o pomoc

  2. #2
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Sprawdź w FES-ie działanie overboosta na odpalonym samochodzie, zaobserwuj czy sztanga chodzi przy jego teście.
    Piszesz że sztanga chodzi płynnie ale czy poruszana ręką czy sterowana przez ECU??
    Sprawdź ciśnienie doładowania, zrób wykresy.

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    alfa 147 1.9 Jtd
    Postów
    17

    Domyślnie

    W poniedziałek dostanę kabel i feesa zrobię co napisałeś i wrzucę w temacie mam jeszcze jedno pytanie czy na wolnyych obrotach sztanga zmiennej geometrii powinna być maksymalnie wciągnięta do gruszki ??

  4. #4
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Tak, po odpaleniu powinno ją zassać całkowicie.

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    alfa 147 1.9 Jtd
    Postów
    17

    Domyślnie

    Czy powodem mojego problemu może być uszkodzona vacum pompa ?? wydaje mi się że sztanga nie porusza się wystarczająco dynamicznie tzn bardzo wolno wciąga się do gruszki wężyki szczelne na 100 % może ma ona zbyt małe podciśnienie i dlatego mam te wszystkie objawy ;/ dzięki za pomoc jutro zrobię diagnostykę feesem może się wyjaśni

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    http://tinypic.com/player.php?v=2ppkns7&s=7

    Prędzej overbost do wymiany.
    Ostatnio edytowane przez jendriu ; 31-07-2011 o 10:20
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    http://www.forum.alfaholicy.org/czes...alfowskie.html

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    alfa 147 1.9 Jtd
    Postów
    17

    Domyślnie

    Dokładnie o to mi chodziło, u mnie sztanga jest zamulona wolna nie pracuje jak na tym filmie, chociaż śrubokrętem poruszam nią płynnie nie zacina się w żadnej pozycji, więc obstawiam jakąś nieszczelność, chociaż wszystko dokładnie wymontowałem i sprawdziłem, albo vacum pompa nie daje odpowiedniego podciśnienia, no i na koniec zapieczone łopatki zmiennej geo mam nadzieję ze to nie to o wszystkich postępach dam znać na forum ;]

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Weź zloguj działanie overbostu.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    http://www.forum.alfaholicy.org/czes...alfowskie.html

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    alfa 147 1.9 Jtd
    Postów
    17

    Domyślnie

    http://www.youtube.com/watch?v=KmDmi_e7ozY wszystko idzie w stronę overbosta i lub zapieczonych lub ciężko pracujących łopatkach ;/ vacum pompa na chwilę obecną odstawiona bo pedał hamulca po pod pompowaniu mięknie i zawór sterujący przepustnicą gaszącą działa więc podciśnienie jest tylko czy odpowiednie do poruszania sztangą gruszki to jest niewiadoma i będzie dopóki nie zrobię loga lub nie sprawdzę wakuometrem ale to jutro dziś Niedziela więc dam spokój Belli ;]

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Przeczytaj ten temat dokładnie i jak masz kabel zrób logi identyczne jak kolega gizu

    http://www.forum.alfaholicy.org/147/...spalaniem.html

    na wzór:
    http://sokolball.neostrada.pl/FESExp...0JTD_File7.csv
    Ostatnio edytowane przez jendriu ; 31-07-2011 o 12:16
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    http://www.forum.alfaholicy.org/czes...alfowskie.html

Podobne wątki

  1. Problem z mocą od dołu / logi do analizy JTD
    Utworzone przez barkonar w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-08-2015, 11:40
  2. [159] Alfa 159 2.4 jtdm 200KM z 2006r. - problem z muleniem od dołu
    Utworzone przez slawek986 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post / autor: 22-07-2015, 19:43
  3. Brak turbo z dołu?
    Utworzone przez Michuxfcb w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-07-2014, 19:50
  4. [159] Wykres z hamowni. Problem z "dziurą".
    Utworzone przez suhy2 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-10-2013, 18:24
  5. Problem z zawieszeniem po spotkaniu z dziurą na jezdni
    Utworzone przez puntokropka w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-05-2012, 20:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory