Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 37

Temat: Alfa Romeo 164 misieq'a91- raport z naprawy

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar Xofer
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Mikorzyn
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta
    Postów
    1,177

    Domyślnie

    Może coś zostało źle zrobione, może jakaś wada materiału, zresztą zobaczysz... te silniki są zaskakujące normalnie Dźwięk starszych V6 ( ala klepiące zawory ) czasami przeraża - czy zaraz coś tu nie klepnie ???heh

    ---------- Post added at 16:55 ---------- Previous post was at 16:42 ----------

    A pytanie takie - co robić aby uniknąć takich sytuacji ? Ja swoją prawie nie jeżdżę, w weekendy max 60km i to nie w każdy, jak stoi dłużej np 3 tygodnie to się przejadę te 5 km profilaktycznie. Na Oleju zrobione jest jakieś 4000km ( ten ostatni wyjazd na zlot ) ale ma już prawie rok - więc lada moment wymienie, narazie stoi więc się nie śpieszy, jak w weekend wyjadę to pierwsze co wymiana oleju.

    Dla porównania, mam Nissana Vanette 2.3D, auto ma przejechane 850.000km, prawie nie bierze oleju a i tak wymieniam go co 35.000kmhehe, mam Opla Combo 1.7 też diesel i też nie bierze nic oleju - przebieg 370.000km, Hyundai H200 - najmłodszy w zestawieniu ( 7 lat ) 222.000km, olej regularnie co 12.000 ale też nic nie połyka

  2. #12
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar misieq_91
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 164 QV 24v
    Postów
    127

    Domyślnie

    Widzisz, to czy bierze czy nie, to moim zdaniem też jest wina oleju.
    Ja mam Scenica 1.5 dCi i wlali mi olej Mobil 1 10W40. Strasznie brał olej a samochód miał przejechane dopiero 120 000km . Zmieniłem na Shella 0W40 i od wymiany do wymiany nic oleju nie dolewam.

    A co do panewek, to one głównie padają poprzez zbyt niski poziom oleju, ewentualnie jego jakość [słyszałem, że im rzadszy, tym lepszy dla panewek].
    Ja zamierzam w Alfie wymieniać olej co jakieś 10 000km/pół roku w zależności co nastąpi pierwsze.
    Kolega w GTV 2.0TB załatwił panewki poprzez zbyt niski poziom oleju
    A tak ogólnie to trzeba na te silniki dmuchać ponieważ to nie są takie doskonale dopracowane konstrukcje ;]

    ---------- Post added at 18:35 ---------- Previous post was at 18:33 ----------

    Jak ma pierdyknąć, to pierdyknie, ale trzeba to ryzyko ograniczyć do minimum. Jakość oleju w silniku odgrywa największą rolę, dlatego będę docierał moją piękną na syntetyku

  3. #13
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał Xofer Zobacz post
    Dźwięk starszych V6 ( ala klepiące zawory ) czasami przeraża - czy zaraz coś tu nie klepnie ???heh
    Czyli 12 zaworówek, a kolega ma 24 zawory. To mimo wszystko trochę inny silnik i tam jakiekolwiek klekotanie nie powinno mieć miejsca.

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar Xofer
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Mikorzyn
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta
    Postów
    1,177

    Domyślnie

    Z tym, że jeśli nie schodzimy nigdy po niżej minimum to przecież nie jest to taka tragedia dla silnika.

    ---------- Post added at 19:39 ---------- Previous post was at 19:38 ----------

    W moje Alfie jest Mobil pół syntetyk, bo ponoć to 'dobry" olej.

  5. #15
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał Xofer Zobacz post
    Z tym, że jeśli nie schodzimy nigdy po niżej minimum to przecież nie jest to taka tragedia dla silnika.

    ---------- Post added at 19:39 ---------- Previous post was at 19:38 ----------

    W moje Alfie jest Mobil pół syntetyk, bo ponoć to 'dobry" olej.
    Jeśli to nie jest 10w40 tylko jakiś mobil z górnej półki to tak

    Jeśli to ten tani to już pewnie masz bagno w silniku ... widziałeś kiedyś rozebrany silnik co ma Mobil1 10w40 śmigał?
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  6. #16
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    ja tylko potwierdze co do podtsawowego mobila po 2 tys km kluchy w oleju, strzaszny syf, i wygląd jak czarna woda (z wspomnianymi kluskami). Na Motulu, czy nawet Texaco nigdy czegos takiego nie miałem....
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  7. #17
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 Super 3,0 V6 24v
    Postów
    416

    Domyślnie

    Ja stosowałem w swojej Alfie Mobil 1 10W/40 i po pięciu latach , 90 tyś km przebiegu ( wymiana oleju co 10 tyś km lub co rok w zależności co było pierwsze) rozmontowałem silnik i w środku był czyściutki. Aktualnie zmieniłem olej na Shell ze względu na coraz częstsze opinie o podrabianiu Mobila.Na razie na Shellu mam nalatane
    około 5 tyś ale stwierdzam że lepiej trzyma ciśnienie

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar Xofer
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Mikorzyn
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta
    Postów
    1,177

    Domyślnie

    Jest to ten zwykły Mobil, ostatnio jednak widziałem silnik ze ściągniętymi pokrywami i wszystko wygląda super. Teraz wymieniam może jakaś zmiana ?

  9. #19
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    Xofer jak idzesz w wysoką półkę to Motul 300v Competition?
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar Xofer
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Mikorzyn
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta
    Postów
    1,177

    Domyślnie

    Właśnie w porozumieniu z Nagórskim wybrałem olej, który jest we wszystkich jego Alfach, również w Zagato Selena, pełen syntetyk dla silników z turbo doładowaniem.

Podobne wątki

  1. Instrukcja naprawy Alfa Romeo 156 1997-2003
    Utworzone przez pitman w dziale 156
    Odpowiedzi: 64
    Ostatni post / autor: 14-02-2015, 15:35
  2. Samodzielne naprawy alfy romeo
    Utworzone przez look1990 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 03-01-2011, 17:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory